Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W 1963 otrzymał dyplom na Wydziale Grafiki w pracowni prof. Henryka Tomaszewskiego, gdzie w latach 1966-1968 był asystentem prof. Juliana Pałki. W latach 1972-85 był docentem (dr. hab.) w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Gdańsku (obecnie ASP). Prowadził pracownię podstaw projektowania graficznego. Od 1985 roku, przez 25 lat wykładał w Hochschule für Gestaltung (obecnie Kunstuniversität) w Linz w Austrii. Tytuł profesora zwyczajnego nadał mu Prezydent Austrii. Obecnie mieszka i pracuje w Austrii i Polsce.
Już w czasie studiów Freudenreich uczestniczył w wielu konkursach na plakaty i projekty graficzne w trakcie których zdobywał liczne nagrody i szybko zauważony został przez krytykę artystyczną. W 1966 roku został laureatem nagrody im. Tadeusza Trepkowskiego. Tego samego roku, w Lubljanie otrzymał nagrodę za plakat "Ameryka-Ameryka" na Międzynarodowej Wystawie i Konkursie na plakat. Otrzymał nagrodę Golden Plaque przyznanej na nowojorskiej wystawie Art Directors Show (1974) za plakat "La Vie de Famille". Ponadto, złoty medal za "Nie igraj z wodą" na lll OBP w Katowicach. Grand Prix za "Tragedię Makbeta" w Cannes i w Paryżu w 1974. oraz nagrodę w Konkursie Dziennika "Hollywood Reporter" (Los Angeles 1975) za plakat "Godzina za godziną". Do najważniejszych nagród otrzymanych później należą m.in. złoty medal za "Noce i dnie" w Chicago 1976, Grand Prix za "Pętlę" w Płocku 1989 jak również Grand Prix za "10 Conference of ICAA Europe" Wiedeń 1990. W sumie Freudenreich jest laureatem kilkunastu pierwszych nagród w konkursach na plakat w kraju i zagranicą, srebrnych i brązowych medali oraz nagród specjalnych.
Zaliczany do młodszego pokolenia przedstawicieli Polskiej Szkoły Plakatu, wypracował indywidualny styl, wyróżniający go na tle rówieśników i starszych grafików. Charakterystyczny, eklektyczny język Freudenreicha łączy fragmenty fotografii kojarzonych z dokumentem obiektywnie rejestrującym rzeczywistość z wirtuozerskim podejściem do liternictwa. Artysta świadomie rezygnował z operowania wyłącznie wyrafinowaną kreską i plamą, na rzecz eksperymentu z technikami obrazowymi i liternictwem o mocnej ekspresji.
Jednym z najsłynniejszych plakatów Freudenreicha jest praca "Krew=Życie" propagująca honorowe dawstwo krwi, kilkukrotnie nagradzana i wyróżniana, m.in. I nagrodą w ogólnopolskim konkursie na temat krwiodawstwa w 1966, nagrodą za najlepszy plakat roku 1967, czy Nagrodą Alliance Graphique Internationale na II Międzynarodowym Biennale Plakatu w 1968 oraz srebrny medal w Sofii 1968.
Przeskalowane, czerwone krople krwi ukazane są trzykrotnie. Pierwsza, zgodnie z ruchem grawitacji ciąży ku dołowi, pozostałe dwie – odwrócone względem pierwszej, łączą się w znak serca.
W swoich plakatach korzysta z możliwości tak różnych technik graficznych jak drzeworyt, heliografia heliograwiura, fotograwiura i kserografia – o ogromnym wachlarzu możliwości różnicowania efektów formy i znaczeń komunikowanej treści. Ryszrad Kiwerski pisał o pracach artysty:
Fotografię traktuje Freudenreich jako punkt wyjścia dla kompozycji, jako podkład, na którym rozgrywa kolorystyczne lub graficzne impresje. Często będzie to prostu gotowy fotos, zadrażniony w sposób malarski lub graficzny przez odbieranie mu cech fotograficznych na rzecz subtelnego zestawienia barw czy wydobycia samej jego faktury. Fotos uzyskuje w ten sposób rangę artystyczną, staje się samoistnym elementem graficznym.
Choć Freudenreiach zrealizował wiele ikonicznych plakatów o tematyce społecznej, na stałe wpisanych w historię sztuki m.in. "SFOS" (1963), "Krew=Życie" (1966), "Stop! Dziecko na drodze!" (1975), najbardziej znany jest z plakatów filmowych.
Do najbardziej rozpoznanych i dyskutowanych należą prace: "Godzina za godzinę" do filmu w reżyserii Janusza Pawłowskiego (1974), "Noce i dnie" (1975) w reżyserii Jerzego Antczaka, "Skazany" Andrzeja Trzosa-Rastawieckiego (1978), plakaty do filmów Krzysztofa Zanussiego: "Bilans kwartalny" (1974) - pierwsza nagrody w Los Angeles (Hollywood Reporter) 1976, "Barwy ochronne" (1978) - nagroda Brązowy Hugo w Chicago w 1979 i "Constans" (1980) - srebrny medal na OBP w Katowicach w 1981 oraz "Ziemia obiecana" do filmu Andrzeja Wajdy - nagroda WAG na OBP w Katowicach 1975. Marek Freudenreich jest również autorem licznych plakatów wystaw zagranicznych prezentujących osiągnięcia polskiej szkoły plakatu.