"Demigod" okazał się najlepszą z dotychczasowych płyt, muzycy niemal po mistrzowsku operowali klimatem (świetne intro akustyczne przed bezkompromisowym "Sculpting The Throne Ov Seth") i łączyli black i death metal. Wątkiem przewodnim tekstów (tym razem głównie Nergala; Azarewicz napisał słowa tylko do trzech utworów) okazała się boskość człowieka (nawiązywał do tego już sam tytuł, oznaczający półboga). Inspiracją znów była twórczość Crowleya oraz mitologie egipska i sumeryjska. Uzupełnieniem "Demigod" okazał się minialbum "Slave Shall Serve" z 2005 roku, zawierający utwory, które nie zmieściły się na "pełnometrażowym" wydawnictwie oraz covery zespołów Nefilim i Danzig.
Po wydaniu "Demigod" Behemoth odbył najdłuższe w karierze, szesnastomiesięczne tournée - grupa dała niemal trzysta koncertów!. W tym czasie muzycy objechali niemal cały świat zajeżdżając również do Ameryki Południowej i Australii, koncertując na zaproszenie tuzów metalu - Glenna Danziga i Kinga Diamonda. W Polsce odbyli trasę z Frontside i Pandemonium oraz pokazali się na Mystic Festival i Hunterfest. "Demigod" jest najpopularniejszą płytą Behemotha w Stanach Zjednoczonych.
Następnym studyjnym albumem "The Apostasy" Behemoth przełamał kolejną barierę, bowiem płyta trafiła na 149. miejsce prestiżowej listy Billboardu (pokazującej sprzedaż w Stanach Zjednoczonych). To pierwsze wydawnictwo polskiego zespołu rockowego, które trafiło do tego zestawienia. Zresztą płyta różniła się też od swoich poprzedniczek, przynosząc muzykę bardziej przestrzenną i rozbudowaną aranżacyjnie, choćby dzięki udziałowi słynnego pianisty Leszka Możdżera, wokalisty zespołu Nevermore Warrela Dane'a, siedmioosobowego chóru oraz sekcji instrumentów dętych. Uzupełnieniem "The Apostasy" był minialbum "Ezkaton", zawierający odrzuty z ostatniej sesji, covery Ramones i Master's Hammer oraz nagrania na żywo.
Promocja koncertowa płyty trwała przez następny rok. Zespół znów objechał niemal wszystkie kontynenty, ale najbardziej spektakularny był udział w lipcu i sierpniu 2007 roku w amerykańskim, objazdowym festiwalu Ozzfest. Jeden z koncertów (w paryskim klubie La Loco) został zarejestrowany i wydany w 2008 na pierwszej koncertowej płycie Behemotha "At The Arena ov Aion - Live Apostasy". Natomiast po koncercie w gdańskim klubie Ucho, gdzie Nergal podarł Biblię, przewodniczący Polskiego Komitetu Obrony przed Sektami Ryszard Nowak złożył doniesienie do Prokuratury Generalnej o "obrazę uczuć religijnych". Sprawy sądowe trwały kolejne trzy lata i zakończyły się uniewinnieniem Nergala.
Jeszcze większym wydarzeniem okazał się album "Evangelion" z 2009 roku, który zadebiutował na miejscu 55. listy Billboardu. "Evangelion" to najlepszy artystycznie i brzmieniowo album w historii zespołu (po mistrzowsku wyprodukowany przez Szweda Daniela Bergstranda, wcześniej współpracującego m.in. z Meshuggah i In Flames), wyjątkowe połączenie potężnych riffów, opętańczego rytmu perkusji i growlingu Nergala. Teksty (znów w większości autorstwa Nergala) odnosiły się do Biblii, motywów dionizyjskich i ofickich, a wśród literackich inspiracji pojawili się Jean-Paul Satre, Jean Genet i Marcel Proust. Natomiast do tekstu "Lucifer" Nergal pożyczył wiersz młodopolskiego poety Tadeusza Micińskiego, a gościnnie recytował go Maciej Maleńczuk. Majestatyczny, trwający ponad osiem minut utwór stał się wyjątkowym zakończeniem "Evangelion". Płyta stała się początkiem współpracy Behemotha z największymi firmami zajmującymi się ciężkim rockiem - Nuclear Blast w Europie i Metal Blade w Stanach Zjednoczonych.
Album promowany był ponad setką koncertów na całym świecie, m.in. podczas wspólnej trasy ze Slayerem i Marilyn Mansonem, występem u boku Metalliki, Megadeth, Slayer i Anthrax na warszawskim festiwalu Sonisphere. Jednocześnie płyta odniosła największy sukces komercyjny - choćby w Polsce, gdzie za sprzedaż przekraczającą piętnaście tysięcy egzemplarzy uzyskał status złotej płyty. Behemoth doczekał się też pierwszego w swojej historii Fryderyka (w kategorii "heavy metal").
Album zdobył uznanie również za granicami, np. w podsumowaniu brytyjskiego magazynu Terrorizer Behemoth wygrał aż w dziewięciu kategoriach. Promocję "Evangelion" przerwała w sierpniu 2010 roku choroba Nergala, u którego stwierdzono białaczkę. Muzyk musiał poddać się badaniom, chemioterapii, a w efekcie przeszczepowi szpiku kostnego i długiej rehabilitacji trwającej niemal do połowy następnego roku. W tym czasie dyskografia Behemotha powiększyła się o dwupłytowe DVD "Evangelia Heretika", na którym znalazły się koncerty z Paryża (z 2008) i Warszawy (z 2009) oraz dwa filmy dokumentalne o zespole "Evangelia Nova" stworzone przez Fabryczna Art i "De Arte Heretica".
Nergal gościł na wielu płytach, m.in. Herhm, Damnation, Wolverine, Frontside, Czesław Śpiewa, Vulgar, Root. Inferno od 1998 roku nagrywał również z zespołami Azarath i Witchmaster, a Orion był członkiem supergrupy Black River i zaśpiewał z Vaderem na koncertowej płycie "...And Blood Was Shed In Warsaw".