Na 200 stronach trzeciego numeru rocznika "Print Control" ukazano panoramę polskiego designu drukowanego. Dwujęzyczna publikacja, przygotowana przez Magdalenę Heliasz, zawiera projekty zrealizowane m.in. przez Tomasza Bersza, Jakuba de Barbaro, Magdalenę i Artura Frankowskich, Mamastudio, Błażeja Pindora i Filipa Zagórskiego. Interesującą częścią są wywiady z projektantami, jak rozmowa ze studiem Super Super o współpracy ze specjalistami zaawansowanych technologii 3D, z interdyscyplinarnym kolektywem Slavs na Tatars o powodach, dla których warto kwestionować wyrobiony smak oraz rozmowa z Anną Nałęcką o współpracy wydawniczej z fotografami.
"Dialog – od współdziałania do pójścia na współpracę – jest nieodzownym elementem procesu projektowania graficznego komunikatów wizualnych. Rozwój skomplikowanych technologii i narzędzi komunikacji wprowadza do obiegu nowych specjalistów. (…) Taka kreatywna kooperacja może prowadzić do powstania, a w szerszej perspektywie do tworzenia think-tanków i kooperatyw projektowych. Dzięki współpracy między artystami, fotografami, inżynierami, technologiami i architektami ten ekosystem staje się dynamiczny" – pisze we wstępie Magdalena Heliasz.
Prezentację najciekawszych projektów powstałych w 2013 i 2014 roku podzielono na trzy grupy: plakat, publikacja i identyfikacja. Wśród nich znalazły się m.in. takie projekty, jak plakat autorstwa Noviki.net zapowiadający wystawę "Nic 2 razy", która była pierwszym wydarzeniem organizowanym w nowej siedzibie Cricoteki w Krakowie; projekt książki Zofii Chomętowskiej "Polska w podróży" autorstwa Krzysztofa Bieleckiego oraz identyfikacja wizualna 12. Urodzin Mamastudio.
"Dzięki prowadzeniu cyklicznej dokumentacji rocznik "Print Control" może spełniać rolę narzędzia do śledzenia aktualnego rozwoju projektowania drukowanego w Polsce" – powiedziała autorka publikacji.
"Print Control" jest kontynuacją bloga internetowego www.printcontrol.pl, na którym prezentowane są najciekawsze polskie wydawnictwa, informacje o wydarzeniach związanych z projektowaniem graficznym oraz miejsca, w których można kupić ciekawe książki, albumy i katalogi.