Jego utwory były wykonywane w Polsce (m.in. podczas Festiwalu "Musica Polonica Nova" we Wrocławiu oraz "Warszawskiej Jesieni), a także we Francji, Austrii, Bułgarii, Niemczech (ISCM World New Music Festival 2006 Stuttgart), dawnej Jugosławii, Holandii, Szwecji, Australii i Stanach Zjednoczonych. Dokonał nagrań dla Polskiego Radia, Telewizji Polskiej, Radia Austriackiego, Radia Francuskiego, Radia Niemieckiego i Radia Szwajcarskiego.
W 1978 otworzył własne studio muzyki eksperymentalnej oraz niezależną Grupę Eksperymentalną Muzyki Elektronicznej GEMEL. Artyści grupy współpracowali przy realizacji spektakli audiowizualnych z wrocławskimi instytucjami, takimi jak Teatr Współczesny, Teatr Polski, Teatr Pantomimy czy Centrum Światła. W 1989 zorganizował Międzynarodowe Dni Muzyki XX wieku we Wrocławiu (1-16.IV).
Ryszard Klisowski od 1978 roku był wykładowcą kompozycji w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, od 1990 na stanowisku profesora. Wykłada również w wyższych uczelniach muzycznych Wiednia, Enschede i Warszawy. Jest członkiem Związku Kompozytorów Polskich, Österreichischer Komponistenbund, Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków SPAM, Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej PSEME, Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Współczesnej (SIMC) oraz Stowarzyszenia Autorów, Kompozytorów i Wydawców (AKM) w Wiedniu, jako kompozytor, poeta i wydawca (Authors Edition GEMEL). Jest autorem opracowań muzyki dawnej od XIV do XIX wieku, serii artykułów poświęconych problematyce muzyki współczesnej, "Słowniczka określeń artykulacyjno-dynamicznych" (1970) i pracy: "Koncerty skrzypcowe Grażyny Bacewicz" (maszynopis 1973).
Ważniejsze kompozycje:
- Nocturne na skrzypce i fortepian (1967-68)
- Trzy pieśni z cyklu "Krąg życia" na głos i fortepian (1968)
- Musica da camera [wersja I] na klarnet, fagot, skrzypce, altówkę, wiolonczelę i 3 zestawy perkusyjne (1968)
- Pieśń o żołnierzach z Westerplatte na chór mieszany a cappella (1969)
- Allegro concertante. Koncert na fagot i orkiestrę (1969)
- Allegro concertante na fagot i fortepian (1969)
- Trzy groteski na puzon i fortepian (1970)
- Evoluzioni na orkiestrę (1970)
- Drei Indische Kantaten na mezzosopran, bas, chór mieszany i orkiestrę (1971)
- Polskie drzewa, 3 pieśni na chór mieszany (1972)
- Róża [wersja I] pieśń na chór mieszany (1972)
- O Zwyrtale Muzykancie, opera w 3 aktach nie tylko dla dzieci (1973)
- Monolog na gitarę solo (1973-74)
- Alkor, muzyka elektroniczna na taśmę (1974)
- Polichronia per percussione (1974)
- Sonant na taśmę (1974)
- Lineamenti per chitarra solo (1975)
- Cadenza per violino, pianoforte e synthesizer (1975)
- Quartetto per archi (1975)
- La nature morte [wersja I] na taśmę (1975-76)
- La nature morte [wersja II] na tubę i taśmę (1975-76)
- Memento na taśmę (1976)
- Anantas-Emanation, misterium na mezzosopran i zespół kameralny (1976)
- La nature morte [wersja III] na środki audiowizualne (1976)
- La nature morte [wersja IV] na środki audiowizualne z udziałem aktorki-mima (1976)
- Musica da camera [wersja II] na klarnet, fagot, 3 zestawy perkusyjne, 6 skrzypiec, 4 altówki i 3 wiolonczele (1976)
- Versetti. Omaggio a Henryk Szeryng na skrzypce solo (1976)
- Conversazione [wersja I] na orkiestrę (1977-79)
- Clash-Play, muzyczny teatr instrumentalny (1978)
- Les Sons de couleurs na fortepian (1980-81)
- Energy's Play na obój, klarnet i fagot (1981-82)
- Sculpture Dance na taśmę (1982)
- Audiovisuelles Tryptychon na taśmę i środki audiowizualne (1982-83)
- Kwartet smyczkowy nr 1 "The Mountains Landscape" (1983)
- Multi Dimensional Sounds for 6 na perkusję, urządzenia elektroniczne dla uzyskania efektów przestrzennych i mikroprocesory do przetworzenia struktur dźwiękowych (1983-85)
- Couleurs de l'amour na aktora, syntezator, mikroprocesory elektroniczne, światło i taśmę (1983-85)
- Kwartet smyczkowy nr 2 "Christmas-Quartet" (1984)
- Kwartet smyczkowy nr 3 "The Spring Games" (1984)
- Impression solaire I na taśmę (1984)
- Musica Mundana I na taśmę, obiekty i światło (1984)
- Symphonia Humana na taśmę (1985)
- Alkor II na taśmę (1985)
- Impression solaire II na taśmę (1985)
- Lamentoso na taśmę (1985)
- Vision na taśmę (1985)
- Jazz-Sonate mit Epilog na taśmę (1985)
- Symphonia Humana, muzyka dla teatru pantomimy (1985)
- Movement probability na trąbkę, puzon, tubę, 2 syntezatory, urządzenia elektroniczne, obiekty i światło (1985)
- The Rays of Light, 3 kwintety dęte na flet, obój, klarnet, róg i fagot (1985-86)
- Impression solaire III na taśmę (1986)
- Sounds meadows from Child's Memory [wersja I] na saksofon i taśmę (1986)
- Sounds meadows from Child's Memory [wersja II] na taśmę (1986)
- 3 René Sonosphären [wersja I] na kwartet fletów prostych (1987-88)
- 3 René Sonosphären [wersja II] na 1 wykonawcę, 4-5 fletów i taśmę (1987-88)
- Anantas-Emanation II na mezzosopran, chór mieszany i orkiestrę kameralną (1988)
- Versetti II na skrzypce solo i taśmę (1989)
- Les sons de couleurs synthétiques [wersja I] na fortepian solo (1989)
- Les sons de couleurs synthétiques [wersja II] na fortepian solo (1989)
- Les sons de couleurs synthétiques [wersja III] na fortepian i syntezator (1989)
- Les sons de couleurs synthétiques [wersja IV] na instrument klawiszowy i syntezator (1989)
- Les sons de couleurs synthétiques [wersja V] na śpiew, recytację, środki elektroniczne, komputer, światło i teatr instrumentalny (1989)
- Łuck Holocaust - muzyka katedralna z grobu Lubarta [wersja I] na organy i perkusję (1989)
- Łuck Holocaust - muzyka katedralna z grobu Lubarta [wersja II] na organy, perkusję, elektroniczne efekty przestrzenne, światło i akcję aktorską lub film (1989)
- Dyptychon na różnorodną obsadę multimedialną (2 fortepiany lub inne instrumenty klawiszowe, aktora, inne dowolne instrumenty, komputer, inne urządzenia elektroniczne i światło) (1989-90)
- Koncert podwójny na dwoje skrzypiec i orkiestrę (1990-93)
- Piano-Ray na fortepian solo (1991, 2004)
- Ray II, transformacja dźwiękowa na obój solo (1991)
- Ray IIA, transformacja dźwiękowa na obój i syntezator (1991)
- Clear-Ray III, transformacja dźwiękowa na klarnet i syntezator (lub klarnet solo) (1991)
- Spherical Reflection dla jednego wykonawcy na głos i 3 flety (1991)
- Spherical Reflection dla jednego wykonawcy na głos i syntezator (1991)
- Druid Story [wersja I] na skrzypce i fortepian (lub syntezator) (1992)
- Sonata-Fantazja. Hommage à Karol Szymanowski na skrzypce solo (1992)
- Trzy pieśni na fortepian (1992)
- Augustins-Variationen na fortepian solo (1992)
- Baceviciana. Druid story na skrzypce i fortepian (1992)
- Gloria na chór mieszany lub 8 (12, 16 itd.) głosów wokalnych (1992-93)
- Rosalia-Magical Quadrat na organy (1992-96)
- Róża [wersja II], pieśń na chór mieszany a cappella (1993)
- Augustins-Spiel na flet i fortepian (1993)
- Oriental Dance na flet i fortepian (1993)
- La Valse romantiques na flet solo (1993)
- Multi Rays na fortepian i orkiestrę (1993-94)
- Sonata Illiriaca na skrzypce solo (1994)
- Conversazione [wersja II] na orkiestrę (1994)
- Evoluzioni II na orkiestrę (1994)
- Trzy groteski na tubę i fortepian (1994)
- Koncert na skrzypce solo i orkiestrę (1994)
- Spherical Ramification and Infiltration - Sinfonia del Mondo [wersja I] na taśmę (1994)
- Spherical Ramification and Infiltration - Sinfonia del Mondo [wersja II] na taśmę i światło (1994)
- Spherical Ramification and Infiltration - Sinfonia del Mondo [wersja III] na taśmę i różne media wizualne (1994)
- Oriental Dance IA na skrzypce i fortepian (1994)
- Oriental Dance IB na obój i fortepian (1994)
- Oriental Dance IC na klarnet i fortepian (1994)
- Oriental Dance ID na saksofon sopranowy i fortepian (1994)
- Augustins-Spiel IA na skrzypce i fortepian (1994)
- Augustins-Spiel IB na obój i fortepian (1994)
- Augustins-Spiel IC na klarnet i fortepian (1994)
- Augustins-Spiel ID na saksofon sopranowy i fortepian (1994)
- John Cage in memoriam - Projekt I na taśmę i światło (1994)
- John Cage in memoriam - Projekt II na fortepian solo (lub dwa fortepiany), jeden lub dwa syntezatory, obiekty i światło (1994)
- John Cage in memoriam - Projekt III na dowolne źródła dźwięku (syntezator, obiekty, światło i inne urządzenia elektroniczne) (1994)
- John Cage in memoriam - Projekt IV na multimedia (1994)
- Druid Story [wersja II] na skrzypce i orkiestrę (1996)
- Van-Cluse de Mont Ventonx, misterium na obój i rożek angielski (lub obój miłosny) (1996)
- Canzonetta e Appassionata per violino solo (1997)
- Landscapes Colours for tape (1998)
- Y'AR'L na kwintet dęty (1998)
- Van-Cluse de Mont Ventonx II, wersja na flet solo (1998)
- Tantra-Mantra na głosy i instrumenty (1998)
- Wiersze sonorystyczne na 1 lub więcej głosów (1998)
- Ray-Rad na róg solo (1999)
- Mantra-Tantra na głos, Yamaha SPX 1000, taśmę, skrzypce i fortepian (2000)
- Ray-Rad II na trąbkę (2001)
- Bach-Allya na fortepian (2001)
- Earthly-Holocaust na orkiestrę (2001-2004)
- Stabat Mater per soprano, violoncello e organo (2002)
- Paesaggio na taśmę (2002)
- Kwadratura na taśmę (2002)
- Muzyka do filmu KUB (2002)
- Muzyka do filmu Outside (PoZa) (2002)
- Vers-Alya na kontrabas solo (2002)
- Vers-Alya na kontrabas solo i taśmę: Paesaggio (2002)
- Vers-Alya na głos, perkusję, kontrabas i taśmę: Paesaggio (2002-2005)
- Vers-Alya na głos, perkusję i kontrabas (2002-2005)
- Pentapétale, 5 pièces pour flûte seul (2003)
- Bach-Allya na fortepian i taśmę: Musica Mundana III (2004)
- Echoes from Musica Mundana III na taśmę (2004)
- Musica Mundana III na taśmę (2004)
- Bach-Allya na klawesyn i taśmę (2004)
- Tre Ironiae na wiolonczelę i fortepian lub klawesyn (2005)
- The Rainbow na kontrabas solo (2005)
- Oriental Dance na wiolonczelę i fortepian lub klawesyn (2005)
- Triptyque pour 3 jazzmans avec „tape" (2005)
- Na strunach wiatru, II Wiersze sonorystyczne na 1 lub więcej głosów (2005-2006)
- The Rays of K2 na taśmę (2006)
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, styczeń 2005, aktualizacja: grudzień 2008.