Popakul mówił "Gazecie Wyborczej":
Niepokój jest uczuciem, które czuję najsilniej, i staram się odzwierciedlić ten obraz świata w moich filmach. Niepokój jest czymś innym niż strach, jest bardziej metafizyczny, ciężko przekładalny na racjonalne rozumowanie i słowa. Dlatego sztuka dobrze nadaje się do jego przedstawienia.
Do swoich inspiracji zalicza Polską Szkołę Plakatu, plakat japoński, niezależny czarno-biały komiks, teenage movies Harmony’ego Korine’a czy Todda Solondza, ale też teatr telewizji, który jako dziecko oglądał z mamą – jak mówi, nauczył go, że skromna inscenizacja nie przeszkadza wiele opowiedzieć.
O planach na przyszłość mówi:
Chciałbym zrobić film o grupie anarcho-ekologów, którzy czytając manifest Unabombera, czyli Teda Kaczyńskiego, stwierdzają, że miał sporo racji. Film były pewnie kontrowersyjny i niepoprawny polityczne, ale w sztuce wszystko wolno. Chciałbym, żeby widzowie w bezpiecznej sali kinowej rozważyli pewne kwestie. No i zrealizować marzenie z dzieciństwa – zrobić film z wielkimi robotami. Może połączę to w jedno: "Anarcho-ekolodzy kontra wielkie roboty".
Jako muzyk tworzy pod pseudonimem Astma. Sam określa swoją muzykę jako "tekno art brut" lub "doom dada". Od początku współpracował z Justyną Banaszczyk (FOQL) w różnych projektach – noisowymi Void i Beth, electroclashowym Ebola Collective oraz improwizacyjnym trio Osty.
Debiutancki album – "Anekumena" – wydał w 2016 roku na karcie pamięci SD w labelu Audile Snow. Drugi album, "Koniec Antropocenu", ukazał się na kasecie nakładem Pointless Geometry, również w 2016 roku. W 2019 roku w IA ukazał się trzeci album Astmy – "Mountain Scream". W tym polu Popakul działa nie tylko jako twórca muzyki, ale również teledysków (m.in. dla labelu Brutaż) oraz okładek (dla Pointless Geometry).