Jako autorka "Ma być czysto" Anna Cieplak dostała w roku 2017 Nagrodę Literacką im. Witolda Gombrowicza, nagrodę dla najlepszego debiutu im. Josepha Conrada i Nagrodę Marszałka Województwa Śląskiego Dla Młodych Twórców. Była też nominowana do Nagrody Literackiej Gdynia i Nagrody-Stypendium im. Stanisława Barańczaka. Krytycy docenili jej słuch językowy oraz empatyczne i pozbawione protekcjonalności ujęcie dylematów związanych z dorastaniem. Można powiedzieć, że Anna Cieplak wznawia tradycję "problemowych" powieści młodzieżowych w duchu Krystyny Siesickiej czy Krystyny Boglar, reprezentuje też polską odmianę popularnych powieści młodzieżowych tłumaczonych z angielskiego od około roku 2010, takich jak "Gwiazd naszych wina" Johna Greena czy "13 powodów" Jaya Ashera. Autorzy ci pokazują rozmaite środowiskowe, rodzinne, psychiczne i zdrowotne problemy nastolatków, z zewnątrz często uznawane za dysfunkcje bądź "patologię", z dużym ciepłem i zrozumieniem. Dzięki trafności i aktualności obyczajowej ich historie nadają się też dla dorosłych czytelników.
"Ma być ciepło" jest literackim pierwowzorem scenariusza filmu "Ostatni komers", napisanego i wyreżyserowanego przez Dawida Nickela, który kinową premierę miał w czerwcu 2021 roku.
W ten "problemowy" nurt wpisuje się też kolejna powieść Cieplak, "Lata powyżej zera", o nastoletniej Anicie, której bunt i dorastanie przypadły na popkulturowy muzycznie eklektyzm wczesnych lat dwutysięcznych. Z uwagi na odniesienia do wykonawców i zespołów część recenzentów uznała "Lata…" za powieść pokoleniową, koloryt epoki jest jednak tłem reprezentującym "style życia" od popowego do alternatywnego, jakie ma do wyboru młoda osoba. Kontekst historyczny początku XXI wieku istnieje szczątkowo, a na pierwszy plan, podobnie jak w poprzedniej książce, wybijają się dylematy tożsamościowe bohaterki. Rodzice Anity, mimo że kochają córkę, są zajęci swoimi zmartwieniami i nie są w stanie wspierać jej rozwoju. Z popijającym alkohol tatą pracującym na budowach Anita może czasem porozmawiać o "oldskulowych" zespołach, a lubiąca seriale mama fryzjerka okazuje jej czułość, strzygąc ją na Rachel z "Przyjaciół". Dziewczyna próbuje zdefiniować swoją autonomię po omacku, szukając swoich rzeczy w muzyce i tańcu. Bez drogowskazów nie potrafi jednak się ochronić i trafia na różne emocjonalne rafy: nie widzi niczego niepokojącego, gdy flirtuje z nią żonaty rówieśnik ojca albo gdy nagłym uczuciem obdarza ją narkoman abstynent. Ambicje bohaterki zostają skonfrontowane z dostępnymi dla niej możliwościami wejścia w dorosłość, gdy wyjeżdża do Anglii i zarabia sprzątając. Anicie udaje się nie powtórzyć losu rodziców ani najlepszej przyjaciółki (która zachodzi w nieplanowaną ciążę); wraca do Polski i będzie się kształcić, ale wcześnie staje się rozgoryczona.
Język tej powieści mniej dosłownie naśladuje żargon młodzieżowy, co może wskazywać na próbę wypracowania "dorosłego" języka literackiego na bazie środowiskowej stylizacji. Czas pokaże, czy Anna Cieplak pozostanie pisarką młodzieżową czy stanie się autorką książek o współczesnej obyczajowości.