Związana z niezależnym środowiskiem Galerii Wyspa. W 1994 roku porzuciła malarstwo sztalugowe. Od 1996 roku tworzyła duet artystyczny z Markiem Kijewskim (zm. 19 sierpnia 2007). Zrealizowała z nim takie projekty artystyczne jak Sensitive, Core, Idolls. Zajmuje się projektowaniem graficznym. W latach 1988-90 artystka otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki. Mieszka i pracuje w Warszawie.
Paweł Sosnowski nakręcił film opowiadający o źródłach inspiracji i metodach pracy artystów zatytułowany Leksykon osobisty Marka Kijewskiego i Małgorzaty Malinowskiej.
W latach 1996-2007 Małgorzata Malinowska współpracowała z Markiem Kijewskim w artystycznym duecie Kijewski/Kocur. Artyści penetrowali obszar szeroko pojętej współczesnej kultury wizualnej, a także masowej, stosując opracowaną przez siebie strategię SSS - surfing, skaning, sampling. Terminy pochodzą z języka użytkowników internetu, a także twórców muzyki rap, hip-hop i techno, gdzie tło muzyczne skomponowane jest z odpowiednio dobranych próbek (sampli) z utworów już istniejących.
"Koncepcja ta pozwala nam na dokonanie swoistego intelektualnego surfingu kulturowego. Poruszamy się w tej przestrzeni, swobodnie skanując istotne, naszym zdaniem, elementy z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Takie pozbawione tożsamości fragmenty stanowią tworzywo, które podlega samplowaniu w komputerach naszej wyobraźni."
Artyści surfowali po nieskończonych zasobach dawnej i współczesnej kultury, skanowali interesujące ich wytwory i budowali hybrydalne dzieła oddające charakter współczesnego stanu świadomości, w którym nawarstwiają się i współistnieją w paradoksalnej harmonii obrazy nieustannie napływające z medialnych i wirtualnych źródeł. Postacie z kreskówek mieszają się w ich pracach z tworami mitologicznymi, postacie świętych z idolami pop kultury, symbolika prawosławnych mistyków z dźwiękami awangardowej muzyki.
Tworzyli swoje prace z wykorzystaniem materiałów "nieartystycznych", takich jak kolorowe słodycze, piłeczki, klocki Lego, sierści psa, neony, sztuczne futro, papierowe foremek itp., które łączyli, niczym alchemicy w retorcie, z halucynogennymi substancjami, płatkowym złotem, szlachetnymi kamieniami. Chętnie sięgali po klasyczne formy rzeźbiarskiej reprezentacji, takie jak popiersie (Fred Flinston z Knossos), pomnik konny (Pomnik konny Andy'ego Warhola), obelisk, totem.
Od 2001 roku artyści zajmowali się Teorią bitów etycznych, która była próbą rzeźbiarskiego ujęcia rewolucji informacyjnej i zjawiska przepływu danych w globalnej sieci. Jako punkt wyjścia dla wizualizacji podstawowej jednostki bit wybrali suprematystyczne obrazy Kazimierza Malewicza: Czarny kwadrat na białym tle i Biały kwadrat na białym polu. Materialną formę nadały im klocki lego scalone w kształt sześcianu. Od rosyjskiego mistyka, Pawła Floreńskiego, zapożyczyli symbolikę kolorów, nadając poszczególnym kategoriom bitów odmienne barwy: biel dla Bitu Niebiańskiego (Heaven Bit), czerń dla Bitu Piekielnego (Hell Bit), błękit dla Bitu Papieskiego (Papa Bit), który symbolizował sferę ducha, czerwień dla Bitu Billa Gatesa (Bill Bit) uosabiającego siłę materii i złoto dla Bitu Czystej Energii.
Na podstawie teorii bitów artyści budowali różne konstrukcje w wymiarze architektonicznym stanowiące obiekty do medytacji. W ich ostatnich pracach dominowała "estetyka tele-komunikacyjna". Praca Trzy tryptyki + ... (2005) to wielkoformatowe billboardy podejmujące tematykę medialności wojny jako atrakcyjnego wizualnie materiału.
Więcej na temat duetu Kijewski/Kocur w biogramie Marka Kijewskiego.
Wybrane wystawy indywidualne duetu twórczego Kijewski/Kocur
- 1996
- "Sensitive", Galeria Arsenał, Białystok
- "Sensitive", Galeria Zderzak, Kraków
- 1997
- "Sensitive", Galeria Ratusza Staromiejskiego, Gdańsk
- "Sensitive", Galeria Arsenał, Białystok - 1998
- "Core", Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko
- "Core", Galeria Prowincjonalna, Słubice
- "Core", Galeria Amfilada, Szczecin - 1999 - "Idolls", Galeria Sektor I, Katowice
- 2000 - "Idolls", Galeria Manhattan, Łódź
- 2001 - "Ikons" (Ikony), Galeria Kameralna, Słupsk
- 2001 - "Continuum", Studio Bayer, Warszawa
- 2001 - "Gates@pl", Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa
- 2003 - "Trzy tryptyki", Galeria Miejska Arsenał, Poznań
- 2004 - "Gracje", Galeria AT, Poznań
- 2005 - "Trzy tryptyki + ...", CSW Łaźnia, Gdańsk
Wybrane wystawy zbiorowe:
- 1997
- "Transformator Emocji", Budapest Gallery, Budapeszt
- III Biennale - Cetinye, Cetinye - 1998 - "Transfer", Galeria Królikarnia, Warszawa; Bunkier Sztuki, Kraków; Galeria Wyspa, Gdańsk; Kunsthalle Bielefeld, Bielefeld
- 1999
- "Paradise Lost", Galeria Narodowa, Bratysława
- "Generacje", Maneż, Sankt Petersburg
- "Figura w rzeźbie polskiej", Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko
- "Internal/External", Museum of Modern Art, Toyama
- "Utopia i wizja", Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko; 2000 - Galeria Zachęta, Warszawa - 2000 - "Scena 2000", Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa
- 2002
- "Pejzaż semiotyczny", Charim Galerie, Wiedeń; Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego, Warszawa
- "Sposób na życie", CSW Łaźnia, Gdańsk - 2004 - 9th Sculpture Quadrennial, Ryga.
Autor: Ewa Gorządek, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, wrzesień 2007