Full Metal Jacket sprawnie porusza się w szerokiej gamie języków graficznych: od minimalizmu po wysoce dekoracyjną typografię, zawsze dostosowując środki graficzne do specyfiki danego projektu. W cukierkowych kolorach zastosowanych dla projektu "Dama z pieskiem i małpką" pobrzmiewa echo rokoka. Projektanci dalecy są jednak od naiwnych cytatów, grając z tradycją epoki i przetwarzając je na współczesny w wyrazie projekt. Z kolei publikacja "Skontrum w Muzeum Rzeźby" opiera się na masywnym liternictwie przypominającym rzeźbiarskie bloki. Litery stają się tutaj niemalże abstrakcyjnymi formami, ledwo już czytelnymi, oddziałując na odbiorcę na poziomie plastycznego kształtu bardziej niż tekstu.
Ich projekty książkowe wyróżnia duża dyscyplina estetyczna, oparta na czystości przekazu graficznego i równowadze między obrazem a tekstem. Artystyczna książka Agnieszki Brzeżańskiej "L’artiste, le modele et la peinture" w przemyślany sposób łączy materiał graficzny i tekst, przeplatając je wzajemnie i angażując w subtelny dialog. Album "Graffiti Goes East. 1990-2012", analizujący fenomen graffiti w Polsce, znalazł się wśród projektów wyróżnionych przez Print Control w 2014 jako jeden z najciekawszych przykładów grafiki książkowej.
Dla Artura Rojka Full Metal Jacket zaprojektowało okładkę jego solowej płyty. I w tym projekcie środki plastyczne doskonale dopełniają nastrojową muzykę. Projektanci zdecydowali się na subtelne połączenie czarno-białego zdjęcia wokalisty ze złoto-miedzianą czcionką. Okładka i część z tekstami składają się na poetycką, nostalgiczną całość. Płytę nominowano do nagrody dla najlepszej okładki w 2014 roku.
W portfolio Full Metal Jacket znajdują się także animacje. W filmie przygotowanym dla Narodowego Centrum Kultury używają prostej metafory otwartych drzwi i pokojów, by przedstawić najważniejsze założenia programu wspierającego młodą kulturę. W filmie promującym Dworzec Tatrzański używają natomiast czarno-białych fotografii, zestawiając je w ruchome kolaże streszczające historię miejsca. Z tym subtelnym filmem kontrastuje rozbuchany kolorystycznie klip dla Niewidzialnej Nerki. Tutaj Full Metal Jacket pokazuje, że w dowcipny sposób umie poruszać się także w przestrzeniach hip hopu, graffiti i miejskiego pejzażu.
Agata Morka, wrzesień 2015
Wybrane wystawy i nagrody: