Jaki był twój pierwszy kontakt z twórczością Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia?
Dowiedziałam się, że coś takiego istniało, dopiero na studiach.
Czy etos eksperymentu jest ci bliski? Na czym polega eksperymentalność muzyki elektronicznej w 2019 roku?
Eksperyment to dla mnie próba wyjścia poza to, co znane. Nie tyle próba ułożenia klocków w sposób inny niż dotychczas, ile próba wyjścia poza system klocków. W 2019 roku z jednej strony ma się wrażenie, że wszystko już było, ale z drugiej ciągle można usłyszeć coś zaskakującego.
Czy muzyka stworzona w SEPR jest przestarzała, a może brzmi nowocześnie?
Trudno powiedzieć. Z jednej strony brzmi mocno eksperymentalnie, ale z drugiej strony brzmi jak muzyka eksperymentalna z przeszłości.
Jakie znaczenie ma dla ciebie historia i tradycja muzyki elektronicznej? Czy nawiązujesz do przeszłości w swojej muzyce?
Myślę, że nie da się nie nawiązywać do tego, co już było. Słuchając, przyswajamy sobie to, jak utwory były zbudowane dotychczas, oswajamy się z konstrukcją i brzmieniem. Gdy pracuje się nad utworem, jest już w głowie pewna definicja, co się powinno wydarzyć, żeby utwór był utworem.
Który z twórców Studia Eksperymentalnego jest ci najbliższy?
Żaden z tych twórców nie jest mi bliski.
Jaki jest twój ulubiony utwór z warszawskiego Studia?
Nie mam ulubionego utworu.
Który dźwięk z paczki sampli SEPR najbardziej przypadł ci do gustu?
DESCENDING K OLD O 00 13 75-001.wav z paczki z samplami wyciętymi z twórczości Krzysztofa Knittla. Wykorzystałam go do stworzenia melodii w utworze.