Artystyczna kariera Zielińskiego rozpoczęła się w Polsce od wystawy "Hometown" (Galeria Zderzak, 2001), a następnie "Hometown. Planespoting" (Galeria Zderzak, 2002). W 2002 roku brał udział w zbiorowej ekspozycji "The View from Here" (Ludwig Museum w Budapeszcie), a w 2003 roku na 3. Biennale Fotografii w Poznaniu.
Artystyczne źródła stylu Zielińskiego istnieją zarówno w najnowszej fotografii czeskiej (Vladimír Birgus), jak i w polskiej. Autor bardzo dużą wagę przywiązuje do malarskiego komponowania prac, co ma swój rodowód w amerykańskiej fotografii pejzażowej z lat 70. XX wieku. Zwraca uwagę lekko surrealny klimat fotografii, w melancholijny sposób opowiadający pesymistyczną historię miasta, podobnie jak czynił to na początku XX wieku w Paryżu Eugène Atget, a później (lata 30.) jego czechosłowaccy kontynuatorzy. Surrealny klimat tworzy także używając sztafażu ludzkiego, który wprowadzając życie jednocześnie zakłóca statyczny i chłodny emocjonalnie obraz miasta. Zieliński opowiada wyłącznie o miejscu swego urodzenia i o obecnym miejscu zamieszkania. W zakresie dokumentu, który poprzez emocjonalny dystans kojarzy się bardziej z niemieckimi i brytyjskimi dokonaniami w tym zakresie niż z tradycją fotografii polskiej, pokazuje swoje wyrafinowanie estetyczne, poszukując symbolicznych znaczeń w architekturze prowincjonalnego miasteczka, w jego beznadziejności, którą próbuje upiększać i idealizować.
W tym duchu zrealizował projekty "Hometown" (2000-2003) oraz "Briesen" (1995-2009), w których podjął próbę odnalezienia i zdefiniowania tożsamości. Ten drugi cykl opowiada o relacjach fotografa z Berlinem, w którym mieszka, stawiając Zielińskiego w roli nie tylko emigranta, lecz także człowieka wplątanego w skomplikowane relacje społeczne, geopolitykę, historię.
W 2007 roku artysta przyjechał do swojego rodzinnego Wąbrzeźna (które opuścił w wieku 18 lat), by sfinalizować serię "powrotów". Praca "Millennium School" poświęcona tutejszej podstawówce, do której uczęszczał, powstawała latem, gdy placówka była opuszczona, a szkolne mury otoczyły Zielińskiego aurą wspomnień. Fotograf zagląda do sal lekcyjnych, błąka się po korytarzu, znajome miejsca i przedmioty ożywają w jego pamięci i na zdjęciach – to powrót do bajkowej krainy dzieciństwa. Projekt zamyka pewien etap dotychczasowych poszukiwań tożsamości i swojego miejsca w świecie.
Autor: Krzysztof Jurecki, Muzeum Sztuki w Łodzi, marzec 2004; akt. AW, czerwiec 2015.
Wybrane wystawy indywidualne:
- 2002 – "Hometown", Galeria Zderzak, Kraków
- 2004 – "Hometown" Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa
- 2005 – "Hometown" Istitutto Polacco, Rzym; "Random Pleasures" Galeria Zderzak, Kraków
- 2008 – "Millennium School" Żak-Branicka Gallery, Berlin, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu, Toruń
- 2009 – "Briesen" Starmach Gallery, Kraków
- 2010 – "Pałac" Galeria PF – CK Zamek, Poznań; "Wszystko w porządku?" Galeria Starter, Poznań oraz Galeria Fotografii pf", Poznań