Na początek Teatr Narodowy w Strasbourgu, ważne w historii CHÓRU KOBIET miejsce, które jest koproducentem inspirowanego tekstami Władysława Broniewskiego spektaklu "REQUIEMASZYNA". W rozmowie z culture.pl Marta Górnicka tak mówiła o jego idei: "REQUIEMASZYNA" jest wielkim humanistycznym esejem poświęconym współczesnemu systemowi pracy. Mam nadzieję, że będzie radykalnym, mocnym politycznie spektaklem, opowiadającym o ludziach zakleszczonych pomiędzy terrorem bezrobocia a totalnym przepracowaniem. " Czy CHÓR poruszy francuską widownię?Przekonamy się już 28,29,30 i 31 marca oraz 1 kwietnia w Teatrze Narodowym w Strasbourgu. Następna stacja to Drezno i Bürgerbühne Festival ( 21-23 maja)
- Sezon zamykamy na BERLINER FESTSPIELE - jedziemy do Berlina z "Magnificatem" i "REQUIEMASZYNĄ", zatrzymując się po drodze na brytyjskim European Artsand Theatre Festival Nottingham ( 26 i 27 maja). - To spelnienie marzeń, bo żaden z artystow polskiego teatru nie gościł na tej niemieckiej scenie od dziesiątek lat- cieszy się Marta Górnicka. Jej CHÓR KOBIET czeka na niemieckich widzów 1,2,3 czerwca.
W "Magnificacie", drugim spektaklu Chóru Kobiet, zrealizowanym w 2011 r., zespół konfrontuje się z najważniejszym obrazem kobiecości w Kościele – postacią Najświętszej Marii Panny. Cytaty z Biblii i przepisy kulinarne gwiazdy brytyjskiej telewizji Nigelli Lawson zderzają się z tu z fragmentami Bachantek Eurypidesa, które chór miksuje z trzaskiem migawek i fleszy oraz cytatami z Gazety Wyborczej. Popowe frazy sprzęgają się z muzyką sakralną.
Odzyskiwanie chóru dla teatru Marta Górnicka, aktorka, reżyserka i wokalistka, absolwentka warszawskiej Akademii Teatralnej i krakowskiej PWST, rozpoczęła trzy lata temu od skromnego spektaklu
"Tu mówi chór" w warszawskim Instytucie Teatralnym. Na scenie obok siebie stanęły aktorki i amatorki, 28 kobiet różnych zawodów i w różnym wieku. - Chciałam, żeby jedynym bohaterem był chór, który nie działa jako masa, a jest zbiorem osobowości, nawet wtedy, gdy wypowiada się unisono. Komentuje rzeczywistość. Od początku wiedziałam, że chór ma być antysystemowy, ostry, polityczny, mierzący się z niewygodnymi tematami. Dyskutujemy ze stereotypami, normami społecznymi, religijnymi, ekonomicznymi – tłumaczy reżyserka w rozmowie z Culture.pl.
REQUIEMACHINE - March 28, 29, 30, 31 and April 1, Theatre National in STRASBOURG
REQUIEMACHINE - Bürgerbühne Festival - DREZDEN, May 21- 23
MAGNIFICAT - European Artsand Theatre Festival Nottingham - May 26 i 27
MAGNIFICAT and REQUIEMACHINE - BERLIN in a frame of BERLINER FESTSPIELE - July 1, 2, 3,
źródła: materiały nadesłane, materiały własne, oprac. AL