Studiowała w klasie śpiewu Krystyny Szostek-Radkowej w Akademii Muzycznej w Warszawie, którą ukończyła w 2003 dyplomem z wyróżnieniem "Magna Cum Laude". Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich Marjany Lipovšek, Alfreda Burgstallera, Ileany Cotrubas, Denyce Graves, Alberta Zeddy, Claudii Eder, Margarity Lilovej, Izabelli Kłosińskiej i Toma Krause.
Została dwukrotną laureatką Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, otrzymała I nagrodę na Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie oraz I nagrodę i Grand Prix na Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju. Ponadto była półfinalistką Konkursu Wokalnego im. Monserrat Caballé w Andorze i finalistką konkursu opery kameralnej w Rheinsbergu w Niemczech.
Najważniejsze role
Małgorzata Pańko zadebiutowała w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie w 2004 roku w roli Poliny w Damie Pikowej Piotra Czajkowskiego pod dyrekcją Kazimierza Korda. Na scenie warszawskiej Opery występuje również m.in. jako Madelon i Bersi w Andrea Chénier Umberto Giordana, Margret w operze Wozzeck Albana Berga, Trzecia Dama w Czarodziejskim flecie Wolfganga Amadeusa Mozarta, Zosia w Zabobonie, czyli Krakowiakach i góralach Karola Kurpińskiego, Ciotka Pelagia w Magicznym Doremiku Marty Ptaszyńskiej, Annina w Traviacie Giuseppe Verdiego. Ponadto współpracuje z Operą Śląską w Bytomiu (Maryna Mniszchówna w Borysie Godunowie Modesta Musorgskiego), Operą Nova w Bydgoszczy (Jaś w Jasiu i Małgosi Engelberta Humperdincka) i Operą Bałtycką w Gdańsku (Olga w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego).
Pracowała z wieloma znakomitymi reżyserami, między innymi z Laco Adamikiem, Achimem Freyerem, Davidem Pountneyem, Maciejem Prusem, Mariuszem Trelińskim, Krzysztofem Warlikowskim, Andrejsem Zagarsem, Markiem Weissem-Grzesińskim, Keithem Warnerem.
W lutym 2013 z zespołem Łotewskiej Opery Narodowej występowała gościnnie w Moskiewskim Teatrze Bolszoj śpiewając Olgę w ''Eugeniuszu Onieginie" Czajkowskiego.
Repertuar
Artystka często wykonuje także dzieła oratoryjno-kantatowe (m.in. msze Mozarta i Gioacchino Rossiniego, Requiem Mozarta i Verdiego, 9. Symfonię Ludwiga van Beethovena, Stabat Mater Giovanniego Battisty Pergolesiego, Antonio Vivaldiego, Antonína Dvořáka, Karola Szymanowskiego, kantatę Aleksander Newski Sergiusza Prokofiewa, Te Deum Kurpińskiego, oratorium Piłat Franka Martina, Polskie Requiem Krzysztofa Pendereckiego), utwory kameralne oraz pieśni, m.in. Fryderyka Chopina, Mieczysława Karłowicza, Szymanowskiego, Tadeusza Bairda, Ferenca Liszta, Sergiusza Rachmaninowa, Richarda Straussa, Gustava Mahlera, Dmitrija Szostakowicza, Antona Weberna. Występowała z orkiestrami - Filharmonii Narodowej, Białostockiej, Pomorskiej w Bydgoszczy, Kaliskiej, Krakowskiej, Łódzkiej (tournée po Francji w 2000), Wrocławskiej, Zabrzańskiej, a także Polską Orkiestrą Radiową, Sinfonią Viva, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia. Śpiewała pod batutą takich dyrygentów, jak Łukasz Borowicz, Tomasz Bugaj, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Grzegorz Nowak, Antoni Wit, Lawrenc Foster.
Współpracuje też z warszawską Filharmonią im. Romualda Traugutta. Brała udział w festiwalach w kraju, m.in. w Dusznikach Zdroju, Warszawie (Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień", Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena), Świnoujściu, jak również za granicą - w Austrii, Czechach, Niemczech, Rosji, na Słowacji, we Francji, Włoszech i w Korei Północnej. W 2006 śpiewała partię Old Lady w koncertowym wykonaniu Kandyda Leonarda Bernsteina, w 2008 - w koncertowym wykonaniu Lodoïski Luigi Cherubiniego, które zostało zarejestrowane i wydane na płycie CD (Warner Music Poland).
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, listopad 2007, aktualizacja: listopad 2010, maj 2014 (fl)