Repertuar a cappella chóru to przede wszystkim muzyka polska – dawna i współczesna (Wacław z Szamotuł, Mikołaj Zieleński, Mikołaj Gomółka, Karol Szymanowski, Henryk Mikołaj Górecki), uzupełniana XVI/XVII-wiecznymi utworami z kręgu muzyki włoskiej, hiszpańskiej i angielskiej (Quirino Gasparini, Cristóbal de Morales, Thomas Tomkins) oraz sakralnymi dziełami epoki romantyzmu (Franciszek Liszt, Johannes Brahms, César Franck). Jedną z jego specjalności jest repertuar kolędowy wzbogacony o pieśni staropolskie. Wizytówką chóru są Piosenki Starszych Panów Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego w chóralnych aranżacjach Andrzeja Borzyma. Ambicją "Collegium Musicum" jest prezentowanie utworów interesujących, lecz mało znanych - nowo odkrytych lub rzadko wykonywanych (Giovanni Battista Cocciola, Hieronim Feicht, "Litania cursoria" Stanisława Sylwestra Szarzyńskiego).
Chór występuje w Warszawie – na Uniwersytecie i nie tylko, bywa w całej Polsce, bierze udział w wielu ważnych imprezach muzycznych: Czwartkowe Spotkania Muzyczne w Filharmonii Narodowej, BACH 200 UW, "Mazowsze w Koronie", Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Universitas Cantat w Poznaniu, Muzyka w Sandomierzu, Muzyka w zabytkach Chełmna, Międzynarodowy Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach.
Dla Polskiego Radia wykonywał partię chóralną w przedstawieniach opery radiowej Macieja Małeckiego "Balladyna" w reżyserii Anny Seniuk, dla radiowej Trójki śpiewał Piosenki Starszych Panów oraz kolędy z Polski i Europy. Występy telewizyjne to przede wszystkim Piosenki Starszych Panów w Studiu Koncertowym im. A. Osieckiej, udział w Koncercie Jubileuszowym z okazji 50-lecia Telewizji Polskiej czy też finałowy koncert XXX Lidzbarskich Wieczorów Humoru i Satyry. Spektakl muzyczny "Śpiewnik Pana Wasowskiego", w którym Collegium Musicum występowało u boku Justyny Steczkowskiej i Wojciecha Malajkata, przez trzy sezony utrzymywał się na afiszu warszawskiego Teatru Syrena. Dyskografia chóru liczy 10 tytułów, w tym polskie i światowe prawykonania współczesnych utworów.
Zespół koncertował już w 15 krajach na 3 kontynentach, m.in. w Chile, Niemczech, Włoszech, Egipcie, Norwegii, na Litwie i Islandii, zaś w ostatnich latach w Macedonii (2012 – Festiwal Chóralny w Ochrydzie), Francji (2013 – "Semaine Polonaise" w Tuluzie), Hiszpanii (2014 – Międzynarodowy Festiwal i Konkurs Chóralny "Canco Mediterrania" w Lloret de Mar: trzy złote dyplomy i zwycięstwo w kategorii "muzyka popularna") oraz w Rosji (2016 – na zaproszenie Ambasady RP).
Dyrygentem Chóru jest od początku Andrzej Borzym, absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie, wcześniej dyrygent m.in. chóru Cantio Polonica (1984-89), Chóru Akademickiego UW (1989-99), Chóru Filharmonii w Las Palmas de Gran Canaria (1996-98), ceniony pedagog, aranżer i kompozytor. Chór współpracował także z wieloma innymi dyrygentami, m.in. z Borysem Somerschafem (sezon 1997/98), Wojciechem Rajskim, Markiem Toporowskim, Sławkiem A. Wróblewskim, Adolfo Tanzim (Włochy), Cristianem Carrasco (Chile). Zespół miał okazję koncertować wspólnie z Polską Orkiestrą Radiową, Kukla Band, barokowymi zespołami Il Tempo, Concerto Polacco i Royal Baroque Ensemble.Występował u boku takich artystów, jak Lilianna Stawarz, Anna Radziejewska, Agata Sapiecha, Olga Pasiecznik, Krzysztof Herdzin, Ewa Bem, Zbigniew Wodecki, Magda Umer, Grzegorz Turnau, Henryk Miśkiewicz, Irena Santor, Anna Maria Jopek, Wojciech Młynarski i Wiesław Michnikowski.
Od 2013 roku zespół współpracuje organizacyjnie ze Stowarzyszeniem Miłośników Sztuki Barokowej "Dramma per musica".
Autor: Anna Iwanicka-Nijakowska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, listopad 2006. Aktualizacja: sierpień 2016, AG.