Grupa z Supraśla tworzy przedstawienia wykorzystując estetykę sztuki ludowej. W ich pracach teatr lalkowy współistnieje z aktorstwem "żywego planu". W bogatych wizualnie, pełnych muzyki i śpiewu spektaklach można zobaczyć lalki, maski i figury. Teatr odwołuje się do wartości najprostszych, a przy tym fundamentalnych.
"Chciałbym, żeby Wierszalin prowokował ludzi do refleksji nad najważniejszymi problemami - gdzie jesteś, co jest dobre, co złe... To bardzo jest ludziom potrzebne" - mówił Tomaszuk. - "Świat baśni w sposób naturalny odwołuje się do elementarnych rozgraniczeń, często aż przesadnie jednoznacznych. Dlatego tak wciąga widzów dorosłych."
Większość przedstawień grupy to moralitety opowiadające o życiu i śmierci, Bogu i diable, dobru i złu, jednocześnie wykorzystujące komizm i w doskonały sposób obrazujące współobcowanie sacrum i profanum, świętości i grzechu. Taki jest i Medyk. To historia oparta na sztuce Piotra Tomaszuka O medyku Feliksie co był śmierci chrześniakiem, która powstała z kolei z inspiracji ludowymi motywami baśniowymi, m.in. opowieścią Gustawa Morcinka O Tym, jak śmierć była matką chrzestną. Twórcy spektaklu w prosty i jednocześnie niezmiernie wyrazisty sposób zastanawiają się nad wagą moralnych wyborów i ich konsekwencjami. W filozoficznej przypowieści grają aktorzy, którzy animują rzeźby stylizowane na ludowe świątki. Akcji towarzyszy muzyka i śpiew. Głównym motywem sztuki jest kontrakt, który lekarz zawiera ze śmiercią. Śmierć wprasza się na matkę chrzestną dziecka, potem daje pieniądze na jego naukę. A kiedy chłopiec o imieniu Feliks kończy studia, śmierć zgłasza się po swoją zapłatę. Odtąd w tandemie świetnie ze sobą współpracują. Medyk staje się sławnym uzdrowicielem, zdobywa powodzenie i pieniądze, a tymczasem Śmierć zbiera swoje żniwo. Kiedy bowiem Śmierć objawia się lekarzowi w nogach, a nie przy głowie chorego, cierpiący musi odejść. Wówczas Medyk zaprzestaje leczenia, zrzeka się walki, jaką powinien podjąć z ludzką niedolą i cierpieniem. Wkrótce próbę nawrócenia Medyka podejmuje spotkany Pustelnik, który usiłuje przekonać lekarza, że pakt ze śmiercią jest zaprzeczeniem jego powołania.
- Piotr Tomaszuk, Medyk, reżyseria: Piotr Tomaszuk, scenografia: Mikołaj Malesza, muzyka: Jacek Urbaniak, występują: Kostucha - Joanna Kasperek, Matka Boska - Iwona Mirosław, Medyk - Marek Tyszkiewicz, Kopyrdalec - Adam Wnuczko, Pustelnik – Lech Olczak, partie wokalne: Joanna Kasperek, Mariusz Gebel, Cezary Szyfman. Premiera: Towarzystwo Wierszalin, Supraśl, wrzesień 1996.
W 1996 roku powstała wersja telewizyjna spektaklu pod zmienionym tytułem O medyku Feliksie.
W 1997 roku przedstawienie otrzymało prestiżową nagrodę Fringe First na Międzynarodowym Festiwalu w Edynburgu, a także atest ASSITEJ - świadectwo wysokiej jakości i poziomu artystycznego przyznany przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Stowarzyszenia Teatrów dla Dzieci i Młodzieży. Zdobyło również pierwszą nagrodę na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Lalek w Opolu.
Aurtor: Monika Mokrzycka-Pokora, grudzień 2006.