Utwory Aleksandra Gabrysia były prezentowane na Śląskich Trybunach Kompozytorów, Śląskich Dniach Muzyki Współczesnej, festiwalach: Warszawska Jesień, Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Unerhörte Musik w Berlinie, Forsterbrücke w Niemczech, Hudobné Salóny w Bańskiej Bystrzycy, Synthése 2003 w Bourges, Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Legnickie Conversatorium Organowe, Ars Cameralis Silesiae Superioris, a także podczas kilkudziesięciu recitali autorskich w Polsce, Szwajcarii, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, we Francji i Włoszech.
Był pierwszym polskim odtwórcą Sonaty na kontrabas Sofii Gubajduliny, utworów Giacinto Scelsiego, Iannisa Xenakisa, Concertina Ilii Zeljenki oraz kontrabasowej wersji 1+1+1+1 Witolda Szalonka. Jest adresatem kilkunastu dedykacji miniatur kontrabasowych i większych form (w tym kilku koncertów kontrabasowych), autorstwa m. in. Thomasa Kesslera, Jevgienija Iršai'a, Andrzeja Dziadka, Edwarda Bogusławskiego, Dagmary Jack, Ryszarda Klisowskiego, Piotra Radko, Ryszarda Gabrysia, Krzysztofa Knittla, Arama Hovhanissyana, Thomasa Laucka, Michela Rotha, Alfreda Knüsela, Junghae Lee, Zbigniewa Karkowskiego. W 2015 roku, w ramach projektu Karkowski/Xenakis odbyło się prawykonanie ostatniej kompozycji zmarłego w 2013 roku Karkowskiego - Studio Varèse na kontrabas i elektronikę - z udziałem Aleksandra Gabrysia. Dokonał kilkunastu premierowych nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji Górnośląskiej oraz na płyty kompaktowe sygnowane przez Związek Kompozytorów Polskich i Krakowski Instytut Sztuki. W ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego "Młoda Polska" wydał w 2010 roku dwupłytowy solowy album BASSOLO, na którym przedstawił utwory polskich i zagranicznych dwudziestowiecznych kompozytorów. Został on dobrze przyjęty przez recenzentów między innymi pisma The Strad.