Czytelnicy zaznajomieni z muzycznymi technologiami zastanawiają się zapewne jak to wszystko działa. O dokładnej zawartości ''APPARATUM'' opowie Krzysztof Cybulski:
''APPARATUM'' jest podzielone na dwie części. Dolna skrzynia jest interface'em użytkownika – interface'em cyfrowym w swojej naturze, nawiązuje do tego, jak dzisiaj przywykliśmy wchodzić w interakcję z aplikacjami. Górna część zawiera elektromechaniczne generatory dźwięku. Większość z nich opiera się na ruchu obrotowym lub liniowym. Pięć generatorów wykorzystuje taśmę elektromagnetyczną. Dwa generatory to typowe loopery, obracające się w kółko pętle z taśmy. Poprzez panel sterowania możemy zmienić szybkość obracania się taśmy, czyli wysokość dźwięku. Pozostałe trzy generatory są skonstruowane dość przewrotnie: zamiast przesuwać taśmę wzdłuż głowicy zrobiliśmy taśmę, która jest nieruchoma, przesuwamy samą głowicę. Chcieliśmy pokazać ruch towarzyszący powstawaniu dźwięków. Mamy też trzy małe generatory, na których wydrukowane jest śnieżenie, rodzaj szumu, losowo wygenerowanych czarno-białych kwadratów. Wiele osób myśli, że to tylko wizualizacje – naprawdę generują dźwięk bezpośrednio.
Znajdują się tam również generatory optyczne, to sposób na generowanie dźwięku, który wywodzi się ze sposobu zapisu dźwięku na taśmie filmowej, gdzie dźwięk zapisywany jest za pomocą jasnych i ciemnych pasów, które następnie przesłaniają źródło światła. Po drugiej stronie taśmy mamy fotorezystor, który badając zmieniające się natężenie światła daje nam zmienny prąd elektryczny, który bezpośrednio porusza membraną głośnika. W SEPR ten sposób generowania dźwięku nie był wykorzystywany, ale był dosyć powszechny w innych studiach dźwiękowych działających w tamtej epoce. Wydawało nam się to zgodne z duchem Studia. Pozwoliło nam to w sposób wizualny powstawanie dźwięku. Są to obrotowe tarcze, na których są nadrukowane różne patterny graficzne, które jeden do jednego przekładają się na dźwięk. Czarno-przezroczyste pasy przechodząc przed diodą, po przekroczeniu prędkości 20 Hz staje się falą prostokątną, dźwięk dość bogaty w składowe harmoniczne.