2005
Agencja DDB Warszawa / Produkcja: Tango Production
Organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych konkurs skutecznych kampanii reklamowych Effie zyskał na popularności i prestiżu. W jego szóstej odsłonie uczestniczyła rekordowa liczba 102 kampanii. Spośród 25 nagród przyznanych w kategorii agencyjnych kampanii reklamowych (zgłoszono ich 69), najwięcej statuetek, cztery, otrzymała Agencja DDB Warszawa, między innymi brąz za kampanię piwa "Tyskie ma 375 lat" Kompanii Piwowarskiej SA.
2006
Agencja Red8 Communications Group
Agencja Red8 Communications Group w kampanii "Testy" podjęła się odmłodzenia wizerunku miksera i odkurzacza marki Zelmer, polskiego producenta sprzętu AGD znanego jeszcze z czasów PRL. W telewizyjnych spotach pokazano sterylne laboratorium, w którym ubrani na biało eksperci poddawali sprzęt Zelmera przemyślnym próbom wytrzymałości. W dwa miesiące po zakończeniu kampanii promującej solidność i trwałość produktów tej marki ich sprzedaż wzrosła o kilkadziesiąt procent, w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim. W ósmym krajowym konkursie Effie w 2007 roku agencja Red8 Communications Group za kampanię "Testy" otrzymała (w kategorii środki trwałe) Grand Prix i złoto.
2007
Agencja Just/ Produkcja: Opus Film
Podczas jedenastego konkursu reklamy Kreatura organizowanego przez wydawcę branżowego tygodnika "Media i Marketing Polska" agencja Just odebrała dwie statuetki za zrealizowane dla grupy Żywiec filmy "Piękna historia" i "Prawie jak… (markowe)". Zastosowany w tej ostatniej kampanii slogan "Prawie robi wielką różnicę" wszedł do potocznego języka.
2008
Agencja Artegence
Oburzenie Izby Wydawców Prasy wywołała reklama interaktywnej agencji Artegence opublikowana na łamach branżowych magazynów "Press" oraz "Media i Marketing Polska". Przedstawiała nagrobek z informacją, że istniejąca od 1452 roku prasa (data narodzin druku) umrze w 2012 roku, bowiem – jak głosiło hasło w reklamie – "Internet nieodwracalnie zmienił sposób funkcjonowania mediów". Pomysłodawcy akcji byli zdania, że z nadejściem cyfryzacji "prasa przetrwa, ale nie w formie drukowanej". Dlatego już teraz Artegence oferowała wydawcom własny system informatyczny, który miał umożliwić im ekspansję w Internecie. Izba Wydawców Prasy zaskarżyła reklamę, "nieprawdziwą i niezgodną z dobrymi obyczajami w komunikacji marketingowej", do Rady Reklamy, która nie potwierdziła zarzutu i uznała, że "reklama nie ośmiesza prasy, jest dopuszczalną formą żartu".
2009
Agencja DDB Warszawa (d. Corporate Profiles)
Wydawnictwo Naukowe PWN wydało polski "Słownik sloganów reklamowych", którego autorzy (Marta Spychalska i Marcin Hołota) zebrali, opisali i zanalizowali "500 najciekawszych pod względem językowym lub najbardziej popularnych sloganów, które pojawiły się w kampaniach telewizyjnych w ciągu ostatnich lat". Dekadę wcześniej w kompendium "Pionierzy i tytani polskiej reklamy", wydanym przez Agencję Wasilewski, ludzie tej branży zestawili własny ranking. Zwyciężyło wtedy "No to Frugo" (1996, agencja Grey) autorstwa Kota Przybory, Iwo Zaniewskiego, Jana Mazurczaka i Marka Bimera. Hasło: "To co ma pomidor, to ma to ketchup" Cezarego Filewa (Ketchup Kotlin, Corporate Profiles DDB 1997) ulokowało się na trzeciej pozycji.
2010
Agencja Publicis
W siódmym Polskim Konkursie Reklamy KRT rozdano aż 125 nagród. Sporo, jeśli uwzględnić liczbę 642 prac zgłoszonych przez 150 agencji, mediów oraz indywidualnych twórców. Złoto w kategorii Active Advertising zdobyła między innymi agencja Publicis za "Kalkulator grzechów głównych" – zestaw kartek świątecznych zamówionych przez UNICEF i Publicis.
2013
W październiku 2013 roku tom "Dwie dekady polskiej reklamy 1990–2010" otrzymał jedną z najważniejszych w Małopolsce nagród w dziedzinie kultury – tytuł Krakowskiej Książki Miesiąca.
Piotr Wasilewski – etnograf i dziennikarz (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie), krytyk filmowy, autor książek o filmie ("Świadectwa metryk. Polskie kino młodych lat 80.", 1990) i Marku Hłasce ("Marek Hłasko nieznany", 1991; "Śladami Marka Hłaski", 1994). W drugiej połowie lat 80. kierownik działu kultury i zastępca redaktora naczelnego dwutygodnika "Student"; w latach 90. redaktor miesięczników filmowych "Premiera", "Film Pro" i "Powiększenie". Juror i współpracownik festiwali młodego kina w Kijowie, Bratysławie i Cottbus. Współinicjator i dyrektor programowy (1991–1995) ogólnopolskiego festiwalu filmu reklamowego i reklamy Crackfilm. Pomysłodawca i organizator corocznych pokazów w Krakowie "Nocy reklamożerców". Inicjator i współautor syntezy o reklamie w Polsce ("Pionierzy i tytani polskiej reklamy") i monografii o reklamie społecznej ("Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej"; "Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej"). Współautor wystawy "Reklama w Polsce, Polska w reklamie", zorganizowanej w kwietniu 2010 w Warszawie przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Rzecznik prasowy wojewody małopolskiego w latach 2001-2006. Wykładowca akademicki.
Piotr Wasilewski
"Dwie dekady polskiej reklamy 1990–2010"
Agencja Wasilewski, Kraków 2013
wymiary: 250 x 230 mm, liczba stron: 468
oprawa: twarda
ISBN: 978-83-924039-2-0
www.wasilewski.com.pl