Urodzony w 1977 roku w Rybniku. Reżyser filmów animowanych, grafik, rysownik.
Po ukończeniu Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Wojciecha Gersona w Warszawie, studiował realizację filmu animowanego na Wydziale Operatorskim w łódzkiej Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej. Wzorowane na estetyce komiksów filmy Majewskiego stanowią swego rodzaju animowane paradokumenty, których cechą charakterystyczną jest wyraźna nuta surrealizmu i przewrotnego humoru. Majewski ukazuje w groteskowej formie paradoksy otaczającego nas świata, swojskiego, trochę śmiesznego i jednocześnie mrocznego, ale przedstawionego bez retuszu.
Swoją pierwszą, studencką etiudę Prognosis pro futuro z 1998 roku, zrealizował w technice animacji rysunkowej 2D. Już w tym obrazie można zobaczyć charakterystyczną dla Majewskiego, uproszczoną plastykę, opartą na umownej, konturowej animacji, której w warstwie treściowej towarzyszy zabawna, błyskotliwa historyjka. Utrzymany w podobnym duchu, powstały rok później Koniec końców. Reżyser wykonał film techniką piksilacji.
Kolejne dwa filmy Majewskiego, choć stanowiły rodzaj warsztatowej wprawki, spotkały się z przychylnym przyjęciem rozbawionej nimi festiwalowej i internetowej publiczności. Krótka, skrajnie prosta w rysunku, animacja zatytułowana "W pokoiku, na stoliku...", wielokrotnie pokazywana m.in. przez Canal+, stanowiła przewrotną interpretację znanego wierszyka. Animowana, zabawna reklamówka Unimil - elektronicznie testowane, która zdobyła nagrodę specjalną na 5. Studenckim Konkursie Filmów Reklamowych w Katowicach, wykorzystywała podobny zabieg realizacyjny. W obu filmach Majewski bawił się potencjałem komicznym tkwiącym w dwuznaczności językowej (np. sformułowanie "kotka zbiła" reżyser zilustrował stłuczeniem przez rozgniewaną panią porcelanowego zwierzaka).
Współproducentem kolejnego szkolnego filmu Majewskiego Uwaga! Złe psy z 2001 roku, było Studio Miniatur Filmowych w Warszawie. Reżyser, co nieczęsto się zdarza wśród twórców animacji, poruszył temat współczesny, pokazując w nieco absurdalny, komiksowy sposób, wycinek rzeczywistości. Punktem wyjścia dla reżysera była tym razem obserwacja funkcjonowania tytułowej agencji ochrony "Złe psy". Jak sam wyznał, chciał zrobić "film o tych, którym się płaci, by się nic nie działo". Kąśliwe, a jednocześnie niezwykle zabawne obserwacje reżysera, w finale przekształcają się w otwartą krytykę usankcjonowanych społecznie absurdów: naszego bezpieczeństwa chronią kierujący się prymitywnymi instynktami osobnicy, a media, w założeniu przekazujące wiedzę o świecie, karmią nas fikcją, którą same produkują, naciągając fakty. Animacja Majewskiego zdobyła Nagrodę Główną w kategorii etiudy studenckiej na festiwalu OFAFA 2001. Rok później film został wyróżniony dyplomem honorowym na 42. Krakowskim Festiwalu Filmowym, był także zapraszany do konkursu innych festiwali, m.in. w Chicago i Rotterdamie.
W grudniu 2003 roku Majewski zrealizował - jako swoją pracę dyplomową - kilka satyrycznych wariacji na temat bajek pióra Ignacego Krasickiego. Warstwa wizualna animacji tworzy nowy, zaskakujący kontekst dla pochodzących z epoki Oświecenia, dydaktycznych wierszy. W trzech etiudach, opartych na konkretnych utworach biskupa-poety: Jagnię i wilcy, Ptaszki w klatce oraz Rybka mała i szczupak, pojawiają się problemy dotyczące współczesnego świata. Tytułowi "wilcy" stają się uosobieniem prymitywnej, pełnej przemocy subkultury dresiarzy, bohaterowie kolejnej bajki reprezentują dwie skrajnie odmienne postawy wobec świata - kontestatorski duch "dzieci kwiatów" oraz konsumpcyjne, połączone z udziałem w "wyścigu szczurów" zachowania pokolenia yuppies. Pokazywane na festiwalach w Polsce, Niemczech, Francji i Holandii filmy, potwierdzały aktualność bajek Krasickiego i zmuszały do refleksji nad kondycją społeczeństwa.
Pomysł rewitalizacji dokonań autora Monachomachii spodobał się producentom Studia Miniatur Filmowych w Warszawie. Wyprodukowany w 2007 roku przez SMF tryptyk Krasicki - reaktywacja stanowi debiut Majewskiego. Adaptacja kolejnych trzech bajek Krasickiego ponownie konfrontuje XVIII-wieczne utwory ze współczesnymi realiami. Połączone w jeden dziesięciominutowy film wiersze Woły krnąbrne, Dziecię i ojciec oraz Dzieci i żaby stanowią komentarz do aktualnych problemów społecznych. Odnoszące się do "tu i teraz" parafrazy bajek obrazują, w nowej odsłonie, dostrzeżone już przez biskupa Krasickiego problemy: próżniactwo i bumelanctwo czy bezmyślną, sadystyczną agresję. Adaptacje klasyki polskiego Oświecenia potwierdzają realizatorski dryg samego reżysera, który bawi się konwencjami gatunkowymi, zaskakuje skojarzeniami i umiejętnie manipuluje dramaturgią filmu.
Od 1998 roku Majewski jest także liderem zespołu muzycznego Złodzieje oklasków, w którym - pod pseudonimem Don Neon (także jako Don Orgone, Don Burdon, Don Kapodasta) - udziela się jako wokalista i gitarzysta. Obecnie reżyser pracuje nad filmem, który będzie kontynuacją przygód bohaterów znanych z animacji Uwaga! Złe psy. Tym razem akcja rozgrywać się będzie w Londynie, co pozwoli autorowi na portretowanie młodej polskiej emigracji.
Filmografia:
- 1998 - Prognosis pro futuro,
- 1999 - Koniec końców,
- 2000 - W pokoiku, na stoliku,
- 2001 - Uwaga! Złe psy (nagrody: OFAFA 2001, Krakowski Festiwal Filmowy 2002),
- 2003 - Jagnię i wilcy, Ptaszki w klatce, Rybka mała i szczupak,
- 2007 - Krasicki - reaktywacja.
Autor: Mariusz Frukacz, listopad 2009.