Chrześcijaństwo bezreligijne to koncept niemieckiego teologa, pastora Dietricha Bonhoeffera, który zginął zamordowany na osobisty rozkaz Hitlera tuż przed końcem II wojny światowej. Zasadza się ono na idei duchowego rozwoju poza instytucją Kościoła, zwrocie ku chrześcijaństwu prywatnemu. Dla niemieckiego pastora w III Rzeszy, w której hierarchowie kościelni umoczeni byli w konszachty ze zbrodniczym reżimem, zwrot ten wymuszony był przez polityczne okoliczności. Nie inaczej jest w przypadku Rycharskiego, który zderzył się z instytucjonalnym murem, za którym istnieje tylko jedna społeczność queerowych katolików – ruch Wiara i Tęcza, nadal pozostający jednak wykluczonym marginesem.
Poza realizacjami na terenie Kurówka, Rycharski jest też autorem prac w przestrzeni publicznej pobliskich Sierpc, dyskretnych interwencji w pejzaż miasteczka, przypominających historię zamieszkującej je dawniej społeczności żydowskiej. "Wyspa" z 2018 roku to instalacja, która znalazła się w samym centrum miasta, a przy tym poza zasięgiem przechodniów. Umieszczona na tytułowej wyspie na środku stawu, do której chętni dopływać mogli łódką, składała się ze sztucznych macew, stworzonych pierwotnie jako scenografia do filmu "Pokłosie" Władysława Pasikowskiego. Udekorowano je sztucznymi kwiatami, których ilość zbliżona była do liczny żydowskich mieszkańców Sierpca tuż przed wojną. Same kwiaty utworzyły tęczę, splatając w ten sposób dwóch wykluczonych grup społecznych. Malownicza lokalizacja naznaczona jest przy tym traumatyczną historią. Nie bez powodu praca znalazła się pośrodku stawu – kopali go bowiem właśnie sierpeccy Żydzi w ramach przymusowych robót. W podobnym duchu, choć bardziej dyskretne wizualnie są przeznaczone do zamontowania na ulicach Sierp "Pokrywy" – odlewy włazów do studzienek w chodnikach nie różniące się zbytnio od tych zwyczajnych, poza tekstami przypominającymi o wymordowanej społeczności żydowskiej, autorstwa poetki Jolanty Smykowskiej.
Wystawy indywidualne:
2019 – "Strachy", Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Wybrane wystawy zbiorowe:
2017 – "Późna polskość. Formy narodowej tożsamości po 1989 roku", Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa
2016 – "Communis – renegocjacje wspólnoty", Galeria Labirynt, Lublin
"Robiąc użytek. Życie w epoce postartystycznej”, Muzeum Sztuki Nowoczesnej
2014 – "Co widać. Polska sztuka dzisiaj”, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Into the Country”, Salt Ulus, Ankara, Turcja
2012 – "Street art na wsi”, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń
2007 – "Dożynki", PATIO Centrum Sztuki, Łódź
Autorka: Agnieszka Sural, 9.01.2017, aktual. PP, kwiecień 2019