Studiowała na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie Barbary Ewy Werner (dyplom z wyróżnieniem w 1996). Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich, m.in. pod kierunkiem Krystyny Szostek-Radkowej, Adele Stolte, Christiana Elsnera i Gerharda Kahry'ego, których uwieńczeniem były koncerty w ramach Festiwalu "Wratislavia Cantans" oraz Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju.
Będąc jeszcze studentką, została w 1991 laureatką I nagrody na Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu, a w 1994 otrzymała III nagrodę w kategorii oratoryjnej oraz nagrodę specjalną za wykonanie Principes persecuti sunt z Communio Władysława Żeleńskiego na III Międzyuczelnianym Konkursie Wokalnym w Dusznikach-Zdroju. W latach 1993-96 była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki.
Agnieszka Rehlis zadebiutowała na scenie w 1996 partią Jadwigi ze Strasznego dworu Stanisława Moniuszki pod dyrekcją Andrzeja Straszyńskiego, w reżyserii Adama Hanuszkiewicza w Operze Wrocławskiej, której solistką była do 2007. Na wrocławskiej scenie operowej zrealizowała wiele znaczących ról, m.in. Feneny w Nabucco, Flory w Traviacie, Meg Page w Falstaffie i Magdaleny w Rigoletto Giuseppe Verdiego, Siebel w Fauście Charlesa Gounoda, Cherubina w Weselu Figara i Dorabelli w Così fan tutte Wolfganga Amadeusa Mozarta, Mercedes w Carmen Georgesa Bizeta, Eurydyki w Antygonie Zbigniewa Rudzińskiego. Z Operą Wrocławską odbyła tournées po Niemczech (m.in. podczas Międzynarodowego Festiwalu w Xanten), Holandii (w Teatr Caree w Amsterdamie i Royal Theater w Hadze), Belgii, Anglii, Irlandii, Francji, Włoszech oraz Tajwanie (Narodowy Teatr Taipei). Uczestniczyła w wielkich widowiskach operowych, odbywających się pod dyrekcją Ewy Michnik w Hali Ludowej we Wrocławiu (Carmen, Nabucco, Trubadur, Straszny dwór, Skrzypek na dachu, Złoto Renu), wzięła również udział w premierowym spektaklu Giocondy Amilcare Ponchiellego, wystawionym na Odrze we Wrocławiu i zarejestrowanym przez Telewizję Polską (2003).
W 2003 zadebiutowała w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej jako Fenena w Nabucco pod batutą Jacka Kaspszyka.
Działalność koncertowa Agnieszki Rehlis w głównej mierze obejmuje koncerty oratoryjne. Ma w swoim repertuarze ponad 60 pozycji - od Johanna Sebastiana Bacha do Krzysztofa Pendereckiego. Obejmuje on m.in.: Requiem Verdiego i Mozarta, Missę solemnis i IX Symfonię Ludwiga van Beethovena, Stabat Mater Gioacchino Rossiniego, Antonína Dvořáka i Giovanniego Battisty Pergolesiego oraz utwory Bacha, Georga Friedricha Haendla i Josepha Haydna.
Brała udział w wielu festiwalach, m.in. w Festiwalu Wielkanocnym w Krakowie, Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach-Zdroju, Międzynarodowych Spotkaniach Wschód-Zachód w Zielonej Górze, Festiwalu Krajów Bałtyckich w Toruniu, George Enescu International Festival, Rheingau Music Festival, Schleswig-Holstein Music Festival, Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym "Contrasts" we Lwowie, Usedomer Music Festival w Penemunde, Festival Pablo Casals w Prades, Festiwalach Muzyki Sakralnej w Marsylii i Norymberdze, "Praskie Jaro", Beijing Music Festival, a także corocznie w Festiwalu "Wratislavia Cantans". Ponadto koncertowała w filharmoniach w Polsce i Europie: w Niemczech (gdzie wykonywała m.in. Credo Krzysztofa Pendereckiego), Holandii, Francji (m.in. w wykonaniu Króla Rogera Karola Szymanowskiego), we Włoszech, na Ukrainie, Litwie, Łotwie, w Austrii, Rosji, Słowenii, Hiszpanii (w Siedmiu bramach Jerozolimy Pendereckiego), Luksemburgu i Chinach (prawykonanie Symfonii nr 8 "Lieder der Vergänglichkeit" Pendereckiego). Wielokrotnie wykonywała Requiem Dvořáka oraz Te Deum i Polskie Requiem Pendereckiego z orkiestrą Sinfonia Varsovia pod batutą kompozytora. Występowała też pod dyrekcją takich dyrygentów, jak: Lawrence Foster, Gabriel Chmura, Long Yu, Antoni Wit, Kazimierz Kord, Jiří Bělohlávek, Marco Guidarini, Gustavo Dudamel, Bramwell Tovey, z towarzyszeniem m.in. Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Orkiestry Symfonicznej NDR, China Philharmonic Orchestra, Orkiestry Filharmonii Narodowej, Orquesta Sinfónica de la Juventud Venezolana Simón Bolivar, Orkiestry Filharmonii Luksemburskiej, BBC Symphony Orchestra.
Agnieszka Rehlis w 2005 nagrała Te Deum, a w 2006 Symfonię nr 8 Pendereckiego dla wytwórni Naxos. Płyta z Manru Ignacego Jana Paderewskiego, zarejestrowana dla firmy DUX, otrzymała nagrodę Akademii Fonograficznej FRYDERYK 2004 w kategorii "Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej", zaś "Stanisław Moniuszko - Msze" z udziałem artystki FRYDERYK 2009 w kategorii "Album Roku - Muzyka Chóralna i Oratoryjna". W swym dorobku ma również nagrania DVD, w tym Polskie Requiem Pendereckiego, wykonane na koncercie w hali Stoczni Szczecińskiej dla upamiętnienia wydarzeń grudniowych z 1970.
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, sierpień 2004, aktualizacja: listopad 2009.