Nigdy wcześniej sztuka nie stanowiła tak istotnego elementu w budowaniu strategii tożsamości marki, nigdy też nie determinowała tak dalece jej wizerunku. Tendencja ta przejawia się, począwszy od produktów sygnowanych nazwiskiem artystów, przez kompleksowe strategie komunikacyjne, aż po powstawanie korporacyjnych kolekcji sztuki, własnych muzeów i czasowych artystycznych przestrzeni.
Niekończąca się droga od idei do ideału – będąca procesem tak charakterystycznym dla sztuki – może być także atrakcyjnym konceptem dla marki, która, chcąc odpowiedzieć na potrzeby rynku, musi się ciągle zmieniać.
Sztuka stała się efektywnym i perswazyjnym narzędziem wspierającym komunikację produktu oraz tożsamość marki, pozwalającym w unikalny sposób projektować jej doświadczenie, aktualizować grupę docelową i pozycjonować ją.
"Art branding" to przegląd portfolio koncepcji, gdzie artysta staje się marką, a limitowana edycja jest figurą retoryczną w komunikacji. Jest również eskapadą po korporacyjnych kolekcjach sztuki, muzeach i artystycznych galeriach marek. Zbiorem spostrzeżeń i przeanalizowanych refleksji o artystycznych programach, czasowych przestrzeniach w mieście i najważniejszych artystycznych wydarzeniach, gdzie marki polerują swój wizerunek w artystycznym otoczeniu. To również ekspozycja strategii komunikacyjnych ze sztuką w roli głównej lub przynajmniej charakterystycznej.
Marki, tak jak artyści, posiadają własne warsztaty, w których prototypowane, konstruowane i wdrażane są coraz to nowe modele produktów. Wypełnione są hybrydowymi narzędziami o funkcjonalności szwajcarskiego scyzoryka i precyzji lasera. Warsztat o proweniencji sterylnego laboratorium, artystycznej pracowni i biblioteki.
Parafrazując reklamowy slogan Art sells!, dzisiejszy świat sztuki, zarówno ten instytucjonalny, jak i komercyjny, jest jak Tour de France. Wyścig trwa, widać liderów – to awangarda, za nimi peleton – ariergarda. Kto jest czysty, a kto na dopingu – okaże się później. Na razie nikt się tym nie przejmuje. Marki, szczególnie te luksusowe, inwestują w sztukę, widząc w niej komunikacyjny potencjał, dający szereg wartości formujących i spajających ich wizerunek.
Art branding jest globalnym zjawiskiem, jedną z ciekawszych tendencji we współczesnej komunikacji, dających możliwość tworzenia pożądanych marek i wyjątkowych produktów.
Sztuka to wartości, doświadczenie i emocje – pozwala więc wizualizować często abstrakcyjne wartości marek.
Igor Gałązkiewicz – ekspert w dziedzinie budowania strategii i tworzenia komunikacji dla instytucji kultury. Posiada unikalną na polskim rynku wiedzę z zakresu art brandingu, pozwalającą na budowanie komunikacji i tożsamości marek dzięki sztuce i kulturze (branding, projekty specjalne, sponsoring, strategia). Autor wielu artykułów dotyczących art brandingu, architektury i projektowania, publikowanych między innymi na łamach "FUTU", "Art & Business" czy "Monitor Magazine". Posiada duże doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu wielu projektów artystycznych. Dzięki jego inicjatywie powstał w Teatrze Wielkim–Operze Narodowej think tank OperaLab.
Jego kompetencje łączą głęboką wiedzę z zakresu sztuki, kultury i marketingu z intuicją i wyczuciem najnowszych tendencji w komunikacji, dając szansę tworzenia wyjątkowych projektów.
Wydawnictwo Słowa i Myśli – publikuje książki o tematyce biznesowo-marketingowej oraz z pogranicza psychologii. zytelnikami są menadżerowie, właściciele firm, specjaliści w zakresie sprzedaży, marketingu, trenerzy biznesu, a także wszyscy ciekawi nowych, inspirujących spojrzeń na ekonomię i biznes.
"Nasze książki to publikacje nowoczesne, ambitne i przełamujące schematy. Chcemy zachęcać do dyskusji, do spojrzenia głębiej, pobudzać do działania. Wierzymy, że słowa naszych książek zainspirują Was do twórczego myślenia, a myśli skłonią do odważnego działania."
Partnerami wydania są Superbrands i STGU, patronat medialny sprawują: "Monitor Magazine", "Thinktank", "Marketing w praktyce", "Newsline", "PRoto" i Culture.pl.
Igor Gałązkiewicz
"Art branding"
wydawnictwo: Słowa i Myśli
wymiary: 176 x 250 mm
oprawa: miękka ze skrzydełkami
liczba stron: 232