Ukończyła Wydział Lalkarski krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej. Zadebiutowała w 1960 roku w Teatrze Maski i Lalki "Groteska" w Krakowie, a po rocznym angażu przeniosła się do opolskiego Teatru 13 Rzędów założonego przez Jerzego Grotowskiego, a następnie do Teatru Laboratorium we Wrocławiu. Z Grotowskim pracowała do roku 1968, występowała m.in. w "Kordianie" Juliusza Słowackiego, "Oratorium robotniczym" i "Księciu niezłomnym" Calderona/Słowackiego. Na początku lat siedemdziesiątych została zaangażowana do Teatru Współczesnego w Warszawie (z którym związana jest do dziś) prowadzonego wówczas przez Erwina Axera. U Axera zagrała m.in. w "Lirze" Edwarda Bonda, "Święcie Borysa" Thomasa Bernharda, "Rzeczy listopadowej" Ernesta Brylla i "Kordianie" Słowackiego. Od 1982 roku wykładała na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, a od roku 1991 była jednym z jej profesorów. Działalność pedagogiczną skończyła w 2014 roku.
Na lata siedemdziesiąte przypada również debiut ekranowy Komorowskiej w niespełna półgodzinnym filmie Krzysztofa Zanussiego "Góry o zmierzchu". Wkrótce staje się Komorowska ulubioną aktorką tego reżysera, który obsadza ją w swych najlepszych obrazach: "Życiu rodzinnym", "Bilansie kwartalnym", "Spirali" i "Cwale". Komorowska za swoje kreacje w filmach Zanussiego jest wielokrotnie nagradzana zarówno na polskich jak i międzynarodowych festiwalach. Aktorka gra również u Andrzeja Wajdy ("Wesele", "Panny z Wilka"), Tadeusza Konwickiego ("Jak daleko stąd, jak blisko", "Lawa") czy Istvana Szabo ("Budapeszteńskie opowieści").
W latach osiemdziesiątych film bierze w karierze Komorowskiej górę nad teatrem - aktorka występuje wówczas na scenie zaledwie pięciokrotnie: w "Tryptyku" Maxa Frischa przeniesionym na scenę przez Erwina Axera oraz "Kurce wodnej" Witkiewicza, "Trzech siostrach" Czechowa i "Letycji i Lubczyku" Petera Shaffera w reżyserii Macieja Englerta. Za rolę w "Letycji i Lubczyku" otrzymuje główną nagrodę 30. Kaliskich Spotkań Teatralnych oraz Nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza. W 1988 roku gra w "Dekalogu I" Krzysztofa Kieślowskiego, a rok później w Lawie Tadeusza Konwickiego.
W kolejnej dekadzie pojawia się Komorowska na scenie o wiele częściej. Tworzy kilka ról wybitnych, dojrzałych, choćby w "Wizycie starszej pani" Friedricha Dürrenmatta w reżyserii Wojciecha Adamczyka, "Szczęśliwych dniach" Samuela Becketta w reżyserii Antoniego Libery, "U celu" Thomasa Bernharda w inscenizacji Erwina Axera oraz "Wymazywaniu" Krystiana Lupy. W 1995 roku za wcielenie się w rolę Idalii w filmie "Cwał" otrzymuje Złotą Kaczkę, nagrodę czytelników magazynu "Film", nagrodę dla najlepszej aktorski podczas festiwalu filmowego w Gdyni oraz nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Toronto.
Komorowska za sprawą swej charyzmatycznej osobowości i aktorskiej perfekcji szybko została uznana za artystkę wybitną i moralny autorytet środowiska aktorskiego. Wybitny poeta i eseista, Artur Międzyrzecki mówił o niej:
Nie ulega wątpliwości, że Maja Komorowska jest gwiazdą, ale jest to gwiazdorstwo szczególne, jedyne w swoim rodzaju. Najdalsze od ostentacji, rozkapryszenia aktorskiego, samozadowolenia. Jeśli można w tym przypadku mówić o gwieździe, to jest Maja Komorowska gwiazdą miłości i współodpowiedzialności. Kochającą swoje krajobrazy, swoich bliskich, swoich kolegów.
Aktorka nadal współpracowała z Krystianem Lupą. Po kreacji Marii w "Wymazywaniu" na deskach warszawskiego Teatru Dramatycznego zagrała Irinę Arkadinę w "Niedokończonym utworze na aktora" według "Mewy" Czechowa (2004) i ekspresyjną Pilar w "Sztuce hiszpańskiej" Yasminy Rezy (2004), a potem Annę Meister w "Na szczytach panuje cisza" Thomasa Bernharda (2006). To kolejny jej Bernhard, do którego wydaje się być szczególnie predestynowana. Za tę rolę w 2008 roku aktorka otrzymała tytuł Najlepszej Aktorki na 14. Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi. O roli Anny Rafał Węgrzyniak ("Odra 2006, nr 11):
Tworzy sugestywny portret ofiarnej, nieco zgorzkniałej, ale nadal silnej kobiety, która poświęciła się całkowicie mężowi i umiejętnie dba o jego interesy.
Jednocześnie z grą w filmach oraz w teatrze, aktorka występuje w Teatrze Telewizji. Dotąd stworzyła kilkadziesiąt kreacji aktorskich, m.in. w "Kochankach z Werony" (reż. Juliusz Burski, 1970), "Maskaradzie" (reż. Konstanty Ciciszwili, 1973), "Niemcach" (reż. Jan Świderski, 1974), "O mojej matce" (re.z Barbara Sałacka, 1976), "Dwoje na huśtawce" (reż. Krzysztof Kieślowski, 1976), "Podporach społeczeństwa" (reż. Andrzej Zakrzewski, 1977), "Zmierzchu długiego dnia" (reż. Andrzej Łapicki, 1978), "Zdążyć przed panem Bogiem" (reż. Andrzej Brzozowski, 1981), "Umarłym domu" (reż. Krystyna Bogusławska, 1987), "Wariatce z Chaillot" (reż. Wojciech Adamczyk, 1994), "Kwiatach dla Ofelii" (reż. Maciej Prus, 1996), "Ambassadorze" (reż. Erwin Axer, 1997), "Królowej i Szekspirze" (reż. Zbigniew Zapasiewicz, 2001), "Kwartecie" (reż. Zbigniew Zapasiewicz, 2002) i "Wyzwoleniu" (reż. Maciej Prus, 2007).