Jego ojciec, Władysław Radwan, był organistą, absolwentem Konserwatorium Krakowskiego. Przyszły kompozytor wspominał w wywiadach, że ukształtowała go specyfika pieśni kościelnych.
Chodziliśmy na przykład z ojcem na piesze pielgrzymki do Kalwarii. Nie było mowy, żeby "Gorzkie żale" śpiewać wszędzie tak samo. Każda wieś robiła to trochę inaczej. Zachodziłem w głowę, skąd na przykład w sposób całkiem naturalny brał się tryton w miejsce kwinty.
Stanisław Radwan studiował grę na fortepianie w klasie Ludwika Stefańskiego i kompozycję pod kierunkiem Krzysztofa Pendereckiego w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie. Autor "Polimorfii" wspominał, że Radwan należał do jego najlepszych studentów: był pracowity, zdolny i posiadał fantastyczne poczucie humoru.
Napisał tyle świetnej muzyki do polskich spektakli teatralnych – szkoda, że praca w teatrze tak zawładnęła jego czasem, że nie udało mu się rozwinąć swojego talentu w muzyce poważnej.
Jacek Cieślak, "Stanisław Radwan: Muzyczny jasnowidz", "Rzeczpospolita" 17 września 2018.
Od 1962 do 1965 roku występował w MW2, zespole wykonującym muzykę awangardową. Młodzi muzycy w 1965 roku wyjechali na Międzynarodowy Konkurs dla Młodych Wykonawców Muzyki Współczesnej w Utrechcie, którego zostali laureatami. Dzięki wstawiennictwu Witolda Lutosławskiego w 1967 roku wyjechał na stypendium do Paryża, gdzie doskonalił swoje umiejętności na kursach prowadzonych przez Pierre'a Schaeffera (muzyka elektroniczna) oraz Oliviera Messiaena (kompozycja).
W teatrze i w piwnicy
W latach 1960–1975 współpracował z kabaretem Piwnica pod Baranami w roli wykonawcy, kompozytora i stałego bywalca. Jednocześnie, w latach 1963-66, był kierownikiem muzycznym Teatru Rozmaitości w Krakowie, zaś w latach 1974-76 – w Teatrze Ateneum w Warszawie. W 1977 roku związał się na stałe, jako konsultant muzyczny, ze Starym Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie, pełniąc od 1980 do 1990 roku funkcję dyrektora tej sceny. Warto podkreślić, że kompozytorzy niezmiernie rzadko pełnią rolę dyrektorskie w instytucjach teatralnych.
Stanisław Radwan należał do grona najbardziej cenionych twórców muzyki teatralnej. Był autorem ponad dwustu kompozycji, napisanych dla potrzeb teatrów w Krakowie (Stary Teatr, Teatr Rozmaitości, Teatr im. Juliusza Słowackiego, Teatr STU, Teatr Ludowy, Teatr Bagatela im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego), Warszawie (Teatr Narodowy, Teatr Dramatyczny, Teatr Studio, Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Teatr Powszechny, Teatr Współczesny), Częstochowie (Teatr im. Adama Mickiewicza), Katowicach (Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego), Łodzi (Teatr im. Stefana Jaracza, Teatr Nowy), Gdańsku (Teatr Wybrzeże), Wrocławiu (Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego, Teatr Polski), Kaliszu (Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego), Lublinie (Teatr im. Juliusza Osterwy, Teatr im. Hansa Christiana Andersena), Sosnowcu (Teatr Zagłębia), Zakopanem (Teatr im. Stanisława Ignacego Witkiewicza), Poznaniu (Teatr Nowy), Gdyni (Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej) i Szczecinie (Teatr Polski).
Współpracował z wieloma wybitnymi reżyserami teatralnymi i filmowymi, m.in. Jerzym Grzegorzewskim (stworzyli razem muzykę do ponad 50 spektakli), Zygmuntem Hübnerem, Konradem Swinarskim, Jerzym Jarockim, Andrzejem Wajdą, Tadeuszem Bradeckim, Krzysztofem Babickim, Krystianem Lupą.
W kinie
Na wielkim ekranie zadebiutował w 1966 roku. Wspólnie z Krzysztofem Pendereckim skomponował muzykę do "Szyfrów" Wojciecha Jerzego Hasa. Fragmenty napisane przez Radwana utrzymane były w stylistyce jazzowej, kompozycje jego nauczyciela nawiązywały do muzyki klasycznej. W kolejnych latach zilustrował dźwiękowo debiuty kinowe dwóch wybitnych reżyserów teatralnych: "Seksolatki" (1971) Zygmunta Hübnera i "Sędziów" (1974) Konrada Swiniarskiego. Stworzył również muzykę do "Mazepy" (1975), filmowej adaptacji dramatu Juliusza Słowackiego wyreżyserowanego przez Gustawa Holoubka. Wśród kilkudziesięciu filmów, do których skomponował muzykę warto wymienić "Bliznę" (1976) Krzysztofa Kieślowskiego, "Szpital Przemienienia" (1978) Edwarda Żebrowskiego i "Rysę" (2008) Michała Rosy. Tworzył również muzykę do animacji i filmów dokumentalnych.
W historii związków kompozytora z kinem, szczególnie interesujące są wątki współpracy z Andrzejem Wajdą. Ich najważniejszą wspólną produkcją było "Wesele" (1972) – to właśnie Stanisław Radwan wymyślił, żeby końcową rolę Chochoła zaśpiewał Czesław Niemen, co początkowo wzbudzało duże kontrowersje. Stały bywalec Piwnicy pod Baranami odmówił reżyserowi skomponowania muzyki do opartego na opowiadaniu Jarosława Iwaszkiewicza "Brzeziny" (1970) i "Bez znieczulenia" (1978). W przypadku "Brzeziny" zaproponował Wajdzie, żeby użył muzyki Karola Szymanowskiego, na co entuzjastycznie zareagował sam Iwaszkiewicz. Literacki pierwowzór filmu powstawał w Stawiskach, gdzie Szymanowski pisał swój "Koncert skrzypcowy". Przy produkcji "Katynia" (2007) Radwan asystował przy selekcji i układzie skomponowanych przez swojego mistrza, Krzysztofa Pendereckiego, który z powodów zdrowotnych nie mógł zająć się tym samodzielnie.
Kilkukrotnie pojawił się na wielkim i małym ekranie w roli aktora. W nakręconym przez Wajdę serialu "Z biegiem lat, z biegiem dni..." (1980) widzimy go jako przygrywającego w restauracji pianistę, w "Nadziei" (2007) Stanisława Muchy gra postać dyrektora filharmonii, zaś w serialowych "Przygodach dobrego wojaka Szwejka" Włodzimierza Gawrońskiego wciela się w oficera-muzyka.
Nagrody i wyróżnienia
Stanisław Radwan był laureatem wielu nagród m.in. na Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdańsku za muzykę do "Sędziów" (1974), Opolskich Konfrontacjach Teatralnych za muzykę do spektakli – "Powrót Odysa" (1982), "Rękopis znaleziony w Saragossie" (1993), "Sen srebrny Salomei" (1994), na Kaliskich Spotkaniach Teatralnych za muzykę do "Woyzecka" w reż. Tadeusza Bradeckiego (1982), Nagrody miasta Krakowa (1988), Nagrody im. Aleksandra Bardiniego (2000), Złoty Medal "Zasłużony Kulturze Gloria Artis" (2005), Nagrody Fundacji Kultury Polskiej (2007).
Ważniejsze kompozycje:
- "Kwartet smyczkowy" (1963)
- "Sonata fortepianowa" (1963)
- "Kompozycja formalna" na sopran, głos recytujący, flet i 2 kontrabasy (1964)
- "Passacaglia" na flet, wiolonczelę i klawesyn (1965)
- "Sanatorium pod Klepsydrą – homagium dla Bruno Schulza" na chór mieszany i zespół instrumentalny (1965)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Dallas w samo południe" w reż. Ryszarda Smożewskiego (1965)
- Muzyka do filmu "Szyfry" w reż. Wojciecha Jerzego Hasa (1966)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Woyzeck" w reż. Konrada Swinarskiego (1966)
- "Ściana płaczu" na 3 barytony i orkiestrę (1967)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Anabaptyści" w reż. Zygmunta Hübnera (1968)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Tor" w reż. Ryszarda Smożewskiego (1968)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Sędziowie" w reż. Konrada Swinarskiego (1968)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Klątwa" w reż. Konrada Swinarskiego (1968)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Rzecz listopadowa" w reż. Bronisława Dąbrowskiego (1968)
- Muzyka do filmu "Co jest w człowieku w środku" w reż. Zygmunta Hübnera (1969)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Legenda" w reż. Józefa Wyszomirskiego (1969)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Zmartwychwstanie" w reż. Lidii Zamkow (1969)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Życie jest snem" w reż. Bogdana Hussakowskiego (1969)
- "Barbarzyńcy" na orkiestrę kameralną (1970)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "W środku dnia i w środku nocy" w reż. Ryszarda Smożewskiego (1970)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Ulisses" w reż. Zygmunta Hübnera (1970)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Sceny z miasta powiatowego" w reż. Lidii Zamkow (1970)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Tajemniczy ogród" w reż. Marii Billiżanki (1970)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Sławna historia o Troilusie i Kresydzie" w reż. Lidii Zamkow (1970)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Paternoster" w reż. Jerzego Jarockiego (1970)
- Muzyka do filmu "Seksolatki" w reż. Zygmunta Hübnera (1971)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Czajka" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1971)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Szczęśliwa przystań" w reż. Andrzeja Witkowskiego (1971)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Wszystko dobre, co się dobrze kończy" w reż. Konrada Swinarskiego (1971)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Pasja Doktora Fausta" w reż. Tadeusza Minca (1971)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Śluby panieńskie" w reż. Marka Walczewskiego (1971)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Balkon" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1972)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Na czworakach" w reż. Jerzego Jarockiego (1972)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Barillon się żeni!" w reż. Włodzimierza Skoczylasa (1972)
- Muzyka do filmu "Dziewczyna i gołębie" w reż. Barbary Sass-Zdort (1973)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Proces" w reż. Jerzego Jarockiego (1973)
- Muzyka do filmu "Opowieść w czerwieni" w reż. Henryka Kluby (1974)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Bloomusalem" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1974)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Komu bije dzwon" w reż. Lidii Zamkow (1975)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Niedźwiedź" w reż. Jerzego Bińczyckiego (1975)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Oświadczyny" w reż. Jerzego Bińczyckiego (1975)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Matka" w reż. Jerzego Jarockiego (1975)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Bel-AMi i jego sobowtór" w reż. Giovanniego Pampiglione (1975)
- Muzyka do filmu "Blizna" w reż. Krzysztofa Kieślowskiego (1976)
- Muzyka do filmu "Kradzież" w reż. Piotra Andrejewa (1976)
- Muzyka do filmu "Próba ciśnienia" w reż. Tadeusza Junaka (1976)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Jaskinia filozofów" w reż. Jerzego Kaliszewskiego (1976)
- Muzyka do filmu "Czysta chirurgia" w reż. Tadeusza Junaka (1977)
- Muzyka do filmu "Sprawa Gorgonowej" w reż. Janusza Majewskiego (1977)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Król Lear" w reż. Jerzego Jarockiego (1977)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Wariacje" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1977)
- Muzyka do filmu "Podróż Luizy" w reż. Tadeusza Junaka (1978)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Z biegiem lat, z biegiem dni..." w reż. Andrzeja Wajdy i Anny Polony (1978)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Pan Lemercier gra Don Kichota" w reż. Witolda Zatorskiego (1979)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Hamlet" w reż. Gustawa Holoubka (1979)
- Muzyka do filmu "W biały dzień" w reż. Edwarda Żebrowskiego (1980)
- Muzyka do filmu "Z biegiem lat, z biegiem dni..." w reż. Andrzeja Wajdy i Edwarda Kłosińskiego (1980)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Spiskowcy" w reż. Zygmunta Hübnera (1980)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Ameryka" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1980)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Rewizor" w reż. Jerzego Jarockiego (1980)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Skiz" w reż. Witolda Zatorskiego (1981)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Powrót pana Cogito" w reż. Tadeusza Malaka (1981)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Tragiczna historia Hamleta" w reż. Andrzeja Wajdy (1981)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Powrót Odysa" w reż. Krystiana Lupy (1981)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Mord w katedrze" w reż. Jerzego Jarockiego (1982)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Oresteia" w reż. Zygmunta Hübnera (1982)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Parawany" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1982)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Biedni ludzie" w reż. Tadeusza Bradeckiego (1983)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Życie jest snem" w reż. Jerzego Jarockiego (1983)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Z życia glist" w reż. Krzysztofa Babickiego (1983)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Irydion" w reż. Mikołaja Grabowskiego (1983)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Już prawie nic" w reż. Krzysztofa Babickiego (1983)
- Muzyka do filmu "Zamiana" w reż. Rafała Kalinowskiego (1984)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Antygona" w reż. Andrzeja Wajdy (1984)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Gra o każdym" w reż. Andrzeja Dziuka (1984)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Zmierzch" w reż. Jerzego Jarockiego (1984)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Pan Cogito szuka rady" w reż. Zbigniewa Zapasiewicza (1984)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Affabulazione" w reż. Krzysztofa Babickiego (1985)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Termopile polskie" w reż. Krzysztofa Babickiego (1985)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Szewcy" w reż. Jerzego Jarockiego (1986)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Komu bije dzwon" w reż. Janusza Ostrowskiego (1987)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Wiosna Narodów w Cichym Zakątku" w reż. Tadeusza Bradeckiego (1987)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Republika marzeń" w reż. Rudolfa Zioło (1987)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Kaspar" w reż. Andreasa Wirtha (1987)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "10 Portretów z Czajką w tle" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1990)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Zamiana" w reż. Marka Pasiecznego (1990)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Bracia Karamazow" w reż. Krystiana Lupy (1990)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Hiob" w reż. Krzysztofa Babickiego (1990)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Księżniczka Turandot" w reż. Rudolfa Zioło (1990)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Godzina kota" w reż. Marka Pasiecznego (1991)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Ślub" w reż. Jerzego Jarockiego (1991)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Wesele" w reż. Andrzeja Wajdy (1991)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Miasto liczy psie nosy" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1991)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Malte albo Tryptyk marnotrawnego syna" w reż. Krystiana Lupy (1991)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Antoniusz i Kleopatra" w reż. Krzysztofa Babickiego (1992)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Jaskinia filozofów" w reż. Tadeusza Malaka (1992)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Romeo i Julia" w reż. Krzysztofa Orzechowskiego (1992)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Tak zwana ludzkość w obłędzie" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1992)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Kubuś Fatalista" w reż. Zbigniewa Zapasiewicza (1992)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Rękopis znaleziony w Saragossie" w reż. Tadeusza Bradeckiego (1992)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Złowiony" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1993)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Wujaszek Wania" w reż. Rudolfa Zioło (1993)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Upadłe anioły" w reż. Michaela Hacketta (1993)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Sen srebrny Salomei" w reż. Jerzego Jarockiego (1993)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Jak wam się podoba" w reż. Tadeusza Bradeckiego (1993)
- Muzyka do filmu "Spis Cudzołożnic" w reż. Jerzego Stuhra (1994)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Diabły w Brugelandii" w reż. Liliany i Stanisława Ochmańskich (1994)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Cztery komedie równoległe" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1994)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Don Kichote" w reż. Stanisława Ochmańskiego (1994)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Mishima" w reż. Andrzeja Wajdy (1994)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Kasia z Heilbronnu" w reż. Jerzego Jarockiego (1994)
- Muzyka do filmu "Opowieść o Józefie Szwejku i jego Najjaśniejszej Epoce" w reż. Włodzimierza Gawrońskiego (1995)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Reformator" w reż. Rudolfa Zioło (1995)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "La Boheme" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1995)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Dziady - Dwanaście improwizacji" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1995)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Operetka" w reż. Tadeusza Bradeckiego (1995)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Mizantrop" w reż. Ewy Bułhak (1995)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Biesy albo Mały Plutarch żywotów nieudanych" w reż. Ludwika Flaszena (1995)
- Muzyka do filmu "Opowieść o Józefie Szwejku i jego drodze na front" w reż. Włodzimierza Gawrońskiego (1996)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Grzebanie" w reż. Jerzego Jarockiego (1996)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Zima pod stołem" w reż. Tadeusza Bradeckiego (1996)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Don Juan" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1996)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Pokojówki" w reż. Andrzeja Domalika (1996)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Panna Tutli-Putli" w reż. Tomasza Gołębiowskiego (1996)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Improwizacja wersalska" w reż. Andrzeja Wajdy (1996)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Improwizacja paryska" w reż. Andrzeja Wajdy (1996)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Improwizacja wrocławska" w reż. Andrzeja Wajdy (1996)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Król umiera czyli ceremonie" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1996)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Kram Karoliny" w reż. Agnieszki Glińskiej (1996)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Nie-Boska komedia" w reż. Krzysztofa Babickiego (1996)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Francis Bacon, czyli Diego Velázquez na fotelu dentystycznym" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1996)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Burza" w reż. Rudolfa Zioło (1997)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Faust" w reż. Jerzego Jarockiego (1997)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Noc listopadowa" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1997)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Saragossa" w reż. Tadeusza Bradeckiego (1998)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Miarka za miarkę" w reż. Tadeusza Bradeckiego (1998)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Złoty klucz" w reż. Stanisława Ochmańskiego (1998)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Historia PRL" w reż. Jerzego Jarockiego (1998)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Łgarz" w reż. Giovanniego Pampiglione (1998)
- Muzyka do filmu "Przygody dobrego wojaka Szwejka" w reż. Włodzimierza Gawrońskiego (1999)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Sędziowie" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1999)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Nowe Bloomusalem" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (1999)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Kariera Artura Ui" w reż. Tadeusza Bradeckiego (1999)
- Muzyka do filmu "Wyrok na Franciszka Kłosa" w reż. Andrzeja Wajdy (1999)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Dawne czasy" w reż. Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej (2000)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Centurion, opowieść o Krzyżu" w reż. Janusza Kukuły (2000)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Swidrygajłow" w reż. Andrzeja Domalika (2000)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Requiem dla gospodyni" w reż. Kazimierza Dejmka (2000)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Trzy siostry" w reż. Andrzeja Domalika (2001)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Przyjaciele odchodzą" w reż. Tadeusza Malaka (2001)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Pastorałka na nowy wiek" w reż. Krzysztofa Orzechowskiego (2001)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Sen nocy letniej" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (2001)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Nondum" w reż. Magdaleny Łazarkiewicz (2002)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Morze i zwierciadło" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (2002)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Tango" w reż. Mikołaja Grabowskiego (2003)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Szkoła żon" w reż. Ewy Kutryś (2003)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Opera mleczna" w reż. Mikołaja Grabowskiego (2003)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Byczek Fernando" w reż. Stanisława Ochmańskiego (2003)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Ostatni" w reż. Tadeusza Bradeckiego (2003)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Duszyczka" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (2004)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Błądzenie" w reż. Jerzego Jarockiego (2004)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Wyzwolenie" w reż. Mikołaja Grabowskiego (2004)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Makbet" w reż. Andrzeja Wajdy (2004)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "On. Drugi Powrót Odysa" w reż. Jerzego Grzegorzewskiego (2005)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Mewa" w reż. Andrzeja Domalika (2005)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Kosmos" w reż. Jerzego Jarockiego (2005)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Wieczór Jubileuszowy" w reż. Bogdana Toszy (2006)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Boy, Honor i Ojczyzna" w reż. Stanisława Tyma (2006)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Miłość na Krymie" w reż. Jerzego Jarockiego (2007)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Stara kobieta wysiaduje" w reż. Stanisława Różewicza (2007)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Hamlet i inni" w reż. Wojciecha Markiewicza (2007)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Wesele" w reż. Bodolay'a (2007)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Iwanow" w reż. Jana Englerta (2008)
- Muzyka do spektaklu teatralnego "Błądzenie" w reż. Jerzego Jarockiego (2008)
- Muzyka do filmu "Rysa" w reż. Michała Rosy (2008)
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, grudzień 2007; aktualizacja: listopad 2008; październik 2023, FL.