Mejor kształcił się w Anglii, początkowo w Bath School of Art and Design. Ambicja kazała mu jednak "podnieść sobie poprzeczkę" i popchnęła go w kierunku prestiżowej londyńskiej uczelni Royal College of Arts, którą ukończył w 2011 roku. [www.czasnawnetrze.pl]. W Londynie pracował również jako asystent w Daniel Reynolds Contemporary Ceramics. Rok u Reynoldsa uświadomił mu, że chce pracować właśnie z porcelaną.
Mimo że Mejor tworzy ceramikę użytkową, to jednak nie funkcjonalność przedmiotów wychodzących spod jego rąk jest dla niego najważniejsza. Ponad funkcję przekłada formę, tworząc przedmioty, których siłą jest ich artystyczna, rzeźbiarska niemal forma. Sam Mejor tłumaczy:
"Zwracam uwagę przede wszystkim na ciekawą formę projektowanych przedmiotów, funkcja jest oczywiście nieodłącznym elementem, ale nie najważniejszym. Najwięcej satysfakcji dają mi projekty, w których udaje się zachować unikatową, artystyczną formę, a jednocześnie są to rzeczy produkowane na większą, przemysłową skalę. Są przez to bardziej dostępne od autorskich projektów wystawianych w galerii i trafiają do większej ilości osób."
[http://magazyn.domideco.pl/]
W swoich projektach prawie zawsze wybiera biel, czasami eksperymentując z czernią czy czerwienią. Ta oszczędna paleta kolorystyczna pozwala wybrzmieć tworzonym przez niego kształtom, czyniąc z nich pierwszoplanowych bohaterów jego opowieści.
Swoje prace stawia gdzieś na styku starego i najnowszego, tłumacząc:
"Moja praca to połączenie ręcznego rzemiosła z high – tech ".
[www.ambiente.gliwice.pl]
W procesie projektowania używa zarówno komputera, jak i eksperymentuje z prototypami. Fuzja ręki projektanta i możliwości komputera owocuje rzeźbiarską formą. Rękę Mejora prowadzi inspiracja naturą, jej żywiołem, fakturami i kształtami. W lampie "Cyclone", której biały klosz projektant przeorał wirującymi pręgami, gra z ruchem, tworząc przedmiot jednocześnie zdecydowany w kształcie, jak i efemeryczny. Waza "Vagueira", zdobiona mięsistymi falami odzwierciedla wzory fałd piasku na portugalskiej plaży, której zawdzięcza imię. W kolekcjach "Quartz" i "Quartz Black" gra z tradycją origami, przetwarzając załamania papieru w motyw zdobniczy, nadając naczyniom ostre geometryczne szlify. W podobnej stylistyce utrzymane są wazy "Prism", z ich nacierającymi na siebie płaszczyznami naciętymi pod ostrymi kątami.
Obok tych geometrycznych propozycji w portfolio Mejora znaleźć można również bardziej organiczne kształty. Kłujący "Polyp" czy opływowy "Cora" biorą znów za punkt wyjścia naturę. W "Aquatic" Mejorowi udaje się uchwycić wrażenie mokrości, podczas gdy Surf w swoich koncentrycznych krawędziach zamyka efekt fal i drgania wody. Projektanta ciekawią chwilowe, przejściowe stany, transformacje, jak w przypadku "Melt": czarnych opływowych, niby topiących się lamp.
Mejor współpracuje z dużymi fabrykami porcelany, jak portugalska Vista Allegre czy polski Ćmielów Design Studio, tworząc nowoczesne naczynia, stojące na pograniczu przedmiotów użytkowych i artystycznych.
Autorka: Agata Morka, wrzesień 2014
Wybrane nagrody i wystawy:
2014 Meet My Project , Paryż
2014 Maison & Objet, Paryż
2014 Polish Job, Mediolan
2014 DMY, Berlin
2013 Wishing Table wystawa, Praga
2013 MustHave!, Łódzki Festiwal Designu, lampa Cyclone
2012 New Designers 'One Year On'
2008 Talente Awards, Monachium, Najlepszy Projektant poniżej 30tki