Publikacja przedstawia współcześnie realizowane strategie artystów, którzy z racji przynależności pokoleniowej nie uczestniczyli w formowaniu się nurtu konceptualnego, ale świadomie i nie okazjonalnie podejmują z nim dialog.
Refleksja konceptualna w sztuce polskiej. Bieżące praktyki, ruchome horyzonty przedstawia współcześnie realizowane strategie artystów, którzy z racji przynależności pokoleniowej nie uczestniczyli w formowaniu się nurtu konceptualnego, ale świadomie i nie okazjonalnie podejmują z nim dialog, sięgają do wcześniejszych doświadczeń dyskursu, nie naśladując rozwiązań sztuki przełomu lat 60. i 70.
Dorobek konceptualnej sztuki ujawnia się w pracach młodszych artystów jako swoista - wypracowana przez poprzedników - gramatyka języka sztuki, sposób budowania znaczeń i odniesień pojęciowych. Publikacja prezentuje te postawy poprzez zaprojektowane przez 13 artystów sekwencje stron zawierające dokumentacje i ich autorskie wypowiedzi oraz noty biograficzne. Syntetyzujące spojrzenie na obecność doświadczeń nurtu konceptualnego w najnowszej sztuce polskiej przynoszą teksty Marii Anny Potockiej i Grzegorza Borkowskiego.
Tom jest dopełnieniem publikacji Refleksja konceptualna w sztuce polskiej. Doświadczenia dyskursu: 1965-1975.
-
Refleksja konceptualna w sztuce polskiej. Bieżące praktyki, ruchome horyzonty
Redakcja: Grzegorz Borkowski
Wydawnictwo: CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa 2001
format: 240 x 170 cm, 96 ss., oprawa broszurowa
ISBN: 83-88277-01-4