Ponadto otrzymał Stypendium Fundacji ZE PAK Młode Talenty (2003), Stypendium Ministra Kultury (2003, 2006, 2009), Stypendium Fundacji Bankowej im. Leopolda Kronenberga (2005), Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2006), Stypendium Keimyung Research Foundation (2006), Stypendium Socrates/Erasmus (2006), Stypendium Młoda Polska (2007), Stypendium Telewizji Polskiej (nagroda w programie Dolina Kreatywna, 2008), Stypendium DAAD (2009/2010), Stypendium Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAiKS (2010), Stypendium Fundacji Deutsche Banku dla kompozytorów operowych w ramach programu Akademie Musiktheater heute na lata 2011-2013.
Dariusz Przybylski jako organista koncertował w wielu miastach Polski oraz za granicą. W jego repertuarze szczególne miejsce zajmuje muzyka nowa. Na swoim koncie ma wiele prawykonań, m.in. utworów Jacka Wiktora Ajdinovića, Wojciecha Blecharza, Aliny Błońskiej, Mateusza Dębskiego, Andrzeja Dziadka, Krzysztofa Grzeszczaka, Marcina Gumieli, Ante Knesaurka, Bartosza Kowalskiego-Banasewicza, Rodrigo Lópeza-Klingenfussa, Marcina Łukaszewskiego, Tomasza Jakuba Opałki, Michała Ossowskiego, Tomasza Praszczałka Prasquala, Pawła Przezwańskiego, Mateusza Ryczka, Maxima Shorenkova, Michała Sławeckiego, Piotra Tabakiernika, Kanstantsina Yaskou.
Występuje również jako improwizator.
Muzyka Dariusza Przybylskiego jest perwersyjnie przyjemna niczym psychologiczny thriller. Jest jak skondensowana energia, którą kompozytor dozuje, aby w końcu uwolnić ją w jednej gwałtownej kulminacji (...). Połączenie giętkiej melodii, rytmicznej narracji oraz intensywnych, nasyconych emocjonalnie elementów – to cechy charakterystyczne dla twórczości Dariusza Przybylskiego. Oprócz wielkiego brzmienia, w jego kompozycjach dużą rolę odgrywają także delikatniejsze, subtelniej budowane fragmenty. On sam opowiada: „staram się wtedy komponować tak, jakbym zapominał o kresce taktowej”. I rzeczywiście, zapomina nie tylko o niej, ale o całym otaczającym świecie. Eteryczne, pełne przestrzeni i mglistej, magicznej aury momenty są na tyle intrygujące i charakterystyczne, że przyćmiewają rozedrganym światłem fajerwerki wielkich kulminacji. Ta specyficzna cecha twórczości Przybylskiego powoduje, że do jego utworów chętnie się wraca, a balans pomiędzy furią i spokojem daje nam poczucie harmonii – fragment poświęconego kompozytorowi artykułu autorstwa Marii Peryt, Dwutygodnik.com.
Dotychczas ukazały się dwa monograficzne albumy Dariusza Przybylskiego – zawierające utwory orkiestrowe i koncerty "Works for Orchestra" (DUX) oraz płyta z utworami wokalnymi "Passio for 12 voices" (DUX). Ponadto utwory Przybylskiego dostępne są na kilkudziesięciu wydanych płytach CD (DUX, Fortune, Polmic, Sarton). Płyta z nagraniem utworu "Bogurodzica" na organy solo (2003) w wykonaniu Andrzeja Chorosińskiego na organach Bazyliki w Licheniu otrzymała status Podwójnej Platynowej Płyty, zaś płyty "20 lat Conversatorium Organowego w Legnicy" (DUX) oraz "Młodzi Kompozytorzy w Hołdzie Chopinowi" (DUX) zostały nominowane do nagrody Fryderyk. Album saksofonisty Pawła Gusnara "Saxophone Variee" (DUX) zawierający kompozycję Przybylskiego otrzymał nagrodę Fryderyk 2013.
W 2006 brał udział w międzynarodowym projekcie kompozytorskim Mozart Pyramid, odbywającym się w Canterbury (Wielka Brytania) z okazji roku Mozartowskiego, oraz w projekcie "60 zamówień na 60-lecie Związku Kompozytorów Polskich". Otrzymywał zaproszenia na kompozytorskie rezydencje do Mittersill w Austrii podczas Komponisten Forum Mittersill kofomi (2009), do Bad Ischl w Austrii na International Composers' Academy (2010), a w roku 2012 do Niżnego Nowgorodu (Rosja) - Scratch-Cantatas Festival. W sezonie 2012/13 Dariusz Przybylski był kompozytorem-rezydentem berlińskiego zespołu wokalnego Phønix16.
Od 2008 roku wykłada kompozycję na macierzystej uczelni. Wykładał gościnnie w Nowym Jorku, Hamburgu, Stambule, Rzymie i Moskwie, a w roku akademickim 2010/11 prowadził klasę kompozycji w Keimyung University w Daegu, Korea Południowa. W roku 2012 został wybrany na stanowisko prodziekana Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (kadencja 2012-2016).
W latach 2008-12 pełnił funkcję przewodniczącego Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej, ZAiKS oraz Związku Kompozytorów Polskich. W roku 2008 był dyrektorem Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. Kazimierza Serockiego w Warszawie, a od roku 2012 jest dyrektorem Konkursu Muzyki XX i XXI Wieku dla Młodych Wykonawców w Radziejowicach.