Spektakl w choreografii Jacka Przybyłowicza, polska premiera w Polskim Teatrze Tańca 8, 9 października 2004.
Spektakl Barocco Polski Teatr Tańca zrealizował na specjalne zamówienie Biennale de la Danse w Lyonie, gdzie poznański zespół wystąpił m.in. obok Nederland Dans Theater, Ballet de l'Opera National de Lyon, Ballet du Grand Theatre de Geneve i Random Dance.
Jest to druga choreografia przygotowana w Polskim Teatrze Tańca przez Jacka Przybyłowicza (pierwszą był Naszyjnik gołębicy), artysty przez wiele lat związanego z Kibbutz Contemporary Dance Company.
Barocco ma afabularną formę, o jego nastroju decydują skontrastowane pod względem dynamiki obrazy zamknięte w 6 częściach. W kompozycji ruchu choreograf bazuje na technice contemporary dance z delikatnie zaznaczonymi ornamentami estetyki barokowej.
"Jacek Przybyłowicz, urzeczony sztuką niemieckiego geniusza, nie stara się gestem i ruchem ilustrować jego muzyki. Jest tak daleki od takiego podejrzenia, że nie ogranicza choreografii jedynie do jej motywów, tu i ówdzie przedłuża ją poza wybrzmiałe sekwencje. To nie przypadek lub brak umiejętności korelacji, to zaledwie zasygnalizowanie klimatu estetyki, jaką niesie ze sobą muzyka Bacha. Stąd i różnorodny dobór języka muzyki Bacha, od klawesynu poprzez obsadę wokalno-instrumentalną, aż po żywe wykonanie wiolonczelowe (Małgorzata Biernat). Wykorzystując aktualne możliwości sztuki, Jacek Przybyłowicz łączy stylistykę tańca współczesnego z barokową estetyką. Stąd fascynujące wrażenie płynności, giętkości, wręcz elegancji ruchu, stąd ujmująca afabularność narracji, jakże logiczna przy opisanym wyjściowym założeniu, stąd pełna rozmaitych gradacji dynamicznych ornamentyka ruchu, uwypuklająca piękno ciała, ruchu, gestu... Tancerze Polskiego Teatru Tańca Ewy Wycichowskiej zdają się w pełni pojmować piękno abstrakcyjnego obrazu Przybyłowicza." (Andrzej Chylewski, "Głos Wielkopolski", 9/10 października 2004)
"(...) I podziwiać w jaki kunsztowny sposób choreograf połączył współczesny ruch taneczny z ornamentyką i stylistycznym dodatkiem estetyki dworskiej."Barocco" nie opowiada konkretnej historii, nie ma literackiego rodowodu. Złożony z sześciu scen-obrazów, nasuwa jednak widzowi własne skojarzenia. Na przykład - z ożywionym reliefem barokowych figur, rozplatających na scenie swoje związki i łączących je w nowej konfiguracji. Wszystko to oglądamy w dynamicznej, plastycznej symbiozie baletowego zespołu, o urzekającej perfekcji. Podziwiamy kunszt artystów, których ciała chwilami sprawiają wrażenie plastycznych figur, dla których nie istnieją ograniczenia." (Zdzisław Beryt, "Gazeta Poznańska", 11.10.2004)
- Barocco, choreografia: Jacek Przybyłowicz, muzyka: Jan Sebastian Bach, scenografia i kostiumy: Adriana Cygankiewicz i Jacek Przybyłowicz, reżyseria światła: Arkadiusz Kuczyński. Premiera światowa: 24 września 2004 (Biennale de la Danse w Lyonie) premiera polska: 8, 9 października 2004.