Urodził się 10 czerwca 1955 roku w Krakowie. Studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie grę na kontrabasie, teorię muzyki oraz kompozycję w klasie Marka Stachowskiego. W Meistersinger Konservatorium w Norymberdze oraz w Koninklijk Conservatorium w Brukserli studiował grę na violi da gamba.
Swoją działalność koncertową dzieli na dwie grupy. Na różnych odmianach viol da gamba wykonuje głównie muzykę baroku i renesansu, występując z recitalami solowymi oraz z zespołami, m.in. Fiori musicali i Camerata Cracovia. Założył też Consort viol da gamba. Jest członkiem Viola da Gamba Society of Great Britain. Na instrumentach współczesnych (wiolonczela, kontrabas) wykonuje głównie muzykę XX wieku. Jest członkiem stowarzyszenia "Muzyka Centrum", współpracuje z Zespołem MW2, Kwartetem Olgi Szwajgier, występuje także z recitalami solowymi. Na początku swej działalności koncertowej był członkiem orkiestry kameralnej Capella Cracoviensis oraz Krakowskiego Kwartetu Obojowego. Koncertował w niemal wszystkich krajach Europy i Stanach Zjednoczonych. Ma na swoim koncie wiele prawykonań światowych, nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe.
Jako kompozytor nawiązuje zarówno do form klasycznych i do porządku tonalnego realizowanego poprzez specjalnie konstruowane systemy harmoniczne, jak i do form eksperymentalnych z elementami pozamuzycznymi. Jego utwory wykonywane były na ważniejszych festiwalach muzyki współczesnej w Polsce (m.in. na "Warszawskiej Jesieni"), ponadto w Niemczech, Francji, Jugosławii, Danii i Stanach Zjednoczonych.
Kazimierz Pyzik wykłada grę na violi da gamba, wiolonczeli barokowej i kontrabasie wiedeńskim w Zakładzie Instrumentów Historycznych Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu oraz w Katedrze Organów, Klawesynu i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Ponadto był wykładowcą Internazionale Akademie fur Neue Komposition w Schwaz (Austria, 1994 i 1997), a także Międzynarodowych Warsztatów Muzyki Współczesnej (Kraków, 1996, 1998 i 2002). Jest członkiem Viola da Gamba Society of Great Britain, Polskiego Towarzystwa Muzyki Dawnej oraz Związku Kompozytorów Polskich.
Kompozycje
- Medytacja na przemijanie na dowolny głos, violę da gamba i klawesyn (1977)
- Concerto a tre per violino, oboe e trombone con orchestra (1978)
- Preludium i kanon na chór mieszany i orkiestrę kameralną (1978)
- Kwartet smyczkowy (1978)
- O!?, opera abstrakcyjna (1978)
- Musica speculativa na instrumenty średniowieczne (1978)
- Etiudy wirtuozowskie na różne instrumenty solowe (1979-81)
- Sonata na flet i wibrafon (1980)
- Kwintet smyczkowy (1980)
- Trio D-dur na kontrabas, organy i instrumenty perkusyjne (1981)
- Sonata na obój barokowy i basso continuo (1981)
- Małe concertino na puzon i zespół instrumentów (1981)
- Oktet na instrumenty szarpane (1981)
- Medytacja na zaskoczenie na sopran i kontrabas (1981)
- Action I na orkiestrę (1982)
- Kwartet smyczkowo-dęty (1982)
- Action II na orkiestrę (1983)
- Stymulacje na obój (1984)
- Action III na orkiestrę i dyrygenta (1984)
- Symfonia nr 1 (1984)
- Symfonia nr 2 (1984-95)
- Symfonia nr 3 (1984-95)
- Symfonia nr 4 (1984-95)
- Symfonia nr 5 (1984-95)
- Tiento na kontrabas (1986)
- Kwartet smyczkowo-dęty (1992)
- Limes per violoncello, contrabbasso, fisarmonica e 2 sintetizatori (1992)
- Immersion na fagot, kontrabas, trio smyczkowe i klawesyn (1992)
- Suita nr 4 na violę da gamba solo (1996)
- Suita nr 6 na violę da gamba solo (1997)
- Halucynacja nr 2 na kontrabasy preparowane i dźwięki elektroniczne (1999)
- Halucynacja nr 4 na akordeon i kwartet smyczkowy (1999)
- Ex libris K.P., teatr instrumentalny (2003)
- Le tombeau pour un Maître na fortepian solo (2005)
- Toccata variopinta (Toccata pstrokata) na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian (2006)
- Oratorium Qumrańskie na solistów, chór i orkiestrę symfoniczną (2013)
Autor:Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, kwiecień 2003; aktualizacja: lipiec 2016, AG.