The Spirit of Poland
The Spirit of Poland to wspólna inicjatywa projektantów i założycieli polskich marek, której głównym celem jest ukazanie potencjału polskich projektów na forum międzynarodowym. Cykl The Spirit of Poland to wystawy i wydarzenia towarzyszące, podczas których spotyka się młode pokolenie twórców i gdzie design staje się elementem promocji polskiej kreatywności. Pierwszym z serii wspólnych przedsięwzięć, zorganizowanym dzięki współpracy projektantów z Ambasadą RP w Japonii, był udział The Spirit of Poland w Tokyo Designers Week 2010. Dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza wystawa miała swoją kontynuację w 2011 w trakcie 100% Design w Londynie oraz Tokyo Designers Week. Kolejne lata to brazylijska odsłona The Spirit of Poland podczas DW! São Paulo Design Weekend 2013 oraz 2014, jak również miesięczna wystawa w Muzeum Narodowym w Brasilii.
Projekt jest realizowany w ramach programu promocji polskiego designu na świecie organizowanego przez Culture.pl
Culture.pl
Zadaniem Culture.pl, flagowej marki Instytutu Adama Mickiewicza, jest promocja Polski i polskiej kultury za granicą. Pod marką Culture.pl prezentujemy wysokiej jakości inicjatywy i wydarzenia z zakresu muzyki, sztuki czy designu. Portal Culture.pl to codziennie aktualizowany serwis informujący o najciekawszych wydarzeniach związanych z polską kulturą na całym świecie. To także największe i najbardziej wszechstronne źródło wiedzy o polskiej kulturze. Specjalna zakładka poświęcona designowi prezentuje najnowsze trendy we współczesnym polskim designie i najnowsze projekty polskich projektantów.
Zakrojona na szeroką, ogólnoświatową skalę promocja polskiego wzornictwa to jeden z priorytetów operacyjnych Instytutu Adama Mickiewicza. Design służy jako platforma do prezentacji współczesnej polskiej kultury i promocji polskiej kreatywności. Kluczem do sukcesu jest owocna współpraca z renomowanymi partnerami, takimi jak: Salone Internazionale del Mobile (Milan), Maison&Objet (Paris), Paris Design Week, DW! Sao Paulo Design Weekend, Inno Design Tech Expo (Hong Kong), Business of Design Week (Hong Kong), Istanbul Design Week, International Furniture Fair Singapore, Design Trade (Copenhagen), London Design Festival, International Contemporary Furniture Fair (NYC), Blueprint Magazine, Icon Magazine, deezen.com oraz Wallpaper*.
www.culture.pl
Instytut Polski w Düsseldorfie
Instytut Polski w Düsseldorfie działa od 1993 roku na zachodzie Niemiec (w Nadrenii Północnej-Westfalii, Hesji, Nadrenii-Palatynacie i Kraju Saary). Do tej pory zrealizował ponad dwa tysiące projektów. Jego działalność koncentruję się na organizowaniu wydarzeń z dziedziny sztuki, polityki, historii, nauki i kreatywnej przedsiębiorczości. Instytut we współpracy z niemieckimi partnerami współtworzy program wielu renomowanych festiwali i targów: muzycznych, filmowych, teatralnych i literackich. Umożliwia i wspiera dialog pomiędzy Polakami a Niemcami oraz
wymianę pomiędzy artystami, naukowcami i przedsiębiorcami różnych pokoleń. Uwzględniając miejscowe realia i grupy docelowe kreuje atrakcyjność narodowej marki.
www.polnisches-institut.de