W latach 1987-89 pobierał lekcje harmonii i kontrapunktu u Franciszka Wesołowskiego oraz lekcje gry na organach u Feliksa Rączkowskiego. W 1993 uzyskał dyplom z teologii w Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego), a następnie rozpoczął studia w Akademii Muzycznej w Łodzi w dwóch specjalnościach: kompozycji w klasie Jerzego Bauera (dyplom z wyróżnieniem w 1999) i teorii muzyki u Franciszka Wesołowskiego (dyplom z wyróżnieniem w 2000). Jednocześnie kontynuował naukę gry na organach pod kierunkiem Piotra Grajtera. Ponadto w 1996 brał udział w kursie kompozytorskim prowadzonym przez Reinharda Wolschinę z Weimaru.
Jako organista w latach 1997-2001 współpracował z Chórem Kameralnym Akademii Muzycznej w Łodzi, z którym występował na koncertach w kraju i za granicą. Pełni także funkcję organisty i dyrygenta chórów w łódzkich kościołach.
Jest laureatem konkursów kompozytorskich w kraju i za granicą. Jego kompozycje były wykonywane na wielu festiwalach krajowych i zagranicznych, m.in. w Czechach, Niemczech, Holandii, we Francji i Włoszech.
Krzysztof Grzeszczak od 1999 wykłada w Akademii Muzycznej w Łodzi, obecnie na stanowisku adiunkta. W 2004 uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej w specjalności kompozycja.
W 2001 został członkiem Związku Kompozytorów Polskich. W 2004 otrzymał Brązowy Krzyż Zasługi.
Ważniejsze kompozycje:
- "Sześćdziesiąt pięć preludiów chorałowych" na organy (1993-2008)
- "Benedicam Dominum" na chór mieszany i organy (1995)
- "Cztery spojrzenia", witraż na organy solo (1995-98)
- "Ptasie pogwarki" na trzy flety, obój, klarnet i fagot (1996)
- "Tre pezzi" per strumenti a percussione (1996)
- "Fantazja bożonarodzeniowa" na organy na cztery ręce (1996)
- "Fuga in Des" na organy solo (1996)
- "Fuga in C" na organy solo (1996)
- "Lamento" na róg solo (1996)
- "Muzyka jesienna" na obój solo (1996)
- "Trzy psalmy: CXXX, CXVI, CL" na alt i perkusję (1996)
- "Kolęda" [wersja I] na chór mieszany a cappella (1996)
- "Kolęda" [wersja II] na chór żeński a cappella (1996)
- "Kolęda" [wersja III] na chór męski a cappella (1996)
- "1 for 7" na klarnet, puzon, tam-tam, kotły, wibrafon, marimbę i fortepian (1997)
- "Variazioni e corale" per fiati (1997)
- "Pezzo quasi una fantasia" na cztery trąbki i cztery puzony (1997)
- "Offertorium I" na chór mieszany i organy (1997)
- "Offertorium II" na chór mieszany i organy (1997)
- "Moment musical" for string orchestra (1998)
- "Petit pièce symphonique" pour orchestre (1998)
- "Eulogia" na chór mieszany a cappella (1998)
- "Hymn Maryjny I: Według Efrema Syryjczyka" na chór mieszany a cappella (1998)
- "Hymn Maryjny II: Według hymnu z V – VI w." na chór mieszany a cappella (1998)
- "Hymn Maryjny III: Według Germana z Konstantynopola" na chór mieszany a cappella (1998)
- "Partita eucharystyczna" na organy solo (1998)
- "Vexilla Regis" na chór mieszany i organy (1998)
- "Surrexit Christus hodie" na chór mieszany i organy (1998)
- "Trzy preludia kolędowe" [wersja I] na organy solo (1998-2002)
- "Trzy preludia kolędowe" [wersja II] na orkiestrę kameralną (1998-2002)
- "Hommage à J. S. B-A-C-H" na organy solo (1999)
- "Via crucis" na głos solo, recytatora, chór mieszany, wielką orkiestrę symfoniczną i organy (1999)
- "Toccata concertante" na fortepian solo (2000)
- "Regina caeli" na chór mieszany a cappella (2000)
- "Pastorale" na chór mieszany a cappella (2000)
- "Piece joyeux sur le nom d'Grajter" na organy solo (2001)
- "Fantaisie sur le Salve Regina" na organy solo (2001)
- "Exspectatio" na obój i fortepian (2001)
- "Antyfona" na chór mieszany a cappella (2001)
- "Space 1: death – Lidia Skowron in memoriam" na skrzypce i fortepian (2002)
- "Sekwens" na zespół wokalny (lub chór mieszany), kwartet smyczkowy (lub orkiestrę smyczkową) i organy (2002)
- "Reminiscencje" [wersja I] na kwartet smyczkowy (2002)
- "Reminiscencje" [wersja II] na orkiestrę smyczkową (2003)
- "Commemoratio" na sekstet smyczkowy i organy (2003)
- "Space 2: The Persons" na skrzypce, wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną (2003)
- "Quasi una danza" [wersja I] na organy solo (2003)
- "Quasi una danza" [wersja II] na orkiestrę smyczkową (2003)
- "Glossarium – Bernard Pietrzak in memoriam: glossa prima – Continuum, glossa secunda – Chorale" na organy solo (2003)
- "Pezzo anniversario" na organy solo (2003)
- "Ex Libro Psalmorum" na chór mieszany a cappella (2003)
- "Elegia – pamięci Bernarda Pietrzaka" na chór mieszany a cappella (2003)
- "Partita bożonarodzeniowa" na organy solo (2003)
- "Viva la musica" na chór mieszany a cappella (2003)
- "Pieśń o wdzięczności" na sopran i fortepian (2004)
- "Cantus silesiensis" na organy (2004)
- "Praedictio doloris I" na chór mieszany a cappella (2004)
- "Praedictio doloris II" na chór mieszany a cappella (2004)
- "Sub tuum praesidium" na chór mieszany a cappella (2005)
- "Entrée" pour orchestre (2005)
- "Gloria" na mezzosopran, chór dziecięcy, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2005)
- "Wariacje kolędowe – Pójdźmy wszyscy do stajenki" [wersja I] na organy (2005)
- "Quasi una danza" [wersja III] na orkiestrę kameralną (2006)
- "Baueriada" na kwartet smyczkowy (2006)
- "Cantus regratiatorius" na chór mieszany, 3 trąbki i organy (2007)
- "Dies solemnis" na chór żeński (dziecięcy), jednogłosowy zespół chorałowy i flet (2007)
- "Maybe waltz" na harfę i akordeon (2007)
- "Wariacje kolędowe – Pójdźmy wszyscy do stajenki" [wersja II] na kwartet smyczkowy (2007)
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, styczeń 2005; aktualizacja: grudzień 2008 r.