Płyta stanowi zapis nadzwyczajnego koncertu, który odbył się 8 grudnia 2002 roku w Filharmonii Narodowej, a dedykowany był pamięci Jana Webera w dziesiątą rocznicę śmierci (1930-92). Nazwisko Jana Webera - wybitnego popularyzatora muzyki na antenie Programu 2 Polskiego Radia, muzykologa i krytyka muzycznego, nie jest obce wielu melomanom. Był entuzjastą pianistyki, twórczości Fryderyka Chopina, cenił wielkich mistrzów baroku, klasycyzmu, romantyzmu. Koncert mu poświęcony wypełniły zatem kompozycje, które z pewnością zyskałyby jego uznanie. Tym bardziej w tak znakomitym wykonaniu Ewy Podleś, jednej z najwybitniejszych polskich śpiewaczek, obdarzonej niezwykłym, kontraltowym głosem, oraz Garricka Ohlssona, amerykańskiego pianisty, zwycięzcy Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego w 1970 roku. Pieśni Chopina, Musorgskiego i Rachmaninowa sytuują się w nurcie narodowym, nawiązującym do muzyki ludowej (polskiej i rosyjskiej), o lirycznym, ale miejscami też dramatycznym charakterze i śpiewnej melodyce. Dopełniają je fortepianowe Etiudy Skriabina - wybór z opusów 2, 8, 42 i 65 - najwcześniejsze skomponowane jeszcze w XIX wieku (1886), ostatnie już w wieku XX (1911-12). Wirtuozowskie, niezwykle ekspresyjne, zagrane po mistrzowsku, stanowią świetną kontynuację romantycznych pieśni.
- Ewa Podleś, Garrick Ohlsson. Live. Fryderyk Chopin: "Gdzie lubi op. 74 nr 5", "Śliczny chłopiec op. 74 nr 8", "Pierścień op. 74 nr 14", "Piosnka litewska op. 74 nr 16", "Moja pieszczotka op. 74 nr 12". Modest Musorgski: "Pieśni i tańce śmierci". Aleksander Skriabin: "Etiudy" (wybór). Sergiej Rachmaninov: "Chrystus zmartwychwstał op. 26 nr 6", "Dawno w miłości op. 14 nr 3", "W milczeniu nocy tajemnej op. 4 nr 3", "Wszystko przemija op. 26 nr 15", "Ona piękna jak południe op. 14 nr 9", "Wiosenne wody op. 14 nr 11". Ewa Podleś kontralt, Garrick Ohlsson fortepian. DUX 2002 - DUX 0405, DDD 70'47''.
Opracowanie: Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, październik 2002.