Kadr z trailera "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów"
Realizacja trwającego 3,5-minuty filmiku trwała kilka miesięcy. Nad pracą ponad 40 grafików i animatorów czuwał Bagiński. Twórcą roboczej wersji spotu był Damian Nenow, autor reżyser krótkometrażowej animacji "Paths of Hate", nominowanej do Oscara w 2011 roku. Maciej Jackiewicz, odpowiedzialny w tym projekcie za reżyserię animacji, przyznał iż praca nad filmem wprowadzającym do gry "Wiedźmin 2" była dla Platige Image jednym z największych wyzwań tego roku.
- Scenariusz gry zakładał wyjątkowo dużą liczbę postaci pierwszoplanowych, trudne zbliżenia twarzy i dynamiczną akcję pełną efektów zbliżeń, symulacji ubrań i cząsteczek, oraz niełatwe sekwencje w zwolnionym tempie. Istotnym bohaterem akcji był również sam statek, na którym rozgrywa się akcja - dodał Jackiewicz.
Animacja zebrała pochwały za wyjątkową dbałość o szczegóły, realistyczne odwzorowanie bohaterów i scenerii. Polski zwiastun pokonał spoty reklamujące tak znane gry wideo jak "Tomb Raider", "APB Reloaded", "I Am Alive" czy "Resistance 3".
Nagrody Golden Trailer Awards przyznawane są najlepszym klipom promocyjnym roku od 1999 roku. Ceremonia wręczania nagród GTA, odbywająca się w Los Angeles, porównywana jest do ceremonii Oscarów. Jury złożone ze specjalistów z branży filmowej - reżyserów, producentów, scenarzystów, przedstawicieli agencji reklamowych i krytyków filmowych dokonuje wyboru spośród najlepszych produkcji w 17 kategoriach.
Zwiastunem roku 13 edycji Golden Trailer Awards został trailer filmu "Mroczny Rycerz powstaje". W kategorii film akcji nagrodzona została "Królewna Śnieżka i łowca", w kategorii dramat - "Dziewczyna z tatuażem". Anytynagrodę otrzymał zwiastun filmu: "Pirania 3 DD”.
Gra "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" jest kontynuacją komputerowej opowieści o Wiedźminie, której pierwsza część pojawiła się na rynku w październiku 2007 roku. Inspiracją dla fabuły była "Saga o wiedźminie" Andrzeja Sapkowskiego; głównym bohaterem, w którego wcielał się gracz - Geralt z Rivii, bohater prozy pisarza. "Wiedźmin 2" zadebiutował na rynku w maju 2011 i do końca zeszłego roku gra sprzedała się w liczbie około 1,1 miliona egzemplarzy na całym świecie. W kwietniu tego roku gra ukazała się w wersji na konsolę Xbox 360 i już po miesiącu od premiery sprzedała się w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy.
Źródło: informacja prasowa, kultura.gazeta.pl
Oprac. MC