Festiwal otworzy 2 listopada uznana grupa The Gesualdo Six pod dyrekcją Owaina Parka, wypełniając program dziełami wybitnych współczesnych polskich kompozytorów, w tym dwoma prawykonaniami oraz XVI-wieczną "Missa Mater Matris" Krzysztofa Borka. Inspiracją dla programu koncertu była msza Borka oparta na kompozycji "Missa Mater Matris" Josquina des Pres, nadal wykonywana pięćset lat po śmierci kompozytora. Wśród prawykonań znajdą się m.in. "Ave", "Regina caelorum" Aleksandra Jana Szopy, "O sacrum convivium" i "O salutaris Hostia" Łukasza Farcinkiewicza, Benedicamus Domino maestro Krzysztofa Pendereckiego (z "Missa brevis" 1992) oraz "Modlitwa/Prayer" Andrzeja i Roxanny Panufnik. Na uwagę zasługują także kompozycje na organy powojennego organisty i improwizatora Mariana Sawy: "Bogurodzica", "Dziewica" oraz "Regina Poloniae".
Z kolei 4 listopada najstarsze utwory, XV-wieczny "Ortus de Polonia" Jerzego Libana i XIII-wieczny "Gaude Mater Polonia" Wincentego z Kielczy, rozpoczną i zakończą program przygotowany dla wielokrotnie nagradzanego chóru Tenebrae, który wystąpi pod batutą Nigela Shorta. W koncercie znajdzie się także kompozycja dyrektora artystycznego festiwalu, Pawła Łukaszewskiego, "Prayer for Those Who Shall Return", a następnie "Totus tuus" Henryka Mikołaja Góreckiego, napisana u schyłku komunizmu w 1987 roku, po III pielgrzymce św. Jana Pawła II do Polski, oraz "Dona nobis pacem" Wojciecha Kilara z jego "Missa pro pace" napisana w 2000 roku, z okazji stulecia Filharmonii Narodowej. Występowi chóralnemu towarzyszyć będą improwizacje organowe na temat polskiej pieśni sakralnej "Święty Boże" Mieczysława Surzyńskiego op. 38 w wykonaniu Ruperta Jeffcoata.
5 listopada festiwal zamknie młody, doceniany już zespół wokalny Echo pod dyrekcją Sarah Latto, z programem muzycznym, którego głównym punktem jest "Missa Paschalis", XVII-wiecznego kompozytora Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego. Jego minimalistyczne stile antico stanowi strukturę i inspirację dla reszty programu, który obejmie XVI-wieczne motety Mikołaja Zieleńskiego i Wacława z Szamotuł oraz dzieła trzech współczesnych kompozytorek: Roxanny Panufnik, Aleksandry Chmielewskiej i Anny Rocławskiej-Musiałczyk.