Krótko studiował w Łodzi, następnie w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie: grę na fortepianie w klasie Margerity Trombini-Kazuro (dyplom w 1953) oraz kompozycję pod kierunkiem Jana Adama Maklakiewicza i Kazimierza Sikorskiego (dyplom w 1957). W 1955 otrzymał wyróżnienie na V Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W 1957 został laureatem konkursów: im. Marguerite Long i Jacques Thibaud w Paryżu (VI nagroda) oraz im. José Vianna da Motta w Lizbonie (III nagroda). Od 1957 do 1959 mieszkał w Londynie, zaś w 1960 osiedlił się w Paryżu, gdzie w latach 1963-73 prowadził klasę fortepianu w Konserwatorium im. Sergiusza Rachmaninowa, a w latach 1975-80 na Międzynarodowym Uniwersytecie Muzycznym.
Koncertował w wielu krajach świata, w tym wielokrotnie w Polsce. Nagrał komplet dzieł Fryderyka Chopina dla firmy Decca, zaś w 1992 płytę CD m.in. ze swoim "Koncertem nr 3 na fortepian, orkiestrę smyczkową i perkusję" z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Łódzkiej pod dyrekcją Wojciecha Czepiela (Polskie Nagrania). Prowadził pianistyczne kursy mistrzowskie w Akademii Muzycznej w Łodzi, a w 1992 i 1997 zasiadł w jury Międzynarodowego Konkursu im. Karola Szymanowskiego w Łodzi.
W 1985 Miłosz Magin powołał do życia w Paryżu Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny swego imienia, który odbywa się co 2 lata i zawiera w programie jako pozycje obowiązkowe dzieła kompozytorów francuskich i polskich, w tym Fryderyka Chopina, Karola Szymanowskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, Juliusza Zarębskiego oraz patrona konkursu.
Ważniejsze kompozycje:
- "Scherzo" na fortepian (1948)
- "Polka" na fortepian (1948)
- "Danse de la sorcière" na fortepian (1948)
- "Cracovienne" na fortepian i orkiestrę (1950)
- "Images d'enfantes" na fortepian (1952)
- "Koncert fortepianowy nr 1" (1954)
- "Toccata, chorał i fuga" na fortepian (1955)
- "Rapsodia polska" na orkiestrę (1963)
- "Andante" na skrzypce i fortepian (1963)
- "Pięć preludiów na fortepian" (1963)
- "Koncert nr 2 na fortepian, orkiestrę smyczkową i kotły" (1964)
- "Musique des morts" na orkiestrę smyczkową i perkusję (1965)
- "Suita polska" na orkiestrę (1966)
- "Triptyque polonais" na fortepian (1967)
- "Sonata na fortepian nr 1" (1968)
- "Symfonia nr 1" na orkiestrę smyczkową (1969)
- "Koncert nr 3 na fortepian, orkiestrę smyczkową i perkusję" (1970)
- "Stabat Mater" na orkiestrę smyczkową i kotły (1972)
- "Petite suite polonaise" na fortepian (1974)
- "Concerto rustico" pour violon (1975)
- "Concerto pour violoncelle" (1977)
- "Concerto no. 2 pour violon" (1980)
- "Adagio" na orkiestrę smyczkową (1980)
- "Sonata na fortepian nr 2" (1981)
- "Sonatine pour piano" (1982)
- "Images de Pologne" na fortepian (1982)
- "Miniatures polonaises" na fortepian (1982)
- "Divertimento" na dwa fortepiany (1984)
- "Cztery wokalizy" na sopran i fortepian (1985)
- "Cztery wokalizy", transkrypcja na klarnet i fortepian (1985)
- "Petites danses polonaises" na fortepian (1987)
- "Rondes enfantines" na fortepian (1987)
- "Symfonia nr 2" na orkiestrę smyczkową i kotły (1988)
- "Bazyliszek", balet (1948-90)
- "Concerto pour clarinette" (1990)
- "Carnaval des poupées" na fortepian (1990)
- "Sonata na fortepian nr 3" (1990)
- "Danses polonaises" [wersja I] na skrzypce i fortepian (1994)
- "Danses polonaises" [wersja II] na klarnet i fortepian (1994)
- "Soirée dansante" na fortepian (1995)
- "Les jouets enchantés" na fortepian (1996)
- "Sonata na fortepian nr 4" (1997)
- "Tango" na fortepian (1997)
- "Kaprys polski" na klarnet (1997)
- "Koncert nr 4 na fortepian, orkiestrę smyczkową i kotły" (1998)
Opracowanie: Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, marzec 2004 r.