Grażyna Bacewicz, Utwory kameralne na obój: "Trio na obój, harfę i perkusję", "Sonatina na obój i fortepian", "Sonata na obój i fortepian", "Trio na obój, skrzypce i wiolonczelę". Mariusz Pędziałek obój, Piotr Grodecki fortepian, Barbara Stuhr skrzypce, Agata Zając wiolonczela, Anna Sikorzak-Olek harfa, Jan Pilch perkusja. Acte Préalable 2001 - AP 0043, DDD 47'59''.
Płyta stanowi nagranie prawie wszystkich (z wyjątkiem TRIA NA OBÓJ, KLARNET I FAGOT) utworów kameralnych Grażyny Bacewicz, w których rolę instrumentu solowego pełni obój. Kompozycje te pochodzą z okresu aż 30 lat - 1935-65, dobrze ilustrują zatem przemiany stylu kompozytorskiego ich autorki: od nawiązującego do muzyki XIX wieku TRIA NA OBÓJ, SKRZYPCE I WIOLONCZELĘ z 1935 roku, poprzez neoklasycyczną SONATĘ NA OBÓJ I FORTEPIAN z 1937 i SONATINĘ NA OBÓJ I FORTEPIAN z 1955, aż po sonorystyczne TRIO NA OBÓJ, HARFĘ I PERKUSJĘ z roku 1965. Wszystkie zarejestrowane na płycie utwory dowodzą bardzo dobrego wyczucia przez kompozytorkę specyfiki oboju. Nagranie znakomitego oboisty Mariusza Pędziałka, któremu towarzyszą muzycy - absolwenci Akademii Muzycznej w Krakowie (z wyjątkiem harfistki Anny Sikorzak-Olek, która ukończyła uczelnię warszawską) uwypukla liryczny odcień jego barwy i eksponuje także możliwości wirtuozowskie oboju.
Grażyna Bacewicz, Utwory kameralne na obój: "Trio na obój, harfę i perkusję", "Sonatina na obój i fortepian", "Sonata na obój i fortepian", "Trio na obój, skrzypce i wiolonczelę". Mariusz Pędziałek obój, Piotr Grodecki fortepian, Barbara Stuhr skrzypce, Agata Zając wiolonczela, Anna Sikorzak-Olek harfa, Jan Pilch perkusja. Acte Préalable 2001 - AP 0043, DDD 47'59''.
Polskie Centrum Informacji Muzycznej Związek Kompozytorów Polskich wrzesień 2002 | |