Cristiana Mascara od wielu lat interesuje miejski krajobraz. W roku 1968 uzyskał dyplom z architektury i urbanistyki na Uniwersytecie w São Paulo, gdzie też obronił pracę doktorską. Obecnie zajmuje się fotografią, głównie architektury. W przeciwieństwie do słynnej pary niemieckich fotografów Bernda i Hilli Becherów nie skupia się na archiwizacji zanikających form industrialnych. Mascaro wykorzystuje wizualne medium do analizy tożsamości, wyobraźni, pamięci, przestrzeni. Zdjęcia dokumentalne, które wykonał m.in. w: Buenos Aires, Hawanie, Berlinie, Paryżu, Nowym Jorku, Tokio czy São Paulo, były prezentowane na wielu wystawach, znajdują się w kolekcjach prywatnych i publicznych (np. w Centrum Pompidou).
Sławomir Rumiak również zdobył uznanie swoimi cyklami fotograficznymi, chociażby projektem "Prêt-à-Porter" (2004), w którym nakreślił wizerunek kobiety w kulturze masowej. Polski fotograf, autor instalacji wideo i rysownik jest doskonale znany japońskiej publiczności. Wykładał na tamtejszych uczelniach, a w roku 2003 ukazał się jego album pt. "Love Book" wyróżniony w Tokio w antologii "246 Loaded Photography Books: The Edge of Photography". Jest jedynym artystą, któremu poświęcono cały rozdział w publikacji. Rumiak uczetniczył w licznych wystawach zagranicznych, np. w Zollverein w Essen w ramach "Erinnerung an Arbeit" ("Pamięć Pracy"); a jego zdjęcia ukazały się m.in. w magazynach: Asahi Camera, Nippon Camera, Yaso, Brain, S magazine, Burst, Foto, Focus, Opcje.
Wystawa "Ślady ludzi. Cristiano Mascaro / Sławomir Rumiak" będzie otwarta od 28 marca do 7 czerwca 2015 roku w Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie. Ekspozycji towarzyszą liczne wydarzenia i zajęcia edukacyjne (szczegółowy program dostępny tutaj) oraz publikacja polsko-angielskiego albumu. Później zostanie pokazana w Instituto Tomie Ohtake w São Paulo w ramach przygotowywanej przez Culture.pl prezentacji polskiej kultury w Brazylii w 2016 roku.
Źródło: informacje prasowe, materiały własne; oprac. AW
Idea i koncepcja wystawy: Stephan Stroux
Kurator: Stephan Stroux
Współkurator ze strony MCK: Natalia Żak
Koordynacja: Regina Pytlik
Aranżacja wystawy: Stephan Stroux, Maria Paszkowska
Współpraca: Aleksander Gowin, Dorota Kwinta (Culture.pl)