Na zamówienie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie, z okazji uroczystości milenijnych, napisała operę kameralną "The Music Programme" (1999). Premiera spektaklu, w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, miała miejsce 7 kwietnia 2000 roku. Pisała także na zamówienie m.in. Holders Season na Barbadosie (opera "Inkle and Yarico" – 1996), John Studzinski Foundation dla Westminster Cathedral Choir ("Westminster Mass" na dyszkant lub sopran solo, chór mieszany, 2 harfy, dzwony rurowe i smyczki – 1997), Royal Academy of Arts ("Spring" na chór mieszany i organy lub fortepian – 1997), Brunel University ("The Upside Down Sailor" na narratora, flet lub flet piccolo, 2 oboje, 2 klarnety, 2 fagoty i 2 rogi – 1998), Warwick & Leamington Festival dla Nigela Cliffe'a i Schidlof String Quartet ("Private Joe" na baryton i kwartet smyczkowy – 2000), Farnham Festival dla South West Surrey Concert Band ("Suite Memories" na dęty zespół symfoniczny – 2000), Autumn in Malvern Festival & Music at Oxford dla Catherine Beynon ("Powers & Dominions", concertino na harfę i orkiestrę – 2001), Summer Music Society of Dorset dla Douglasa Boyda i Vellinger String Quartet ("Letters from Burma" na obój i kwartet smyczkowy – 2004), Savannah Music Festival w Georgii w Stanach Zjednoczonych dla Daniela Hope'a ("Abraham. Concerto for Hope" na skrzypce i orkiestrę – 2004), Choral Arts Society w Filadelfii w Stanach Zjednoczonych ("Love Abide" na alt solo, baryton solo, chór mieszany, organy, harfę i smyczki – 2006).
W ostatnich latach odbyły się prawykonania "Tallin Mass: Dance of Life" na sopran solo, narratora, podwójny chór i orkiestrę (2011) oraz "Four World Seasons" na skrzypce solo i orkiestrę smyczkową (2011). Utwór dedykowany został skrzypaczce Tasmin Little, z wyjątkiem pierwszej części, którą kompozytorka poświęciła pamięci swojego ojca.
Szczególnym celem, jaki wyznaczyła sobie kompozytorka, jest wznoszenie muzycznych mostów między religiami. Pierwszym z jej projektów zmierzających w tym kierunku był wspomniany wyżej koncert "Abraham" napisany dla Daniela Hope'a. Artystka połączyła elementy pieśni chrześcijańskich, muzułmańskich i żydowskich, poprzez analogię podkreślając fakt, że wyznawcy tych trzech religii wierzą w tego samego boga. Kompozycja została zaprezentowana w Jerozolimie oraz Londynie przez World Orchestra for Peace pod batutą Walerija Giergijewa w 2008, a także w 2014 roku podczas wydarzenia BBC Proms.
Jej opera "Silver Birch", napisana w 2017 roku dla Garsington Opera, spotkała się ze świetnym przyjęciem odbiorców i krytyków. Rok 2018, w którym Roxanna Panufnik obchodziła swoje pięćdziesiąte urodziny, przyniósł także interesujące wyzwania muzyczne. Na zamówienie Birmingham Symphony Orchestra oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia stworzyła oratorium "Faithful Journey – a Mass for Poland" upamiętniające stulecie polskiej niepodległości. W 2019 otrzymała zamówienie na utwór na dwóch dyrygentów i dwa chóry, wykonany następnie przez Marin Alsop i Valentinę Peleggi z Baltimore Symphony Orchestra, a później przez Sao Paulo Symphony Orchestra. Kompozytorka pracuje obecnie nad utworem zamówionym przez Rundfunk Chor Berlin i dziewięć innych chórów z całego świata, którego prapremiera ma odbyć się w maju 2020 roku w Berlin Philharmonie.
Strona internetowa artystki: www.roxannapanufnik.com.