Nauka
Paulina Załubska ukończyła z wyróżnieniem studia z zakresu kompozycji na Akademii Muzycznej w Krakowie. Uczęszczała do klasy kompozycji prowadzonej przez Krystynę Moszumańską-Nazar, a następnie u Anny Zawadzkiej-Gołosz. Na Akademii Muzycznej w Łodzi przy współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną ukończyła także studia podyplomowe na kierunku Muzyka filmowa, komputerowa i twórczość audiowizualna. Kontynuuje naukę w swojej macierzystej uczelni, uczęszczając na studia doktoranckie pod kierunkiem Marka Chołoniewskiego.
''Godny wyróżnienia był także Climax II Załubskiej, której wrażliwość na niuanse kolorystyczne świetnie "zgrała" się z wysokiej klasy wyczuciem dramaturgii. "Żywe" brzmienia amplifikowanych skrzypiec zespoliły się z materiałem elektroakustycznym w taki sposób, że niemożliwe stało się rozdzielenie brzmień oraz identyfikacja ich proweniencji'' (Maciej Jabłoński, Ruch Muzyczny ).
Naukę instrumentacji pobierała u Krzysztofa Pendereckiego, ponadto uczestniczyła w wielu międzynarodowych warsztatach kompozytorskich prowadzonych przez m.in. przez Kaiję Saariaho, Dieter Macka, Pera Nørgårda, François Sarhana a także Pawła Mykietyna, Martę Ptaszyńską, Jerzego Kornowicza oraz Tadeusza Wieleckiego.
Koncerty i festiwale
Utwory Pauliny Załubskiej wykonywane były w Polsce, jak i za granicą (Czechy, Grecja, Niemcy, Włochy, Ukraina). Jej kompozycje i prace prezentowane były między innymi na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej ''Warszawska Jesień'', festiwalu Ostrava Days, festiwalu muzyki współczesnej ''Kontrasty'' we Lwowie, Triduum Muzyki Nowej "aXes'' w Krakowie, Dniach Muzyki Ryszarda Bukowskiego i krakowskim festiwalu Audio Art. Współpracowała ze studentami Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz Wyższej Szkoły Filmowej w Łodzi. W 2015 roku wzięła udział w projekcie London Philharmonic Orchestra "Young Composers". Prawykonania jej utworu "Into the darkness" dokonała wówczas orkiestra pod batutą Magnusa Lindberga.
W swoim dorobku artystycznym posiada utwory kameralne, solowe, orkiestrowe, elektroniczne, a także muzykę do filmu. Interesuje się łączeniem różnych mediów: instrumentów, elektroniki oraz wideo. Od dłuższego czasu kompozytorka fascynuje się stwarzaniem nowej przestrzeni brzmieniowej dla żywych instrumentów za pomocą łączenia ich z elektroniką.
Oficjalna strona artystki: kompozytor.wix.com/zalubska
Wybrane kompozycje
- Flumen na saksofon altowy (2005)
- Silence na sopran i organy (2006)
- Mgławica na dwa fortepiany (2006)
- Impression na saksofon altowy i orkiestrę kameralną (2007)
- Dispersion na zespół kameralny (2007)
- Phoenix na orkiestrę symfoniczną (2007)
- Illusion na dwa flety barokowe, warstwę elektroniczną i wideo (2007)
- Muzyka do filmu Needs no title Sabiny Huzikiewitz (2007)
- Sen audio & wideo (2008)
- Verbera na orkiestrę smyczkową (2009)
- Homo sonans performance [we współpracy z Karolem Nepelskim i Markiem Chołoniewskim] (2009)
- Climax na dwoje skrzypiec i warstwę elektroniczną (2010)
- Muzyka do filmu pół Piotra Matysiaka (2010)
- Muzyka do filmu Poezja gór w reż. Marka Dudka (2010)
- Zegar czasu na orkiestrę symfoniczną i warstwę elektroniczną (2010/2011)
- Muzyka do baletu Spotkania w dwóch niespełnionych aktach (2011)
- Preludium na sopran solo (2011)
- Coda na orkiestrę kameralną (2011)
- Climax II na skrzypce, altówkę i warstwę elektroniczną (2012)
- Mojry na sopran improwizowany i warstwę elektroniczną (2013)
- Muzyka do spektaklu teatralnego Jan Maciej Karol Wścieklica w reż. Szymona Budzyka (2013)
- Muzyka do spektaklu teatralnego Kury w reż. Zmicera Chartkowa (2014)
- Terra Pax na obój, waltornię i wiolonczelę (2014)
- Muzyka do spektaklu teatralnego Noc listopadowa w reż. Szymona Budzyka (2014)
- Into the darkness na orkiestrę (2015)
- Refleksy światła na sopran, fortepian i warstwę elektroniczną (2015)
|
Dyskografia
- ''Impressions'' na płycie ''Hudba Ostravských Dnů Live'' (Music Of Ostrava Days), 2009