Data rozpoczęcia i zakończenia
-
Podsumowanie
Sezon Filmu Polskiego w Izraelu to prezentacja historii polskiej kinematografii od ery niemej, przez lata 50., 60. i 70., aż po najnowsze. W sześciu kinach wyświetlonych zostanie osiem filmów.
Zawartość
Projekcje starszych filmów pokazywanych podczas Polish Zoom zostaną poprzedzone Kroniką Filmową. Ma ona na celu wprowadzenie widza w atmosferę czasów, o których mowa w filmie. Młodszym produkcjom towarzyszyć będą projekcje animacji polskich autorów.
Format wyświetlania obrazka
standardowy [760 px]
"Jak być kochaną", nz. Barbara Krafftówna, reż. Jerzy Wojciech Has, 1962, fot. Janusz Zachwajewski/Studio Filmowe "Kadr"/fototeka.fn.org.pl
W związku z Sezonem Filmu Polskiego do Izraela zaproszono gości specjalnych – reżyserów i reżyserki – Filipa Bajona, Andrzeja Seweryna, Agnieszkę Smoczyńską i Monikę Talarczyk, specjalistkę od kina Wandy Jakubowskiej. Po projekcjach publiczność będzie miała okazję z nimi porozmawiać.
Przeglądowi filmów towarzyszyć będzie występ septetu EABS, który zagra w Tel Awiwie "Listy do Komedy", koncert upamiętniający legendarnego polskiego kompozytora. W programie koncertu znajdą się między innymi nowe interpretacje utworów Komedy, wraz z cytatami z dialogów filmów, do których napisał muzykę.
Format wyświetlania obrazka
standardowy [760 px]
Kadr z filmu "Kamerdyner" w reżyserii Filipa Bajona, fot. Rafał Pijański/Next Film
W sekcji klasyka kina znalazły się następujące dzieła polskiej kinematografii:
- Bestia/The Beast (1917) – reż. Aleksander Hertz
- Ostatni Etap/Last phase (1947) – reż. Wanda Jakubowska
- Jak być kochaną/How to be loved (1963) – reż. Wojciech Has
- Amator (1979) – reż. Krzysztof Kieślowski
Natomiast w sekcji nowości zaprezentowane zostaną filmy:
- Córki Dancingu/The Lure (2015) – reż. Agnieszka Smoczyńska
- Ostatnia rodzina/The last Family (2015) – reż.Jan Matuszyński
- Kamerdyner/The Valet (2018) – reż. Filip Bajon
- Nina/Nina (2018) – reż. Olga Chajdas
Format wyświetlania obrazka
standardowy [760 px]
Kadr z filmu "Nina" w reżyserii Olgi Chajdas, 2018. Na zdjęciu: Eliza Rycembel, fot. Palka Robert/Film It