Na okoliczność wystawy w galerii aTAK, artysta przygotował m.in. serię kolaży poświęconą dziesięcioleciu działalności instytucji. Tworzywem dla prac stały się materiały związane z historią galerii takie jak reprodukcje prac z katalogów wystaw opublikowanych na okoliczność grupowych i indywidualnych pokazów, zaproszenia oraz plakaty.
"Przeprowadzony chronologicznie zapis prezentuje dzieła kilkudziesięciu artystów w panoramicznym kadrze, scalonym oryginalną, spójną wizją. Dziesięć lat ukazanych przez Grzegorza Kozerę w odsłonie jakby jednej chwili, każe spojrzeć na galeryjną historię jako na czas z pewnością nie stracony" – pisał o kolażach artysty kurator Jerzy Wojciechowski.
Odrębną pracę stanowił cykl "Spisek ilustracji" – również kolaży, nawiązujących do publikacji "Z galerii sensów" Janusza Jaremowicza, wydanej przez aTAK. Niewielkie formatowo prace skomponowane zostały z obrazów reprodukowanych w książce, od których Kozera nie mógł się uwolnić.
Ostatnia plenerowa instalacja Kozery, prezentowana na festiwalu Narracje w Gdańsku odnosiła się do literatury. Spójna z innymi historycznymi i stylistycznym nawiązanmi do sztuk wizulanych, praca przybrała charakter mistyfikacji literackiej na temat Jean Geneta. Artysta zaproponował, by publiczność wyobraziła sobie, że Genet udał się do Gdańska. "Genet był mistyfikatorem jakich mało. Kozera idzie za jego przykładem, prokurując ślady obecności pisarza na Biskupiej Górce. Trasę hipotetycznej pielgrzymki Geneta wyznaczają cmentarne, sztuczne kwiaty, które artysta pilnie zbiera na różnych nekropoliach."– pisał o pracy Kozery, kurator Narracji – Stach Szabłowski.
„Twórczość Grzegorza Kozery skoncentrowana jest z jednej strony na sobie samym, na przeżywaniu zdarzeń mijającego czasu, notowanego kolejnymi kolażami (…), z drugiej na fascynacji oglądem innego człowieka, przeżywaniem jego obecności jak gdyby był tuż obok. Jeśli już Grzegorz Kozera szuka inspiracji w przeszłości to nie jest to bynajmniej tradycja figuratywna, lecz dadaizm, którego rodzaj myślenia wyraża się szczególnie w małych kolażach” – pisał o praktyce twórczej Kozery Wojciech Skrodzki, przy okazji jego wspólnej wystawy z Edwardem Narkiewiczem i Alexem Urso w warszawskiej Galerii Monopol (2016).
W ostatnim czasie artysta coraz większą uwagę przywiązuje do kolażu i w tej technice realizuje najwięcej prac. Jednak zgodnie z tym co sam deklaruje , najważniejszą formą ekspresji pozostaje dla niego malarstwo, nawet wtedy, gdy odchodzi od jego sztalugowej formuły.
„Nawet jeśli rezygnuję z jego klasycznych narzędzi jak: farba, pędzle czy płótno nadal są dla mnie niezwykle istotne, typowe dla niego środki wyrazu jak: kompozycja, przestrzeń czy zwłaszcza kolor. Staram się nie odbiegać zbytnio od rzeczywistości przedkładając nad czysto formalne, pikturalne zabiegi inne gesty. Z tego powodu tak często wykorzystuję banalne przedmioty codziennego użytku, dostrzegając w nich ogromny, plastyczny potencjał”. – mówi Kozera.
Wybrane wystawy:
- 2016 - DADA tak? tak!, Galeria Biała, Lublin
- 2016 - 8 Festiwal Narracje, Królestwo 60,8 m n.p.m., Biskupia Górka, Gdańsk
- 2016 - W końcu, Galeria aTAK (indywidualna), Warszawa
- 2016 - Wiosna, Galeria Monopol, Warszawa
- 2016 -Entre sistemas. Pintura polaca contemporánea en la colección de Krzysztof Musiał, Centro de Arte Contemporáneo Francisco Hernández, Vélez-Málaga
- 2015 - 42. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2015 - Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
- 2015 - Krzywy Kwadrat (indywidualna), Galeria Promocyjna, Warszawa,
- 2015 - Potęga abstrakcji, Muzeum Sztuki Współczesnej, Mińsk
- 2015 - Palindrom, PGS, Sopot
- 2015 - Miradas. Arte Polaco Actual, Palacio Horcasitas, Balmaseda, País Vasco
- 2015 - Zapisy przemian, Nasz wybór z kolekcji Krzysztofa Musiała, Płocka Galeria Sztuki
- 2014 - DADAskalia (indywidualna), WizytTUjąca GALERIA, Warszawa
- 2014 - Trochę dziwny (indywidualna), Galeria Bardzo Biała,Warszawa
- 2014 - Zapalenie miejskie — Przegląd sztuki SURVIVAL, Wrocław
- 2014 - Mowa nienawiści. Wykluczam wykluczenie, Żydowski Instytut Historyczny, Warszawa
- 2014 - Surrealism and beyond, Magazzini dell«Arte Contemporanea, Trapani, 2014
- 2013 - Parasol w Prosektorium, Salon Akademii, Warszawa
Nagrody i wyróżnienia:
Stypendium artystyczne Urzędu m. st. Warszawy, 2016, 2014; Wyróżnienie regulaminowe na 42. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2015 - Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 2015; III nagroda i wyróżnienie pisma „EXIT. Nowa Sztuka w Polsce" w XXI Ogólnopolskim Przeglądzie Malarstwa Młodych „Promocje", Galeria Sztuki, Legnica , 2011