Content anchor

Polska ceramika na London Design Festival

Gdzie: 
Wielka Brytania
Hanbury Street
Londyn
Kiedy: 
24wrz'15
27wrz'15
Karina Marusińska, talerze z serii "Weeds", fot. Justyna Fedec

Najnowsze osiągnięcia polskich projektantów w dziedzinie ceramiki będzie można oglądać na jednej z najbardziej prestiżowych imprez poświęconych designowi. Organizatorem wystawy jest Culture.pl.

Wystawa "What goes behind… Contemporary Polish ceramic design" najpierw była prezentowana w Hong Kongu. Pod koniec 2014 roku znalazła się w programie Inno Design Tech Expo, gdzie otrzymała dobre recenzje zarówno ze strony publiczności, jak i krytyków. Pod koniec września 2015 – wzbogacona o nowe prace i nowych twórców – ekspozycja otworzy się w ramach London Design Festival.

Na wystawie będzie można zobaczyć projekty, z którymi wiąże się konkretna filozofia towarzysząca ich powstaniu. Zaproszeni projektanci reprezentują różne podejścia do projektowania, co innego jest dla nich punktem wyjścia i bodźcem do działania. Niektórzy prowadzą eksperymenty skupiając się na materiale i łączeniu nowych technologii z tradycyjnymi technikami wytwarzania, np. Bartek Mejor i Natasza Grześkiewicz.

U innych z kolei, to interdyscyplinarność stoi u podstaw myślenia o projekcie. Badanie kultury, obserwacje zmieniającego się świata, sprawiają, że wytworzony przedmiot zyskuje znaczenie symboliczne, stając się czasami zaangażowanym społecznie nośnikiem wartości – jak projekty Kariny Marusińskiej i Alicji Patanowskiej. Wszystkie zaprezentowane podczas wystawy przedmioty łączy wspólny mianownik – są to przykłady dobrego wzornictwa z Polski.

W ramach "What goes behind…" będą pokazane także efekty współpracy pomiędzy znanymi polskimi fabrykami porcelany – Ćmielów oraz Kristoff – a młodymi projektantami: Kają Kusztrą, Magdą Pilaczyńską i Tymkiem Jezierskim. Scenografię wystawy zaprojektuje Zieta Prozessdesign, zespół architektów, projektantów, inżynierów i technologów, prowadzony przez jednego z najsłynniejszych polskich dizajnerów, Oskara Ziętę. Do budowy scenografii Prozessdesign wykorzysta swoją najnowszą linię mebli ze sklejki i stali – PAKIET.

Projektanci: Karolina Bednorz, Marta Dachowska, Natasza Grześkiewicz, Maria Jeglińska, Tymek Jezierski, Kabo-Pydo,  Malwina Konopacka, Bogdan Kosak,  Kaja Kusztra, Magdalena Łapińska, Karina Marusińska, Bartek Mejor, Modus Design, Alicja Patanowska, Magdalena Pilaczyńska, Agnieszka Tomalczyk

Fabryki porcelany: Kristoff Porcelain, Polskie Fabryki Porcelany “Ćmielów” i “Chodzież” S.A.

Organizatorem wystawy jest Culture.pl, flagowa marka Instytutu Adama Mickiewicza.

"What Goes Behind… Contemporary Polish Ceramic Design"
24-27 września 2015
Tent London
London Design Festival
 

Źródła: londondesignfestival.com, culture.pl, oprac. AS, 4.09.2015

Facebook Twitter Reddit Share

Podobał Ci się nasz artykuł? English newsletter here

Zapisz się na newsletter

  • 0 subscribers
  • Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.926)wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM) z siedzibą w Warszawie (00-560), przy ul. Mokotowskiej 25. Podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.

  • Email Marketingby GetResponse
Zobacz także:
Budynek Liberty Corner na ul. Mysiej 2, na miejscu rozebranego budynku cenzury - Urzędu Kontroli Publikacji i Widowisk, fot. Wojciech Kryński/FORUM

"Prawo o cenzurze nie jest prawem, tylko środkiem policyjnym. I jest to zły środek policyjny, bo nie osiąga tego, co zamierzono, a osiąga to, czego nie zamierzono" [Karol Marks, 1842]. Wiek później nasze władze, z marksistowskim podglebiem, miały urząd, który równie "nieprawomyślnego" stwierdzenia nie dopuściłby do druku. Czytaj dalej about: Cenzura a kultura

Wojciech Nowicki, "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990", okładka

Album "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990" to efekt karkołomnej próby syntezy dwunastu lat pracy pierwszej damy polskiej fotografii dokumentalnej w jednym woluminie. Wojciech Nowicki, który podjął się tego zadania z ponad 20 tys. negatywów wybrał dwieście kadrów, ułożył je w określonym porządku i opatrzył wstępem. Czytaj dalej about: Wojciech Nowicki, "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990"

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że obowiązująca w PRL cenzura była zaprzeczeniem przyrodzonej każdemu obywatelowi swobody wypowiedzi. W pierwszej linii walki z tą instytucją byli, oczywiście, ludzie kultury. Literaci, filmowcy, artyści teatru, plastycy podejmowali z nią swoistą grę. Czytaj dalej about: Gra twórców z cenzurą

"Wodiczko. Socjoestetyka" okładka, wyd. Krytyka Polityczna

"Wodiczko. Socjoestetyka" czyli wywiad - rzeka przeprowadzona przez Adama Ostolskiego jest dla Wodiczki okazją do opowiedzenia cudzych historii. Artysta używa tego medium, by "wświetlić" w nie historie emigrantów, ofiar wojen, wykluczonych, kobiet, wreszcie własne losy. Czytaj dalej about: Krzysztof Wodiczko, Adam Ostolski, "Wodiczko. Socjoestetyka"