Ukończyła z wyróżnieniem ("Primus Inter Pares") studia kompozytorskie w klasie Jana Wichrowskiego oraz wokalne pod kierunkiem Danuty Paziuk-Zipser w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Studia pogłębiała również w Conservatoruim Hogeschool Enschede w Holandii oraz na licznych kursach. Jest stypendystką m.in. Ministra Kultury, Zarządu miasta Wrocławia, Ernst von Siemens Musikstiftung, Rockefeller Foundation, Kultur Kontakt Austria, Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego "Młoda Polska" oraz Fundacji Edukacji Międzynarodowej.
Jej utwory wykonywane były na wielu festiwalach, m.in. na "Warszawskiej Jesieni", Festiwalu "Musica Polonica Nova" we Wrocławiu, Audio-Art, Dniach Muzyki Andrzeja Panufnika w Krakowie, Poznańskiej Wiośnie Muzycznej, Festiwalu im. Adama Didura, Festiwalu "Kraków 2000", Chanterelle Festival, Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie, Festiwalu Prawykonań "Polska Muzyka Najnowsza" w Katowicach, a także festiwalach: "Alternativa" w Moskwie, "Corso Polonia" w Rzymie, "Aksamitna kurtyna" we Lwowie, "Musikhøst Odense" w Danii.
W 2005 jej Symfonia nr 2 dla 77 wykonawców (2005), napisana na zamówienie Deutsche Welle, została prawykonana podczas Festiwalu Beethovenowskiego w Bonn. Pisała także na zamówienie Los Angeles Philharmonic, Seattle Symphony, Ensemble InterContemporain, Klangforum Wien, London Sinfonietta, SWR Radio, Deutschlandfunk, Teatru Wielkiego-Opery Narodowej, Instytutu Polskiego w Tel Awiwie, Filharmonii Krakowskiej, a także festiwali Wratislavia Cantans, Ultraschall w Berlinie, Warszawska Jesień, Sacrum Profanum w Krakowie, Kultura-Natura w Katowicach oraz Festiwalu Muzyki Europy Środkowej w Seattle. W 2010 jej opera-balet Between została wystawiona w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej, a w 2011 zamówiona kolejna opera dla tej sceny – Oresteja. Kolejna forma operowa –Bildbeschreibung – powstała w 2016 roku na zamówienie Klangforum Wien i miała swoją premierę w 2018 roku.
Jako śpiewaczka brała również udział w wielu prestiżowych wydarzeniach muzycznych. W jej repertuarze specjalne miejsce zajmuje muzyka najnowsza. Wraz z Cezarym Duchnowskim współtworzy duet ElettroVoce. Latem 2004 uczestniczyła w eksperymentalnym projekcie improwizacji podczas koncertu zamówionego przez organizatorów Międzynarodowych Kursów Kompozytorskich w Darmstadt. W ciągu kilku minionych lat, oprócz wielu prawykonań i nagrań dzieł współczesnych twórców, dała się poznać jako wykonawczyni Chantefleurs et Chantefables Witolda Lutosławskiego ("Musica Polonica Nova", 2006), DW9 Bernharda Langa ("Warszawska Jesień", 2004), Gwiazdy Zygmunta Krauzego (adaptacja elektroakustyczna Cezarego Duchnowskiego w Teatrze Polskim we Wrocławiu, 2005) czy też roli Fedry w operze Dobromiły Jaskot pod tym samym tytułem (Teatr Wielki - Opera Narodowa, 2006). Koncertowała także za granicą: we Włoszech, w Rosji, Belgii, Szwajcarii, Holandii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Grecji, Danii, Finlandii, Turcji, na Ukrainie, Słowacji, Litwie, w Korei i Stanach Zjednoczonych.