Jedna z przygotowanych wystaw zaprezentuje neon WRO (fragment starego napisu WROCŁAW GŁÓWNY), który jest jedną z 45 historycznych świetlnych reklam, które udało się uratować fundacji Neon Side Wrocław. W tej chwili, po wielu latach starań, Neon Side wspólnie z gminną spółką Wrocławska Rewitalizacja tworzy miejsce, w którym neony te można będzie podziwiać na co dzień – zarówno wewnątrz galerii, jak i w przestrzeni zewnętrznej. Prace remontowe są w toku. Wybór lokalizacji – podwórko przy ul. Ruskiej 46c – nie jest przypadkowy. Pod tym adresem bowiem funkcjonowało nieistniejące już przedsiębiorstwo „Reklama”, w którym przez pół wieku powstawały wszystkie neonowe szyldy rozświetlające ulice miast i miasteczek na całym Dolnym Śląsku, ale także w Warszawie i w innych województwach.
Organizatorzy przedsięwzięcia pomyśleli również o osobach niepełnosprawnych. Wszystkie wydarzenia odbywające się w ramach Wroclove Design będą tłumaczone na język migowy. W każdym punkcie informacyjnym znajdą się wolontariusze i przewodnicy pomagający osobom niewidomym oraz głuchym w komunikacji podczas festiwalu. Zorganizowana zostanie też wystawa "Design bez barier" przedstawiająca projekty tworzone z myślą o niwelowaniu przeszkód, na jakie codziennie napotykają niepełnosprawni.
"Design to nie – modny gadżet. To przedmiot zaprojektowany tak, by być przyjaznym każdemu użytkownikowi, młodemu i starszemu, pełno- i niepełnosprawnemu. Dobre projekty budują świat mądrze urządzony, świat bez barier, otwarty" - przekonywała dyrektor programowa festiwalu Małgorzata Koralewska.
14-18.05.2014
Źródła: PAP, Wroclove Design, mat. własne, oprac. AS, 14.05.2014