Jego komiksy były czytane głównie przez młodszych odbiorców, ale dopiero dorosły jest w stanie większość z nich w pełni docenić. Artysta rysuje bardzo stylowo, jego kreska jest odrealniona, swobodna. Na planszy często znajduje się wiele szczegółów, które mogą tworzyć dodatkowe narracje obok głównego wątku.
Baranowski bawił się komiksem jako medium, eksperymentując z kadrowaniem i kompozycją plansz, a także pojawiając się jako autor w swoich komiksach lub "dając świadomość" bohaterom, którzy domagali się konkretnych przygód lub próbowali wpływać na formalne ramy medium (np. przechodząc "samowolnie" do innych kadrów). Równie charakterystyczne jak grafika w komiksach Baranowskiego są scenariusz i język. Autor słynie z absurdalnego poczucia humoru, zabawy słowem. Te gry i zabawy bywały celnym komentarzem do rzeczywistości PRL.
Oprócz komiksów Baranowski zajmował się ilustracją, w tym podręczników dla dzieci, i grafiką użytkową. Opracował projekty postaci i dekoracji do animacji "Filemon i Przyjaciele". Na potrzeby reklamy mlecznego napoju stworzył cykl jednoplanszowych komiksów "Przygody twistującego słonia Twisty", który do dziś jest niedoścignionym wzorem dla tego typu produkcji w kraju. Większość z tych prac autor wydał później sam w formie minialbumu. Jako komiks o Antresolku jako jeden z dwóch polskich albumów znalazł się w książce Paula Gravetta "1001 Comics You Must Read Before Die".
W 2004 roku Tadeusz Baranowski rozpoczął prace nad czterema pożegnalnymi albumami, które przygotowywał na zamówienie czytelników (ostatecznie ukazały się dwa). W 2012 roku ogłosił, że nie będzie już rysował z powodów finansowych i zdrowotnych. Wrócił wtedy do malarstwa.
Artysta został odznaczony Srebrnym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis.
Strona poświęcona malarstwu Baranowskiego: tadeuszbaranowski.eu