Nagroda Culture.pl Superbrands za aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą zostanie wręczona po raz pierwszy podczas gali rozdania statuetek Superbrands 2012. Odbiorą je przedstawiciele najsilniejszych marek konsumenckich i biznesowych w Polsce.
Superbrand jest nagrodą przyznawaną od 16 lat w ponad 80 krajach świata. Dotychczas w Polsce odbyło się pięć edycji projektu Superbrands i trzy - Business Superbrands. Tegoroczni laureaci zostali wyłonieni głosami członków Rady Marek - polskich ekspertów w dziedzinie brandingu, marketingu i reklamy - oraz grupy 2700 osób, które wzięły udział w badaniu konsumenckim. Przy ocenie pod uwagę brane były m.in. rozpoznawalność marki, unikalny charakter korzyści, które oferuje i siła więzi z klientami.
Podobnie jak w poprzednich latach, podczas gali finałowej wręczona zostanie nagroda honorowa dla marki, która w sposób szczególny przyczynia się do budowy pozytywnego wizerunku Polski za granicą. Dotychczas wyróżniono w ten sposób Henrykę Bochniarz, Lecha Wałęsę, prof. Leszka Balcerowicza, markę Chopin w 200. rocznicę urodzin kompozytora oraz prof. Jerzego Buzka.
Po raz pierwszy w historii Superbrands w Polsce przyznana zostanie także nagroda Culture.pl Superbrands, ustanowiona przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands z myślą o osobach prywatnych i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą.
Nominacji dokonali eksperci IAM oraz dyrektorzy Instytutów Kultury Polskiej, a laureata wyłoniła kapituła, złożona z dziennikarzy - szefów działów kultury tygodników: Piotra Bratkowskiego z "Newsweeka", Marty Strzeleckiej z "Wprost", Zdzisława Pietrasika z "Polityki", Jacka Tomczuka z "Przekroju", Piotra Mucharskiego z "Tygodnika Powszechnego" oraz dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza Pawła Potoroczyna.
Podczas gali finałowej swoją premierę będzie miał album "Superbrands 2012". Wydawnictwo towarzyszące wszystkim krajowym edycjom Superbrands prezentuje historie sukcesu nagrodzonych marek.
Gala odbędzie się 25 maja 2012 w Warszawie. Impreza ma charakter zamknięty.