Urodził się 14 października 1977 roku w Łęczycy. W latach 1997-2002 studiował teorię muzyki na Wydziale Teorii Muzyki i Kompozycji w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od 2002 roku kontynuował studia na tym samym wydziale w klasie kompozycji Marka Jasińskiego, które ukończył w 2005 roku. W 2010 roku uzyskał doktorat z zakresu kompozycji w Akademii Muzycznej w Krakowie.
W latach 1992 i 1993 brał udział w Warsztatach Muzyki Jazzowej w Puławach organizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Jazzowe. W 2007 roku uczestniczył w warsztatach "Identity of Sound" prowadzonych przez serbskiego kompozytora Miroslava "Mišę" Savića w ramach Festiwalu "Belef" w Belgradzie, którego efektem była wspólna kompozycja elektroniczna "Harmonia Mundi".
Jest laureatem II nagrody na 5. Międzyuczelnianym Konkursie na Fugę organizowanym przez Akademię Muzyczną w Bydgoszczy (2000), w 2001 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wyróżniające osiągnięcia w nauce na rok akademicki 2001/2002.
Piotr Komorowski od 2003 roku pracuje w Instytucie Edukacji Artystycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie wykłada zasady muzyki, instrumentoznawstwo oraz instrumentację, a od 2004 roku także jako nauczyciel przedmiotów teoretycznych w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Kurpińskiego w Kutnie.
W latach 2004-2008 był członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich. Od 2008 roku był członkiem kandydatem, a od 2016 roku jest członkiem zwyczajnym Związku Kompozytorów Polskich. Od maja 2011 roku pełni funkcję prezesa Kujawsko-Pomorskiego Oddziału ZKP.
Jest organizatorem i jednym z pomysłodawców Festiwalu Muzyki Współczesnej "Nowa Muzyka", odbywającego się od 2013 roku w Bydgoszczy.
W 2016 roku został uhonorowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznaką "Zasłużony dla Kultury Polskiej" (2016).
Strona internetowa kompozytora: www.piotrkomorowski.info
Kompozycje
- "Cztery epifanie" na skrzypce, klarnet, saksofon, fortepian, kontrabas i perkusję (2000)
- "Koła" na akordeon, fortepian i kwartet smyczkowy (2001)
- "Sonata na wiolonczelę i fortepian" (2003)
- "Passacaglia" na 12 instrumentów smyczkowych, harfę i perkusję (2003)
- "Koncert na trąbkę i orkiestrę" (2004)
- "Carmina amoris", kantata na alt solo, baryton solo, chór mieszany i orkiestrę do słów Kwintusa Horacjusza Flakkusa (2004)
- "Toccatina" na fortepian (2004)
- "Nad wodą jasną i czystą" do słów Adama Mickiewicza na chór mieszany i organy (2004)
- "Mechanical City" na klawesyn (2005)
- "Symfonia nr 1" na wielką orkiestrę symfoniczną (2005)
- "Czym jest muzyka?" do słów Ludwika Jerzego Kerna na chór dziecięcy i kwintet smyczkowy (2005)
- "Dwa utwory" na trąbkę solo (2006)
- "Metamorfozy" na klarnet, saksofon sopranowy, waltornię, trąbkę, ksylofon, wibrafon, harfę i fortepian (2007)
- "Trzy miniatury" na trzy klarnety (2007)
- "Etiuda elektroniczna nr 1", kompozycja elektroniczna (2008)
- "Palimpsest" na 8 instrumentów wirtualnych (2008)
- "Rozbłyski" na orkiestrę symfoniczną (2009)
- "Streljani grad" tryptyk na mezzosopran, alt i chór mieszany do wierszy Anny Santoliquido (2010)
- "Water Music" praca multimedialna [zdjęcia: Agata Faszcza] (2010)
- "Merzbau – Winter Music" kompozycja elektroniczna (2010)
- "Stroboskop" na fortepian (2012)
- "Fraktal" na 10 akordeonów (2013)
- "Pejzaż wiosenny" na orkiestrę smyczkową (2014)
- "Breaking the Waves" kompozycja elektroniczna (2014)
- "Pejzaż wiosenny" na orkiestrę smyczkową (2014)
- "Wyprawa do wnętrza dźwięku" na duo perkusyjne i warstwę elektroniczną (2015)
- "Toccata na organy" (2015)
- "Mozaika na organy" (2015)
- "Morze" na kwartet smyczkowy i warstwę elektroniczną (2015)
- "Ukryty świat" na akordeon i warstwę elektroniczną (2015)
- "Air" fantazja na kwintet dęty blaszany (2016)
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, styczeń 2006; aktualizacja: lipiec 2016, AG.