Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Warszawie, gdzie studiował teorię muzyki, kompozycję pod kierunkiem Mariana Borkowskiego oraz dyrygenturę w klasie Bogusława Madeya.
Od wielu lat zajmuje się chóralistyką. Prowadził Chór Męski "Żurawli", z którym odbywał tournées po krajach Europy Zachodniej i Ukrainie oraz Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W skład jego zainteresowań wchodzi również muzyka kościoła wschodniego z jej najstarszymi przejawami w postaci chorału bizantyjskiego, wykonując ją z Kameralnym Chórem "Irmos", którego był założycielem. W 2007 zainicjował powstanie chóru "Cappella Corale Varsaviana". W grudniu 2008 zespół wziął udział w Sezonie Polskim w Rosji, występując w Moskwie i Jaroslawlu. W latach 2009-2010 chór koncertował podczas Warszawskiego Festiwalu Chóralnego "Na Królewskim Trakcie". "Cappella Corale Varsaviana" ma na swoim koncie wiele nagrań muzyki filmowej, m.in. Jana A.P. Kaczmarka, Michała Lorenca, Stanisława Syrewicza. W maju 2011 zespół wziął udział we Mszy Dziękczynnej za beatyfikację Jana Pawła II, a także w koncercie muzyki Michała Lorenza "Missa Magna Beatificationis" w Rzymie.
Współpracuje z orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi na Ukrainie: z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Ukrainy w Kijowie, orkiestrami filharmonicznymi w Dniepropietrowsku i Lwowie, Lwowską Orkiestrą Kameralną "Leopolis", Zespołem Solistów "Kyiv Camerata", na Białorusi - z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii w Mińsku, w Rosji - z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii w Rostowie nad Donem, a w Polsce - z Sinfonią Varsovią, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Kameralną "Capella Bydgostiensis" i innymi orkiestrami symfonicznymi.
Roman Rewakowicz szczególną uwagę poświęca muzyce współczesnej. W 1995 we Lwowie wraz z kompozytorami zrzeszonymi w Lwowskim Oddziale Związku Kompozytorów Ukrainy założył Festiwal Muzyki Współczesnej "Kontrasty", na którym dokonał prawykonań utworów Jurija Łaniuka, Igora Szczerbakowa i Edwarda Sielickiego, jak również ukraińskich prawykonań dzieł m.in. Witolda Lutosławskiego, Krzysztofa Pendereckiego, Zygmunta Krauzego, Andrzeja Nikodemowicza, Arvo Pärta. W październiku 2000 prowadził koncert czterech prawykonań utworów zamówionych przez Festiwal "Aksamitna Kurtyna" - Kraków 2000. Ponadto dyrygował Orkiestrą Filharmonii Belgradzkiej inaugurując X Festiwal Muzyki Współczesnej w Serbii, a także prowadził koncert finałowy Festiwalu Melos-Ethos w Bratysławie dyrygując Słowacką Orkiestrą Radiową. Prezentował współczesną muzykę ukraińską na festiwalach: "Warszawskie Spotkania Muzyczne" i "Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich". Z Orkiestrą Kameralną "Leopolis" ze Lwowa inaugurował Festiwal "Laboratorium Muzyki Współczesnej" oraz dokonał prawykonania utworu Giji Kanchelego na Festiwalu Muzyki Współczesnej w Rostowie nad Donem. W 2008 na Festiwalu "Premiery sezonu" z Orkiestrą "Kiev Camerata" wykonał koncert premier utworów młodych ukraińskich kompozytorów – byłych stypendystów Gaude Polonia – Bohdany Frolak, Bohdana Sehina, Mychajły Szweda i Oleksandra Szymko, zamówionych przez Polski Instytut w Kijowie. W kwietniu 2009 projekt ten miał swoją kontynuację z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus pod dyrekcją artysty. Podczas tournée po Polsce i Ukrainie wykonane zostały m.in. cztery nowe utwory młodych kompozytorów ukraińskich - Zoltana Almaszi, Switlany Azarowej, Mariji Olijnyk oraz Lubawy Sydorenko, z udziałem śpiewaczek: Marty Boberskiej i Agaty Zubel. Koncerty odbyły się w Warszawie, Lublinie, Lwowie, Winnicy, Odessie i Kijowie. W 2010, w ramach projektu Instytutu Adama Mickiewicza oraz Polskiego Instytutu w Kijowie, wspólnie z pianistami: Janem Krzysztofem Broją i Oleksandrą Zajcewą (Ukraina), zrealizował koncerty poświęcone muzyce Fryderyka Chopina na Ukrainie, z udziałem orkiestr we Lwowie, Czernihowie, Kijowie, Doniecku i Dniepropietrowsku. Jesienią 2010 projekt ten miał swoją kontynuację na Białorusi, we współpracy z Polskim Instytutem w Mińsku (Mińsk, Brześć) i w Rosji (Jaroslawl, Soczi, Rostów nad Donem).
Jest fundatorem i prezesem Fundacji "Pro Musica Viva", promującej i wspierającej różne muzyczne przedsięwzięcia, m.in. "Dni Muzyki Ukraińskiej" w Warszawie. Jest członkiem Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego, w którym w latach 2004-2009 pełnił funkcję sekretarza Zarządu. Jest współtwórcą części muzycznej Warszawskiego Festiwalu "Skrzyżowanie Kultur".
W 2010 Roman Rewakowicz otrzymał stypendium twórcze Prezydenta m.st. Warszawy.
Ważniejsze kompozycje:
- "Fis" na obój solo (1980)
- "Gdzie" na chór mieszany do słów Juliana Przybosia (1981)
- "Estinguendo" na zespół kameralny (1981)
- "Wariacje" na 12 puzonów (1981)
- "Chanson d'automne" na mezzosopran i fortepian do słów Paula Verlaine’a (1982)
- "Gdy tylko odnaleziony zostanie prześwit" na klarnet, puzon i wiolonczelę (1982)
- "Ma non troppo" na zespół perkusyjny (1983)
- "Spotkanie skończonego z nieskończonym" na blachę, tam-tam i smyczki (1983)
- "Inside" na fortepian (1984)
- "Pomiędzy" na orkiestrę (1985)
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, październik 2003; aktualizacja: grudzień 2011.