KEW, Light from Poland i Kawalerowie błotni
Jest współzałożycielem grup twórczych: Grupy Kompozytorskiej KEW – z Elżbietą Sikorą i Wojciechem Michniewskim (1973-76), Cytula Tyfun da Bamba Orkiester – z Andrzejem Bieżanem, Mieczysławem Litwińskim i Tadeuszem Sudnikiem (1981), Niezależnego Studia Muzyki Elektroakustycznej – m.in. ze Stanisławem Krupowiczem i Pawłem Szymańskim (1982-84), Light from Poland – z poetą Tadeuszem Sławkiem, Mieczysławem Litwińskim i Bogusławem Mizerskim (1985-87), European Improvisation Orchestra (1996-98). W 1986 razem z Piotrem Bikontem i Markiem Chołoniewskim założył istniejący do dzisiaj zespół Pociąg Towarowy, a w 1989 – Studio CH&K przekształcone w trio CH&K&K (z Markiem Chołoniewskim i Włodzimierzem Kiniorskim od 1999), od 2004 współtworzy zespół Kawalerowie błotni – m.in. razem z Jerzym Kornowiczem, Ryszardem Latecki i Tadeuszem Wieleckim.
Od Warszawskiej Jesieni do ISCM
Jako kompozytor i wykonawca Krzysztof Knittel brał udział w prestiżowych festiwalach muzyki współczesnej m.in. Warszawska Jesień, ISCM w Paryżu i Zagrzebiu, Fylkingen w Sztokholmie, Living in A Virtual World w Toronto, Experimentelle Musik Festival w Monachium, New Europe ’99 Festival i Experimental Intermedia w Nowym Jorku, Ilkhom – XX w Taszkiencie, Pan Music Festival w Seulu, Festival International de Musique Experimentale w Bourges, Ton-Art w Bernie, Musica Ficta w Wilnie, Dresdner Tage der zeitgen Össischen Musik, Melos-Etos w Bratysławie, Alternativa w Moskwie. Występował w większości krajów europejskich, Azji, Ameryce Północnej i Południowej, grał monograficzne koncerty w Brazylii, Czechach, Hiszpanii, Niemczech, Polsce, Rosji, na Węgrzech, w takich salach koncertowych, jak Carnegie Hall, Lincoln Centre i The Kitchen w Nowym Jorku, Glenn Gould Studio w Toronto, Théatre de la Ville i Théatre du Lierre w Paryżu, Stedelijk Museum w Amsterdamie, Kunstmuseum Bern, ORF Studio w Grazu.
Z Filharmonią Narodową i Tomaszem Stańką
Realizuje utwory komputerowe i elektroakustyczne, komponuje muzykę baletową, tworzy instalacje dźwiękowe, pisze utwory na orkiestrę, chóry, zespoły kameralne – m.in. dla Filharmonii Narodowej, Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus, orkiestry Sinfonia Varsovia, Chóru Camerata Silesia, solistów – Elżbiety Chojnackiej, Olgi Pasiecznik (nagroda Orfeusza na Warszawskiej Jesieni w 1999 za kreację w The HeartPiece – Double Opera skomponowanej wspólnie z Johnem Kingiem), Janusza Olejniczaka, Tomasza Stańki i wielu innych.
Współpracował w grupach muzyki improwizowanej z następującymi muzykami: Andrzej Bauer, Franziska Baumann, Jeff Beer, Ed Bogaard, Marek Chołoniewski, Axel Dörner, Uwe Dierksen, Tomasz Duda, Uli Fusseneger, Tim Hodgkinson, Carl-Ludwig Hübsch, Pere Oliver Jørgens, Timo Kamarainen, John King, Włodzimierz Kiniorski, Martin Klapper, Jacek Kochan, Werner Kodytek, Jerzy Kornowicz, Alexey Kruglov, Ryszard Latecki, Mieczysław Litwiński, Albert Markos, Laszlo Melis, Marek Mietelski, Ernesto Molinari, David Moss, Victor Nubla, Uwe Oberg, Olga Pasiecznik, Paolo Pandolfo, Zdzisław Piernik, Adam Pierończyk, Jan Pilch, Andrzej Przybielski, Kazimierz Pyzik, Andrey Smirnov, Tomasz Stańko, Maciej Staszewski, Raymond Strid, Tadeusz Sudnik, Olga Szwajgier, Birgit Ulher, Wojciech Waglewski, Marcus Weiss, Tadeusz Wielecki, Frank Wingold, Niels Winther, Yuriy Yaremchuk, Carlos Zingaro, Agata Zubel.