Pierwszym jego nauczycielem był dziadek - Stanisław Stefański oraz Krystyna Muszańska, a naukę gry na fortepianie rozpoczął pod kierunkiem matki. W wieku siedmiu lat zaczął kształcić się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych I i II stopnia im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie w klasie wioloczeli Andrzeja Palla. Naukę kontynuował w klasie wiolonczeli Zdzisława Łapińskiego i ukończył ją w 2004. W zakresie kompozycji od 2001 do 2004 znajdował się pod opieką artystyczną Marka Stachowskiego, która polegała na stałych konsultacjach. Jako wiolonczelista uczestniczył w kursach mistrzowskich pracując pod kierunkiem Barbary Marcinkowskiej i Ulfa Tischbirka. W 2005 otrzymał Stypendium Twórcze miasta Krakowa w dziedzinie muzyki, w 2006 – stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Funduszu Promocji Twórczości.
Od najmłodszych lat improwizował na fortepianie. Mając osiem lat wystąpił dwukrotnie w Kabarecie Loch Camelot z autorskimi piosenkami. Koncerty te były transmitowane przez Telewizję Kraków. W 2001 jego trio na flet, wiolonczelę i ksylofon Saros I op. 39 (2001) zdobyło III miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim "Crescendo" w Tarnowie, a w roku następnym na tym samym konkursie również III miejsce zajął utwór Fantasmagoria op. 46 na flet, klarnet, waltornię, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2002). Został również dwukrotnie nagrodzony na Konkursie Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich: w 2004 za Dialogo per violoncello solo (2002), w 2006 za II Kwartet smyczkowy "Futurum" (2002).
Utwory Jacka Wiktora Ajdinovića były wykonywane w Polsce (m.in. podczas koncertu Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich w ramach Festiwalu "Warszawska Jesień", Międzynarodowych Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, I Międzynarodowego Festiwalu Młodych Kompozytorów i Wykonawców "New Music – New Faces" w Krakowie, Festiwalu "Probaltica" w Toruniu, Europejskich Spotkań Artystycznych w Toruniu), jak również w Niemczech (Lubeka), na Ukrainie (Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej "Muzyczne Premiery Sezonu" w Kijowie), Białorusi (Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej "Dialogi" w Mińsku, nazwanym tak od utworu kompozytora) i we Francji.
Jako wiolonczelista występował w kraju, grając m.in. dzieła muzyki współczesnej, w tym swoje własne, oraz nagrywał dla Telewizji Polskiej. Jako kameralista gra w duecie z Justyną Kowalską (flet).
Jacek Wiktor Ajdinović od 2003 jest członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich, pełniąc w latach 2004-2006 funkcję sekretarza, a od 2006 do 2008 funkcję przewodniczącego. Zainicjował i kieruje "New Music New Faces" Międzynarodowym Festiwalem Młodych Kompozytorów w Krakowie, którego pierwsza edycja odbyła się w czerwcu 2006. Ponadto przyczynił się do organizacji wielu koncertów w Polsce i poza jej granicami, na których wykonano ponad 50 utworów młodych polskich i zagranicznych kompozytorów. W 2005 został członkiem Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej. Od 2007 jest prezesem Stowarzyszenia Artystów Polskich.
Ważniejsze kompozycje:
- Preludium jesienne na klarnet (lub obój), wiolonczelę i fortepian (1998)
- Uwertura do poematu "W Palmiarni" na orkiestrę smyczkową (1999)
- Poemat "W Palmiarni" op. 1 na flet, obój, puzon, waltornię, kotły i orkiestrę smyczkową (1999)
- Arco-Pizzicato op. 2, mała fantazja na skrzypce i wiolonczelę (1999)
- Nocturn de November op. 3 na obój, wiolonczelę i klawesyn (1999)
- Etude a fin de jour op. 4 na obój solo (1999)
- Etiuda "Ab ovo: op. 5 na fortepian (1999)
- Primo concerto rinascimento 2000 op. 6 na wiolonczelę, klawesyn i orkiestrę smyczkową (2000)
- Rapsodia "Ab ovo" op. 7 na dwie wiolonczele i orkiestrę symfoniczną (2000)
- Po burzy op. 8 na flet i fortepian (2000)
- For Cello Solo op. 9 (2000)
- Zachód słońca op. 10 na obój i kwartet smyczkowy (2000)
- Przed burzą op. 11 na flet, obój i wiolonczelę (2000)
- For Cello Solo op. 12 (2000)
- Po burzy op. 13 na flet, obój i wiolonczelę (2000)
- Na Świętego Maurycego op. 15 na obój i wiolonczelę (2000)
- Concertino "Fantaisie d'Automne" op. 16 na wiolonczelę, flet, obój, kwartet smyczkowy i kotły (2000)
- For Two Cellos Solo op. 17 (2000)
- Od-cienie pewnego koloru op. 18 na wiolonczelę i orkiestrę kameralną (2000)
- Errata op. 19 na wiolonczelę i fortepian (2000)
- Serio solo op. 20 na marimbę (2000)
- ...na wietrze op. 21 na obój i wiolonczelę (2000)
- Dwadzieścia-dwadzieścia jeden op. 22 na flet, obój, wiolonczelę i organy (2001)
- Lux in tenebris op. 23 na kwartet smyczkowy (2001)
- Na wietrze op. 24 na obój i orkiestrę kameralną (2001)
- Magnituda op. 25 na wiolonczelę i fortepian (2001)
- Primo violino con gusto op. 26 na skrzypce i orkiestrę smyczkową (2001)
- Couleur locale op. 27 na obój, dwie wiolonczele i marimbę (2001)
- For Cello Solo op. 28 (2001)
- Le cahier de chansons pour hautbois op. 31 (2001)
- Symphoniae op. 32 na organy (2001)
- Symfonia mauretańska op. 33 na orkiestrę symfoniczną (2001)
- Sine loco op. 34, trio na flet, wiolonczelę i ksylofon (2001)
- Symfonia snu op. 36 na klawesyn i orkiestrę smyczkową (2001)
- Portret I op. 37 na wiolonczelę i fortepian (2001)
- Spumato op. 38, wokaliza na chór mieszany (2001)
- Saros I op. 39, trio na flet, wiolonczelę i ksylofon (2001)
- In memoriam Halina Czerny-Stefańska op. 40, duet fortepianowy (2001)
- Saros II op. 41, kwartet smyczkowy (2001)
- Portret II op. 42 na wiolonczelę i fortepian (2001)
- Divertimento hermeticus op. 43 na orkiestrę symfoniczną (2001)
- Symfonia na Boże Narodzenie na chór mieszany, 2 flety, 2 oboje, 2 waltornie, tubę, marimbę, ksylofon, klawesyn i orkiestrę smyczkową (2001)
- Futurum String Quartet op. 44 (2002)
- Dialogo op. 45 per violoncello solo (2002)
- Fantasmagoria op. 46 na flet, klarnet, waltornię, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2002)
- Kamień i słowik op. 47 na orkiestrę symfoniczną (2002)
- Kusadasi - The Island of the birds op. 48, piano concerto (2002)
- Sonate "Hommage À Max Reger" op. 49 na wiolonczelę i fortepian (2002)
- Dialogue pour basson (2002-2005)
- Daylight Symphony No. 1 op. 50 na orkiestrę symfoniczną (2003)
- Arrière-pensée du temps, trio fortepianowe (2005)
- La Promenade [wersja I] na trąbkę solo (2006)
- Arius na organy solo (2006)
- Koncert na wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną (2006)
- La Promenade [wersja II] na saksofon altowy solo (2006-2007)
- Litania na sopran i fortepian (2007)
- Kyrie na sopran, mezzosopran, baryton, kwartet smyczkowy i organy (2007)
- Preludio na fortepian solo (2007)
- Sextett na klarnet, kwartet smyczkowy i fortepian (2008)
Strona internetowa kompozytora: www.ajdinovic.eu
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, lipiec 2006, aktualizacja: listopad 2008.