W 2019 roku współkuratorowała (razem z Mateuszem Szymanówką) program Tymczasowe Strefy Autonomiczne w ramach Sceny Tańca Studio pomyślany jako przestrzeń prezentacji prac "odszyfrowujących społeczne napięcia, generujących sprzeciw, projektujących alternatywne scenariusze". Współkuratorowała także – razem z Michałem Grzegorzkiem i Gregorem Różańskim – wystawę "Trzy to już tłum" w BWA Wrocław poświęconą choreografiom społecznym i ruchowym wspólnotom.
W 2014 roku została laureatką drugiego miejsca w Konkursie o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka, wyróżniającego młodych krytyków filmowych, a jury podkreśliło erudycyjność i intelektualne walory jej tekstów krytycznych o filmie.
Jest laureatką stypendium badawczego Grażyny Kulczyk z zakresu współczesnej choreografii: w 2019 roku rozpoczęła realizację projektu "Ruchy oporu" poświęconego ruchowo-cielesnym formom wyrażania sprzeciwu. W 2021 roku w ramach programu wspierania publikacji prowadzonego przez Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk rozpoczęła prezentację tekstów w cyklu "Ruchy segetalne", w którym skupia się na "ludzko-roślinnych sojuszach i zależnościach w kontekście choreografii społecznych i protestów w przestrzeni publicznej". W ramach programu rezydencyjnego "COVID-19. Jaki świat po pandemii?" organizowanego przez Biennale Warszawa zrealizowała podcast "BRAVE SPACES [przestrzenie dzielne]".
Jej teksty ("Chaszcze" i "PRIV") znalazły się w półfinale najważniejszego polskiego wyróżnienia dramaturgicznego – Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej.
11 marca 2022 roku odbyła się premiera spektaklu "ROHTKO", koprodukcji Dailes teātris w Rydze i Teatru Kochanowskiego w Opolu w Rydze, którą Herbut zrealizowała w kolejnej współpracy z Łukaszem Twarkowskim. Spektakl to nielinearna opowieść nie tylko o samym Rothce, ale również m.in o kwestiach oryginału i kopii w sztuce, sztuce jako doświadczeniu, etc. Inspiracją dla twórców była także książka Byung-Chul Hana pt. "Shanzhai: Deconstruction in Chinese".
aktualizacja: ZLS, marzec 2022.